ICDP

Mindent megváltoztatnának, de pénzt nem termelnek: Carvana

2019.10.30.

Azt mondják, hogy ha egy vállalkozás annyira forradalmi, hogy valóban egy egész iparágat átalakíthat, gyakori, hogy a kezdeti időszakban nem is termel profitot. Sok ismert és hatalmas pénzgyárnak tűnő válallatra igaz ez, az autóiparban pedig leginkább az amerikai, Carvana nevű használtautó-kereskedéssel foglalkozó vállalatot szokás említeni, ha forradalmi, de egyelőre veszteséges koncepciók merülnek fel.

A Carvana a maga módján valóban kifejezetten innovatív, pedig ki gondolná, hogy a használtautó-kereskedelemben helye van bármiféle innovációnak. A vállalat célja a használtautó-vásárlás folyamatának megváltoztatása. Honlapjukon és applikációjukon keresztül árulnak alaposan átvizsgált használt autókat, közvetlenül a vásárlóknak.

Nincs értékesítő, nincs alkudozás, az érdeklődők a honlapon/applikáción böngészhetik a készletet, az autó kiválasztása után pedig a Carvana még a papírmunkát is intézi a háttérben, beleétrve az esetleges finanszírozást is, mielőtt házhozszállítaná a kiválasztott autót.

Ha pedig valaki az Egyesült Államok területén található 16 “autóautomata” közelében lakik, ott helyben is felveheti a kocsiját, miután a túlméretezett zsetonját behelyezte az automatába.

Mivel nincsenek értékesítők és az egész rendszer a központi, automatizált folyamatokra épül, a Carvana igen olcsón tudja áruba bocsátani az autóit, az alacsony árat pedig az eladott autók számának folyamatos növelésével próbálja ellensúlyozni. Ami a számokat illeti, valóban sikeres a koncepció: Az idei év első három hónapjában 36,766 autót értékesítettek, ami duplája a tavalyi első negyedév eredményének, 755,2 millió dolláros forgalmával pedig 110%-os növekedést ért el.

Ennek ellenére, bár a koncepció sikeresnek mondható, növekednek és terjeszkednek, nyereségesnek semmiképpen sem nevezhető.

A befektetők ezért egyelőre nem kapkodnak a vállalat részvényei után, ugyanis részvényenként 0,53 dollárt vesztett a cég az idei évben. De hogyan lehetséges, hogy mégis ennyire sokan látják az autókereskedelem jövőjét a Carvana koncepciójában?

Számos új, kifejezetten sikeres vállalkozás bevalottan a Carvana ötletéből inspirálódott, csak annak számos elemét átalakítva lettek sikeresek. A Nagy-Britanniában elképesztő ütemben növekvő Imperial Cars vezetője nemrég például arról beszélt, hogy ő is mindent úgy csinálna mint a Carvana, ha nem kellene profitot termelnie, ezért ők például nem szállítanak házhoz az ügyfeleknek.

Az Egyesült Államokban is az a tapasztalat, hogy a hagyományos autókereskedelem nyereségesebb, mint a Carvana féle innovatív modell, mégis akkora népszerűségnek örvend utóbbi, ami alapján az ember egy minden szempontból forradalmi modellre számítana.

A vállalat vezetői fogadkoznak, hogy csak idő kérdése, hogy profitot termeljenek, de egyelőre úgy tűnik, a Carvana illeszkedik az autóipar valóban innovatív vállalatainak sorába: Car-Sharing vállalatok, Uber, Tesla… óriási ötletek, csak éppen nem termelnek nyereséget (tudjuk, a Tesla az utolsó negyedévben először profitot termelt).

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Súlyos büntetést kockáztat.   ..
2024.04.20
Öt henger, V-alakban. A valaha volt egyik legbizarrabb motor. ..
2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....