Lexus LS

Nagyobb, erősebb hibrid hajtás kerül a Lexus LS-be

2020.05.04.

Nyolchengeres benzinmotorra épülő öntöltő hibrid hajtáslánccal bővíti az LS luxuslimuzin kínálatát a Lexus. Egyelőre nem tudni, a bevált egységről vagy egy vadonatúj konfigurációról van-e szó, de japán lapértesülések szerint a kérdés már eldöntetett.

A Lexus LS zászlóshajó 2017-ben bevezetett, ötödik generációja több szempontból úttörőnek számított az 1989 óta gyártott modellcsaládban. Először kapott V6-os motort, hibrid kivitele pedig nemcsak lítium-ion akkumulátorával nyitott új korszakot, hanem különleges Multi Stage erőátvitelével is, amely a hibridek történetében először tíz, gondosan megválasztott áttétellel nyújt élvezetes vezetési élményt. Az LS 500h a fejlesztéseknek köszönhetően dinamikusabban gyorsít (5,2 v. 6,3 mp), mégis számottevően takarékosabb (7,1 v. 8,6 l/100 km), mint közvetlen elődje, az 5.0 literes V8-as benzinmotorral szerelt LS 600h1.

Technológiai és élvezeti szempontból egyaránt első osztályú tehát az új hajtáslánc, mégis voltak ügyfelek, akik nehezen barátkoztak meg a hengerszám-csökkentés gondolatával. A Lexus most a jelek szerint kiengeszteli őket: a japán Mag-X folyóirat úgy tudja, a következő modellfrissítés alkalmával visszatér a nyolchengeres hibrid a kínálatba. Egyelőre nem tudni, hogy a korábban alkalmazott – és a belpiacos Toyota Century luxuslimuzinban jelenleg is szolgálatot teljesítő – 2UR-FSE blokk köré épített hibrid hajtásláncot hozza vissza finomított formában a Lexus, vagy egy vadonatúj V8-as hibrid egységet fejlesztenek Nagojában.

Korábbi hírekből már tudható, hogy a 2022-re előirányzott modellváltás alkalmával a Lexus felső kategóriás szabadidőjárműve, az LX is rálép a hibrid ösvényre, ami kifizetődőbbé tenné egy új csúcs-hibrid egység kifejlesztését. Ha így történik, az új motor jó eséllyel annak az ikerturbós nyolchengeresnek lesz a rokona, amelyet az LC F sport-luxuskupéval hoznak egyre gyakrabban összefüggésbe. Annak feltételezett 600 lóerős teljesítményére egyáltalán nincs szükség az LS-ben, így a mérnökök a jobb gázreakciók és a nagyobb nyomaték szolgálatába állíthatnák a turbófelöltést.

Nem a nagyobb hibrid lesz azonban az LS jövőre érkező modellfrissítésének egyetlen jelentős újdonsága. A japán sajtóban megjelent, álcázott prototípust ábrázoló fotón (megtalálható a képgalériában) jól látható, hogy módosul a fényszórók vonalvezetése, illetve a 2. szintű autonóm mobilitási funkciókat kiszolgáló szenzorcsoportok is észrevehetők a hűtőmaszkban, valamint az első kerék mögött.

Mindez nem okoz meglepetést, annál inkább az a feltételezés, hogy az LS lefelé is bővíthetné hibrid palettáját. A végleg búcsúzú GS szedán kisebbik hibrid variánsának (GS 300h) hajtáslánca pont megfelelne erre a célra – az is biztos ugyanakkor, hogy egy 2.5 literes, négyhengeres motorral szerelt, 220 lóerő körüli teljesítményű luxuslimuzinnak jóval szűkebb volna a piaca, mint akár a V6-os, akár a V8-as változatnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....