leggyorsabb autók
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – 307 km/h
Talán minden idők egyik legmenőbb sportszedánját alkotta meg az Alfa Romeo a Giulia Quadrifoglioval, amit a legtöbb – leginkább német – ellenfelével ellentétben nem limitáltak le, hanem engedik, hogy az 510 lóerős V6 kiadja minden erejét. Nála már csak a limiált GTAm változat lehet még gyorsabb, róla azonban nincsen hivatalos végsebesség adat.
Aston Martin DBS – 339 km/h
Persze léteznek modernkori Aston Martinok, amik gyorsabbak, mint a DBS – ilyen például az 1160 lóerős Valkyrie. Ugyanakkor a hagyományos, bárki számára kapható, nem limitált változatok közül jelenleg a V12-essel hajtott DBS a leggyorsabb a maga 339 km/h végsebességével.
Audi R8 V10 Performance – 330 km/h
Nem is német autóról lenne szó, ha nem lenne még a végsebessége is kerek szám. Még kapható, így természetesen az R8-as számít jelenleg a leggyorsabb Audinak a piacon. A fentebb említett végsebességet egyébként csak a Performance modell képes elérni, 611 lóerős, 5,2 literes, V10-es motorjával, aminek a hangjához semmi sem fogható.
Bentley Continental GT Speed – 335 km/h
Valamivel gyorsabb konszernbéli testvérénél a Bentley gran turismoja, amiben egy 6,0 literes W12-es motor szolgáltatja a 650 lóerőt, odabent pedig a legjobb anyagok a töménytelen luxust. Jobb autó valószínűleg még sosem készült a hosszútávú, tempós utazásokhoz, hiszen kabinjában minden bizonnyal jobb ülni, mint otthon.
BMW M4 CSL – 307 km/h
Megannyi teljesítménymodelljéből nehéz volt kibogarászni, hogy melyik ma a leggyorsabb BMW modell, és érdekes módon nem is egy csúcsmodell az, hanem a 4-es sorozat legelvetemülebb tagja, az M4 CSL. 307 km/h-s végsebességével még az M5 CS-nél is gyorsabb, bár tény, hogy a hosszú idő visszahozott CSL betűtrióval elnevezett M4 erősen limitáltan elérhető.
Bugatti Chiron Supersport 300+ - 490 km/h
Furcsa is lenne a lista egy Bugatti nélkül, azonban a Chiron Supersport 300+ nem akármilyen Bugatti, hanem az eddigi leggyorsabb. Csak azért született, hogy sebességrekordot döntsön, és ezt meg is tette Andy Wallace-szel a volán mögött. Hosszított fara és elnyújtott teteje egy 1578 lóerős motort takar, a rekordot pedig zárt, ovális pályán érték el.
Ferrari SF90 Stradale – 339 km/h
Már leköszöntek azok az idők a Ferrarinál, amikor valami öblös V12 volt a leggyorsabb a kínálatban. Jelenleg az SF90 Stradale számít a leggyorsabbnak, erejét pedig hibrid hajtáslánc szolgáltatja. Összteljesítménye 986 lóerő, ebből 770-et biztosít a V8-as benzinmotor, a többit a pedig három villanymotor. Így nem is csoda, hogy mindössze 2,5 másodperc alatt van 100-on, miközben a károsanyag kibocsátása a töredéke, mint, amit várnánk.
Ford GT – 347 km/h
Noha szintén nem nevezhető egy bárki számára elérhető modellnek, jelenleg még mindig a Ford GT a leggyorsabb a márka kínálatában, megvásárlásához azonban komoly szűrőkön kell átmennünk, és arról is szerződést kell aláírnunk, hogy egy ideig még biztosan nem szabadulunk meg tőle. Egyébként vicces, hogy, ha kizárólag a lóerő adatokra hagyatkoznánk, nem a 647 lóerős GT lenne a csúcson, hanem a 750 lóerős Shelby GT500.
Honda NSX – 307 km/h
Noha minden idők egyik legunalmasabb szupersportautójának mondják, egyben a legkiszámíthatóbbnak is számít versenypályán a Honda NSX. Erejét egy 3,5 literes V6-ból nyeri, amit három villanymotor támogat meg, hogy meglegyen az 573 lóerő. Hogy méltó utódja-e legendás elődjének, azt nem ebben a cikkben fogjuk kivesézni, minden esetre elképesztően menő, hogy még mindig van középmotoros sportautója a Hondának.
Jaguar F-Type R Coupe – 299 km/h
Nem csak annak tűnik, valóban elektronikusan szabályzott érték a 299 km/h a Jaguar F-Type R esetében, ami nem aknázza ki az 5,0 literes V8-ban rejlő potenciált. Ó, de még mennyire nem. Ennél léteztek sokkal elvetemültebb változatai is az F-Type-nak, például a limitert is kiiktató SVR változat.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!