Plug in Hibrid
Egyre több kritikát olvasni a német sajtóban a tölthető hibrid autókkal kapcsolatban. A technológia kritikusai elsősorban azzal érvelnek, hogy az autókat ritkán használják teljesen elektromos módban, így azok a szén-dioxid kibocsátási adatok, amiket a gyártók közölnek, nagyon messze állnak a valóságtól.
Hogy mennyire messze, ahhoz vegyünk egy példát: az új Volkswagen Tiguan kapható plug-in hibrid verzióban, a WLTP szabvány szerint 37 gramm az autó szén-dioxid kibocsátása kilométerenként. Ez az szám azonban a mérés alapján jön ki, amit az akkumulátort 100%-os töltése mellett végeznek egészen addig, amíg az le nem merül.
A valóság azonban az, hogy ha az ember nem tölti fel az akkumulátort és csak a belső égésű motort használja, az autó máris négyszer-ötször annyi gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Az a vásárló, aki azért választja ezt az erőforrást, hogy részesüljön az azzal járó előnyökből, mint például az ingyenes parkolás, nem feltétlenül fogja mindig feltölteni és használni az akkumulátort, így környezetvédelmi szempontból teljesen felesleges a választása, semmivel semm zöldebb az autója, sőt.
A Tiguan plug-in hibrid esetében a korábbi, 1,4 literes TSI motort használják a németek, ami bár szintén 150 lóerős, ahogy az újabb, 1,5 literes verzió, de annál sokkal kevésbé hatékony. Tehát ha az ember nem tölti az autót, annak használata környezetszennyezőbb, mintha a sima, semmilyen hibrid technológiát nem használó erőforrást választotta volna.