Forma-1

Miami lehet az Forma-1 új célpontja

2017.12.03.

A Forma–1 vezetői a közelmúltban Miamiba utaztak és több lehetséges helyszínt is szemügyre vettek egy utcai pálya kialakításához. A helyiek állítólag nem zárkóznak el teljesen a versenyrendezéstől, az anyagiakkal viszont még lehetnek problémák…

A Liberty Media már a januári hatalomátvétel előtt leszögezte, szeretné növelni az F1 amerikai jelenlétét, ennek érdekében pedig akár újabb versenyt (vagy versenyeket) rendezhetnek a kontinensnyi országban. A céget képviselői Chase Carey elmondta, olyan turisztikai csomópontokat tart szemmel, mint New York, Las Vegas vagy Miami.



Egy ideig úgy tűnt, New York lehet a befutó, az utóbbi időben viszont Miami látszik valamivel esélyesebbnek (persze egyelőre ez a terv is korai fázisában tart). A Forma–1 idén kinevezett kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches novemberben találkozott a város polgármesterével, Francis Suarezzel és a rendezvényekért felelős Vicente Betancourttal, hogy egy utcai pálya lehetséges helyszínéről és a futammal kapcsolatos logisztikai kérdésekről egyeztessen velük.

- A pályamérnökeik is eljöttek, és szétnéztek az utcákon – jegyezte meg Betancourt. „Vetnünk kell egy pillantást arra, működne-e a dolog, és mekkorák lennének a költségei annak, ha idejönnének. Azt hiszem, a labda most az ő térfelükön pattog” – tette hozzá a szakember, aki állítólag már a Monacói Nagydíj ideje alatt kapcsolatba lépett az F1 új többségi tulajdonosaival.



A tervezők állítólag már féltucatnyi pályatervet készítettek, miközben a Liberty Media november elején levédette a Miami Nagydíj kifejezést (igaz, ezt New York és Las Vegas esetében is megtették). Bár a felek egyelőre csak a tervezési fázisban tartanak, vannak, akik már most tiltakoznak a futam ellen, mondván az többhónapos építkezéssel, utcák lezárásával és magas zajszennyezéssel jár. Korábban egyébként a több miami futamot is rendező CART-széria is hasonló nehézségekbe ütközött.

Két évvel ezelőtt a Forma–E is ellátogatott a városba, ám végül az az esemény is csak egyszeri volt, vagyis az elektromos széria többé nem tért vissza Miamiba. A tendencia tehát nem túl kedvező, sőt állítólag az anyagiakkal is lehetnek gondok. - Egyértelműen fogalmaztam. Elmondtam, hogy szeretnénk szórakoztatni, de nincs pénzünk – hangsúlyozta Betancourt.

Forrás: m4sport

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....