Plug in Hibrid

Mi értelme a hibridnek, ha nem töltjük?

2021.02.09.

A Plug-in hibrid autókról gyakran beszélünk úgy, mint a legracionálisabb választás. Egyszerre lehet elektromosan használni és hosszabb utakra is nyugodtan elindulhatunk velük anélkül, hogy az elektromos töltőállomások elhelyezkedéséhez igazítanánk útvonalunkat. Egyszerre környezetbarát és praktikus, legalábbis elméletben, a gyakorlat ugyanis azt mutatja, hogy tulajdonosaik meglehetősen ritkán használják őket teljesen elektromos autóként.

Egyre több kritikát olvasni a német sajtóban a tölthető hibrid autókkal kapcsolatban. A technológia kritikusai elsősorban azzal érvelnek, hogy az autókat ritkán használják teljesen elektromos módban, így azok a szén-dioxid kibocsátási adatok, amiket a gyártók közölnek, nagyon messze állnak a valóságtól.

Hogy mennyire messze, ahhoz vegyünk egy példát: az új Volkswagen Tiguan kapható plug-in hibrid verzióban, a WLTP szabvány szerint 37 gramm az autó szén-dioxid kibocsátása kilométerenként. Ez az szám azonban a mérés alapján jön ki, amit az akkumulátort 100%-os töltése mellett végeznek egészen addig, amíg az le nem merül.

A valóság azonban az, hogy ha az ember nem tölti fel az akkumulátort és csak a belső égésű motort használja, az autó máris négyszer-ötször annyi gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Az a vásárló, aki azért választja ezt az erőforrást, hogy részesüljön az azzal járó előnyökből, mint például az ingyenes parkolás, nem feltétlenül fogja mindig feltölteni és használni az akkumulátort, így környezetvédelmi szempontból teljesen felesleges a választása, semmivel semm zöldebb az autója, sőt.

A Tiguan plug-in hibrid esetében a korábbi, 1,4 literes TSI motort használják a németek, ami bár szintén 150 lóerős, ahogy az újabb, 1,5 literes verzió, de annál sokkal kevésbé hatékony. Tehát ha az ember nem tölti az autót, annak használata környezetszennyezőbb, mintha a sima, semmilyen hibrid technológiát nem használó erőforrást választotta volna.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....