Forma-1

Miami lehet az Forma-1 új célpontja

2017.12.03.

A Forma–1 vezetői a közelmúltban Miamiba utaztak és több lehetséges helyszínt is szemügyre vettek egy utcai pálya kialakításához. A helyiek állítólag nem zárkóznak el teljesen a versenyrendezéstől, az anyagiakkal viszont még lehetnek problémák…

A Liberty Media már a januári hatalomátvétel előtt leszögezte, szeretné növelni az F1 amerikai jelenlétét, ennek érdekében pedig akár újabb versenyt (vagy versenyeket) rendezhetnek a kontinensnyi országban. A céget képviselői Chase Carey elmondta, olyan turisztikai csomópontokat tart szemmel, mint New York, Las Vegas vagy Miami.



Egy ideig úgy tűnt, New York lehet a befutó, az utóbbi időben viszont Miami látszik valamivel esélyesebbnek (persze egyelőre ez a terv is korai fázisában tart). A Forma–1 idén kinevezett kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches novemberben találkozott a város polgármesterével, Francis Suarezzel és a rendezvényekért felelős Vicente Betancourttal, hogy egy utcai pálya lehetséges helyszínéről és a futammal kapcsolatos logisztikai kérdésekről egyeztessen velük.

- A pályamérnökeik is eljöttek, és szétnéztek az utcákon – jegyezte meg Betancourt. „Vetnünk kell egy pillantást arra, működne-e a dolog, és mekkorák lennének a költségei annak, ha idejönnének. Azt hiszem, a labda most az ő térfelükön pattog” – tette hozzá a szakember, aki állítólag már a Monacói Nagydíj ideje alatt kapcsolatba lépett az F1 új többségi tulajdonosaival.



A tervezők állítólag már féltucatnyi pályatervet készítettek, miközben a Liberty Media november elején levédette a Miami Nagydíj kifejezést (igaz, ezt New York és Las Vegas esetében is megtették). Bár a felek egyelőre csak a tervezési fázisban tartanak, vannak, akik már most tiltakoznak a futam ellen, mondván az többhónapos építkezéssel, utcák lezárásával és magas zajszennyezéssel jár. Korábban egyébként a több miami futamot is rendező CART-széria is hasonló nehézségekbe ütközött.

Két évvel ezelőtt a Forma–E is ellátogatott a városba, ám végül az az esemény is csak egyszeri volt, vagyis az elektromos széria többé nem tért vissza Miamiba. A tendencia tehát nem túl kedvező, sőt állítólag az anyagiakkal is lehetnek gondok. - Egyértelműen fogalmaztam. Elmondtam, hogy szeretnénk szórakoztatni, de nincs pénzünk – hangsúlyozta Betancourt.

Forrás: m4sport

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.06
Megérkezett a Suzuki modellfrissítésen átesett sportos kialakítású kompakt kisautója, a Swift. A....
2020.07.06
Csak ránézésre az. A motorja bizonyítottan állati! Hazudnék, ha azt mondanám, hogy így meg úgy jó....
2020.07.06
Emil Sourek Csehországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.06
Peking az önjáró autókra összpontosít, és immár az 52. fővárosi útszakaszt nyitotta meg az önvezető....
2020.07.06
Jánvári Zsolt, a Forma-1-es Williams istálló magyar rendszertechnikusa szerint kicsit mindannyian....
2020.07.06
Nagy-Britanniában négy hónapja legkisebb ütemben, de így is közel harmadával csökkent a személyautó....
2020.07.06
Máris továbbfejlesztette 2018-ban bevezetett, véletlen gyorsítást megakadályozó rendszerét a Toyota....
2020.07.06
A Pappas Auto Magyarország Kft. útját megalapítása 30. évében töretlen fejlődés kíséri. A vállalat....
2020.07.06
A Suzuki az utóbbi négy évben folyamatosan vezeti a magyar újautó eladásokat, 2019-ben a hazai....
2020.07.06
Már tavaly év végén tapasztalható volt az a tendencia, hogy az olcsóbb áron fuvarozó, sokszor....