Lexus LS

Nagyobb, erősebb hibrid hajtás kerül a Lexus LS-be

2020.05.04.

Nyolchengeres benzinmotorra épülő öntöltő hibrid hajtáslánccal bővíti az LS luxuslimuzin kínálatát a Lexus. Egyelőre nem tudni, a bevált egységről vagy egy vadonatúj konfigurációról van-e szó, de japán lapértesülések szerint a kérdés már eldöntetett.

A Lexus LS zászlóshajó 2017-ben bevezetett, ötödik generációja több szempontból úttörőnek számított az 1989 óta gyártott modellcsaládban. Először kapott V6-os motort, hibrid kivitele pedig nemcsak lítium-ion akkumulátorával nyitott új korszakot, hanem különleges Multi Stage erőátvitelével is, amely a hibridek történetében először tíz, gondosan megválasztott áttétellel nyújt élvezetes vezetési élményt. Az LS 500h a fejlesztéseknek köszönhetően dinamikusabban gyorsít (5,2 v. 6,3 mp), mégis számottevően takarékosabb (7,1 v. 8,6 l/100 km), mint közvetlen elődje, az 5.0 literes V8-as benzinmotorral szerelt LS 600h1.

Technológiai és élvezeti szempontból egyaránt első osztályú tehát az új hajtáslánc, mégis voltak ügyfelek, akik nehezen barátkoztak meg a hengerszám-csökkentés gondolatával. A Lexus most a jelek szerint kiengeszteli őket: a japán Mag-X folyóirat úgy tudja, a következő modellfrissítés alkalmával visszatér a nyolchengeres hibrid a kínálatba. Egyelőre nem tudni, hogy a korábban alkalmazott – és a belpiacos Toyota Century luxuslimuzinban jelenleg is szolgálatot teljesítő – 2UR-FSE blokk köré épített hibrid hajtásláncot hozza vissza finomított formában a Lexus, vagy egy vadonatúj V8-as hibrid egységet fejlesztenek Nagojában.

Korábbi hírekből már tudható, hogy a 2022-re előirányzott modellváltás alkalmával a Lexus felső kategóriás szabadidőjárműve, az LX is rálép a hibrid ösvényre, ami kifizetődőbbé tenné egy új csúcs-hibrid egység kifejlesztését. Ha így történik, az új motor jó eséllyel annak az ikerturbós nyolchengeresnek lesz a rokona, amelyet az LC F sport-luxuskupéval hoznak egyre gyakrabban összefüggésbe. Annak feltételezett 600 lóerős teljesítményére egyáltalán nincs szükség az LS-ben, így a mérnökök a jobb gázreakciók és a nagyobb nyomaték szolgálatába állíthatnák a turbófelöltést.

Nem a nagyobb hibrid lesz azonban az LS jövőre érkező modellfrissítésének egyetlen jelentős újdonsága. A japán sajtóban megjelent, álcázott prototípust ábrázoló fotón (megtalálható a képgalériában) jól látható, hogy módosul a fényszórók vonalvezetése, illetve a 2. szintű autonóm mobilitási funkciókat kiszolgáló szenzorcsoportok is észrevehetők a hűtőmaszkban, valamint az első kerék mögött.

Mindez nem okoz meglepetést, annál inkább az a feltételezés, hogy az LS lefelé is bővíthetné hibrid palettáját. A végleg búcsúzú GS szedán kisebbik hibrid variánsának (GS 300h) hajtáslánca pont megfelelne erre a célra – az is biztos ugyanakkor, hogy egy 2.5 literes, négyhengeres motorral szerelt, 220 lóerő körüli teljesítményű luxuslimuzinnak jóval szűkebb volna a piaca, mint akár a V6-os, akár a V8-as változatnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....