Genfi Autószalon

Motorként dől a kanyarban a Mercedes új kupéja

2014.02.11.

A bálna méretű kétajtós S-osztályt az aktív futómű azért dönti be a kanyarban, hogy csökkentse az utasokat ért erőhatásokat.


A Genfi Autószalonon bemutatkozó, C117-es kódnéven futó új S-oszály Coupé a CL-t váltja, és az S-osztály technikájára épül. Elegáns formáján szinte semmit se változtattak a tavaly ősszel bemutatott tanulmányautóhoz képest, csak az orr-része lett visszafogottabb és a kerekei kisebbek. Elődjéhez hasonlóan a B-oszlopot elhagyták, így lehúzott oldalablakokkal elegánsabb a kocsi megjelenése. Kicsinek nem nevezhető az autó, a hossza 5,03 méter, a szélessége 1,9 méter, magassága 1,41 méter, a tengelytávja pedig 55 mm híján eléri a 3 métert. A szériában adott teljesen LED-es fényszórókat opcióként oldalanként 47-47 Swarovski kristállyal díszítik, ami igazi különlegességet jelent.

Széria a panorámatető is, amely a tetőfelület kétharmadát foglalja el. Az 1,32 m2-es üveg gombnyomásra elsötétíthető, ilyenkor a fény legfeljebb 1 százalékát engedi csak be.

A kagyló alakú bőrülések jobb oldaltartásúak, mint a limuzinban, felárért hűtés-fűtés, lávaköves masszázs, fűtött kormány és könyöklő, valamint illatosító-ionizáló klímaberendezés is kérhető. A két- helyett háromküllős sportkormányt tettek az autóba, de ezt leszámítva a műszerfal alapvetően megegyezik azzal, amit az S-osztályban találunk, központi helyen az óriási TFT képernyő található.

Igazi technikai világújdonságot is hozott a Coupé, a Magic Body Contol nevű aktív futómű már nemcsak arra képes, hogy az útburkolat minőségéhez állítsa a futómű keménységét, hanem arra is, hogy az autót egy motorkerékpárhoz vagy egy síelőhöz hasonlóan bedöntse a kanyarokban, de természetesen kisebb szögben. Nem a kanyarsebesség növelése volt a mérnökök célja, hanem az, hogy az utasokra ható oldalgyorsulások mérséklődnek.

A 30-180 km/h között működő aktív dőléskontroll úgy működik, hogy az ívkülső rugóstagok talppontját eltolja a rendszer, így az autó a másodperc törtrésze alatt automatikusan, akár 2,5 fokot dől a „kanyar ellen“. A dőlés szöge függ a sebességtől és a kanyar erősségétől.

A piaci bevezetéskor csak egyféle benzinmotort kínálnak a kocsihoz, az S 500 Coupé 4,7 literes biturbó V8-as teljesítménye 455 lóerő, csúcsnyomatéka 700 Nm.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....
2024.05.13
- Sávot és irányt is tévesztett az a lengyel kamionos, aki néhány kilométer hosszan szemben haladt....
2024.05.13
A Datahouse adatai szerint 2024 első három hónapjában 37 ezer 506 új személygépkocsit és....