Vanwall Vandervell Budapesten

Mit keres Budapesten egy Vanwall Vandervell?

2025.04.02.

Remek érzés végül élőben látni egy autót, amiről többször is írt cikket az ember.

Nem sokkal azután, hogy megírtam az első Vanwall Vandervell prototípusok megjelenését félhivatalos, szörnyen bevakuzott fotókon, egyszer csak ott állt előttem az egyik példány Budapesten, a Belgrád rakparton. Hátul aludt a féléves kislányom, ezért általában próbálom kerülni az éles fékezéseket, de ezúttal nem csak beletapostam a fékbe, de fel is kiáltottam: EGY VANWALL VANDERVELL! EZ MIT KERES ITT? Félre húzódtam, és gyorsan körbe is fotóztam a nálam lévő telefonnal a fekete prototípust.

M VV 755 E. Még a német rendszám is stimmel. Ez bizony a két legyártott (nem megerősített, de egyelőre ennyiről készült fotó) autóból az egyik. Na, pont nem az, amelyikkel Bernie Ecclestone pózolgatott, lévén, hogy ez egy egykori, a Forma-1-ben is aktív brit csapat újjászületése. Nem vették félvállról a visszatérést, egyből a Le Mans-i 24 órást célozták meg 2023-ban, méghozzá egy Hypercar csúcskategóriás prototípussal. Persze nem voltak túl sikeresek, de az elköteleződést jól mutatta.

Aztán nem sokkal később bejelentették első utcai modelljüket is, ami történetesen egy elektromos hot hatch, a legendás Lancia Delta Integraléhoz erősen hasonlító arányokkal és formai jegyekkel, ám a Hyundai Ioniq 5 N technikai alapjaival. Ugyanarra az E-GMP padlólemezre épül, ugyanannyi, tehát 641 lóerővel. Belekukkantva rögtön fel is tűnik az ismerős műszerfal, azonban mindent kék alcantarával borítottak, míg a padló egy részén kilátszik a szénszálas padló. Kedvenc részletem a sofőrajtóban kifittyenő piros mikuláscsomag, azaz parkolási bírság, de a beltér tisztaságáról is elbeszélgetnék a tulajdonossal.

Élőben szörnyen látványosak a formai megoldásokl. Különös kedvenceim a felnikre szerelt aero fedők, a C-oszlop légterelői, valamint az F1 inspirálta diffúzor. Oldalról belenézve még az ajtók sem illeszkednek szépen, de a letakart hátsó kilincsből ítélve még tényleg egy prototípusról beszélünk, amin még lesz mit csiszolni. Annyi biztos, hogy nem sűrűn fog szembe jönni velünk egy ilyen ritka típus, épp ezért örülök neki borzasztóan, hogy végül Budapesten botlottam bele egybe. Bernie Ecclestone-nal bárki tud pózolni, na de UAZ-zal?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.09
Ukrajna nemzetközi szabadalmi engedélyt kapott az első NATO-kompatibilis önjáró tüzérségi lövegére....
2025.07.09
Az elmúlt hónapban 2929 tisztán elektromos jármű kapott zöld rendszámot, ez minden idők legnagyobb....
2025.07.09
A csapadékos időjárás nemcsak az útviszonyokat rontja, hanem a sofőrök éberségére is kihat. ..
2025.07.09
Az új Ypsilon HF modellek mellé az Integrale vonal is visszatér. ..
2025.07.09
A vidéki villanykutak létesítésében gondolkodó üzemeltetők június végéig nyújthatták be....
2025.07.09
A 20,832 kilométer hosszú aszfaltcsíkon az 530 lóerős hátsókerekes kupé 7:25 perc alatt ért körbe....
2025.07.09
A 4,61 méter hosszú EV5 a Volkswagen ID.4 konkurense lesz 2026-tól. ..
2025.07.09
20 év és 14 vb-cím után, azonnali hatállyal hagyja ott a sikercsapatot a brit szakember. ..
2025.07.09
Felelőtlenül cikázott és jobbról előzött, de elszámolta magát. ..
2025.07.09
A kínai kereskedelmi minisztérium bejelentette, hogy szigorítja a használt járművek exportjára....