Forma-1

Miami lehet az Forma-1 új célpontja

2017.12.03.

A Forma–1 vezetői a közelmúltban Miamiba utaztak és több lehetséges helyszínt is szemügyre vettek egy utcai pálya kialakításához. A helyiek állítólag nem zárkóznak el teljesen a versenyrendezéstől, az anyagiakkal viszont még lehetnek problémák…

A Liberty Media már a januári hatalomátvétel előtt leszögezte, szeretné növelni az F1 amerikai jelenlétét, ennek érdekében pedig akár újabb versenyt (vagy versenyeket) rendezhetnek a kontinensnyi országban. A céget képviselői Chase Carey elmondta, olyan turisztikai csomópontokat tart szemmel, mint New York, Las Vegas vagy Miami.



Egy ideig úgy tűnt, New York lehet a befutó, az utóbbi időben viszont Miami látszik valamivel esélyesebbnek (persze egyelőre ez a terv is korai fázisában tart). A Forma–1 idén kinevezett kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches novemberben találkozott a város polgármesterével, Francis Suarezzel és a rendezvényekért felelős Vicente Betancourttal, hogy egy utcai pálya lehetséges helyszínéről és a futammal kapcsolatos logisztikai kérdésekről egyeztessen velük.

- A pályamérnökeik is eljöttek, és szétnéztek az utcákon – jegyezte meg Betancourt. „Vetnünk kell egy pillantást arra, működne-e a dolog, és mekkorák lennének a költségei annak, ha idejönnének. Azt hiszem, a labda most az ő térfelükön pattog” – tette hozzá a szakember, aki állítólag már a Monacói Nagydíj ideje alatt kapcsolatba lépett az F1 új többségi tulajdonosaival.



A tervezők állítólag már féltucatnyi pályatervet készítettek, miközben a Liberty Media november elején levédette a Miami Nagydíj kifejezést (igaz, ezt New York és Las Vegas esetében is megtették). Bár a felek egyelőre csak a tervezési fázisban tartanak, vannak, akik már most tiltakoznak a futam ellen, mondván az többhónapos építkezéssel, utcák lezárásával és magas zajszennyezéssel jár. Korábban egyébként a több miami futamot is rendező CART-széria is hasonló nehézségekbe ütközött.

Két évvel ezelőtt a Forma–E is ellátogatott a városba, ám végül az az esemény is csak egyszeri volt, vagyis az elektromos széria többé nem tért vissza Miamiba. A tendencia tehát nem túl kedvező, sőt állítólag az anyagiakkal is lehetnek gondok. - Egyértelműen fogalmaztam. Elmondtam, hogy szeretnénk szórakoztatni, de nincs pénzünk – hangsúlyozta Betancourt.

Forrás: m4sport

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....