Toyota Hilux

Miért olyan népszerű a Toyota a Közel-Keleten?

2022.08.05.

A Közel-Kelet országait látogatva az embernek egy dolog mindenképpen feltűnik: a Toyota toronymagasan a legnépszerűbb márka.

A Toyota világszerte népszerű, szinte nincs olyan ország, ahol néhány modell ne tartozna a legkedveltebb autók közé. Azonban ha a Közel-Keleten jár az ember, különösen a nagyvárosokon kívül, nehéz nem észrevenni, hogy szinte minden második autó valamilyen Toyota, többnyire Hilux, néhány Land Cruiserrel kiegészítve.

A Toyota népszerűsége a régióban hosszú ideje tart, az 1987-es Csád és Líbia között zajló háború utolsó szakaszát például Toyota háborúként szokás emlegetni. A csádi csapatok szinte kizárólag Hilux és Land Cruiser modelleket használtak. Az 1987-es háború súlyos vereséget hozott Líbiának, amely amerikai források szerint elvesztette hadseregének egytizedét, 7500 embert, és 1,5 milliárd dollár értékű katonai felszerelést is megszereztek a csádiak. A csádi erők mindössze 1000 halálesetet szenvedtek.

Néhány éve sok támadás érte a Toyotát, ugyanis az ISIS is nagy rajongója volt modelljeiknek. A Toyota persze nem értékesített autókat a terrorszervezetnek, de a használt autói útját nem tudja követni, így tehetetlen volt a japánokat egyébként kifejezetten bosszantó jelenséggel szemben.

A Toyota terepjárók szerepe a modern hadviselésben még egy népszerű Instagram oldalt is szült, amelyet jelenleg 123 ezren követnek. A @ToyotasofWar a világ konfliktusövezeteiben Afrikától Afganisztánig használt járműmárkáról készült különféle fényképekre összpontosít.

De mi adja a népszerűséget? A Hilux jól manőverezhető, gyors, és ami a legfontosabb, mindent túlél. 2006-ban a "Top Gear" brit tévéműsor végzett egy kísérletet, amely ezt illusztrálta.

A műsor producerei 1500 dollárért vettek egy 18 éves Hilux dízelt, 190.000 mérfölddel. Ezután nekiütköztek egy fának, öt órára elmerítették az óceánban, leejtették körülbelül 10 méter magasról, megpróbálták egy lakóautó alá zúzni, áthajtottak vele egy hordozható épületen, bontásokhoz használt óriási fémgolyóval is megpróbálták lezúzni, majd tűzbe tettéék.

Végül egy 240 méteres toronyház tetejére helyezték, amely aztán egy ellenőrzött bontás során megsemmisült. Amikor kiásták a törmelékből, csak kalapácsok, villáskulcsok és WD-40 kellett ahhoz, hogy újra működjön. . Nem is volt szükségük pótalkatrészekre.

A Toyota népszerűségét az eladási adatok is igazolják. Szaúd-Arábiában több, mint 25 százalékos piaci részesedéssel vezetik az eladásokat, Jordániában a piac 33,5 százaléka az övék, és a régió legtöbb országában hasonló arányban vezetik a piacot.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.05
A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sikeres piaci bevezetése után a luxuslimuzin portfóliója két....
2022.10.05
Lezárult a Renault Hungária felvásárlása, melynek során az AutoWallis és a Salvador Caetano csoport....
2022.10.05
Segíts, hogy segíthessünk! Számoljunk! Ezt ajánlja a rendőrség egy olyan videó összeállítással,....
2022.10.05
Noha erősen ránk rúgta az ajtót az ősz, azért ez ne állítson meg minket, hogy a boldog nyári....
2022.10.05
A 2050-re kitűzött klímasemlegességi célok elérésében fontos szerepet játszik a teljes szén-dioxid-....
2022.10.05
Októberben 300 általános iskolás gyermeknek lesz lehetősége megtanulni a motorozás alapjait a....
2022.10.05
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről időről időre tájékoztatja....
2022.10.05
A helyszínt már meghatározták – írja az automobilwoche.de   ..
2022.10.05
Baleset történt az M1-esen, Győr közelébe riasztották a tűzoltókat - adta hírűl éjfél előtt néhány....
2022.10.04
Megcsinálta a 100 százalékos idényt Bucsi Attila. A M1RA 15 éves autóversenyzője a Swift Cup Europe....