ICDP

Miben más egy kínai modell, mint európai megfelelője?

2022.05.17.

Kína magasan a világ legfontosabb piaca, ha új autókról van szó. Tavaly nagyjából 60 millió új autót értékesítettek a világon, minden harmadikat Kínában. Egy ilyen fontos piacnál nem meglepő, hogy az autógyártók igyekeznek megfelelni a vásárlók igényeinek, ezért számos kizárólag Kínába készülő modellt gyártanak, a máshol is értékesített modellek pedig jelentősen eltérnek európai megfelelőjüktől.

De milyen autókat szeretnek a kínaiak? Míg Európában a C szegmens tipikusan ferdehátú modellek terepe, Kínában sokkal inkább a szedánok a népszerűek ebben a méretben is. A szedánok hosszú ideje uralják a kínai piacot, bár a városi terepjárók ott is egyre népszerűbbek, de egyelőre töretlen a szedánuralom.

Minden bizonnyal sokan emlékeznek a nem olyan régen még Európában is forgalmazott Volkswagen Jettára, amit azóta már az érdeklődés hiánya miatt nem árulnak nálunk. Ez a modell olyan népszerű volt Kínában, hogy a Volkswagen 2019-ben elindította almárkáját Jetta néven. A Jetta modellek a belépő szintű, olcsóbb Volkswagenek márkajelzése lett. A szedán szegmens népszerűségéről pedig elég annyi, hogy jelenleg 14 féle szedán érhető el a Volkswagen kínai kínálatában.



Egy Jetta Modell

Szintén sokak hallhattak már arról is, hogy a kínaiak imádják a hosszított verziókat. Hosszított modellek persze nálunk is vannak, de szinte kizárólag prémium márkák legnagyobb szedánjai érhetőek el ilyen verzióban. Nem így Kínában, ahol egy 3-as BMW vagy egy Audi A4 is elérhető „L” verzióban, nem beszélve a Mercedesről, akik már az A-osztályt is forgalmazzák ilyen kivitelben. Ráadásul nem is csak a prémium márkák szedánjai érhetőek el hosszabb kiadásban, a Peugeot forgalmazza az 508L-t, a Volkswagen pedig szinte összes szedánja, a Jettától a Passatig elérhető hosszú kialakítással. Sőt, már nem csak a szedánok, a SUV modellek is hosszabbodnak.



 

Szintén jelentős különbségeket találni, ha az autó infotainment rendszerét nézzük. Nem is a tudásról van szó, inkább a dizájnról. A kínaiak úgy tűnik, imádják az óriási képernyőket. A kifejezetten a kínai piacra készült Ford Evos például óriási képernyővel igyekszik minél több vásárlót vonzani. A képernyő mérete 1,1 méter, ráadásul ez nem feltétlenül szokatlan jelenség az országban. A Byton mutatott be egy hasonló képernyővel megáldott autót, csak ők még a kormányra is tettek egy akkora kijelzőt, amekkora egy hagyományos európai modellben középen szokott lenni.



A Ford Evos belseje

Természetesen a kínaiak nagyon szeretik az elektromos autókat is, amire persze jó okuk van: az állam célja, hogy Kína legyen az elektromos közlekedés fellegvára, így jelentős összegeket fektetnek a kínai autógyártók támogatásába és komoly támogatásokkal segítik a vásárlókat is, bár utóbbi idén véget érhet.

 



Volkswagen ID.6 Crozz és ID.6 X

 

Ennek köszönhetően rengeteg elektromos autó érhető el az országban. A kínai piac preferenciáit mi sem mutatja jobban, mint a Volkswagen ID.6: egy hosszú, tágas, nagy képernyőkkel felszerelt elektromos SUV – ennél már csak akkor lehetne pontosabb, ha szedán lenne.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....
2025.12.04
A Lufthansa-csoport 11, a közelmúltban átvett A320neo családba tartozó repülőgépét vizsgálja, hírek....
2025.12.04
Igazán nagy élmény volt az Ioniq 9 rövid próbája. Pár óra, 100 kilométer a legnagyszerűbb....