járműipar

Nagyot lendült az autószektor a harmadik negyedévben

2017.11.29.

A gyenge második negyedév után erőre kaptak és lendületbe jöttek az autóipar európai szereplői. A PricewaterhouseCoopers irányadó indexe azt mutatja, hogy mind az autógyártó- mind a beszállítói szektor részvényesi értéke 11,5 százalékkal nőtt. A kereskedelem sem áll rosszul, 11,1 százalékos a növekedése.

Az autógyártók közül messze kitűnik a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA-csoport. Az olasz-amerikai vállalat részvényesi értéke 64,9 százalékkal nőtt, a vállalat eredményeit a jó amerikai, latin-amerikai és európai eladásai javították. A PSA részvényesi értéke 15,4 százalékkal nőtt, miután a francia vállalatcsoport felvásárolta az Opel és Vauxhall márkákat a General Motorstól. A többi gyártó csak mérsékelt emelkedést ért el, a Renault 4,9 százalékost, a Daimler 5,9 százalékost. 

Az európai gyártók sikere maga után húzta az autóipari beszállítókat, a 19 legnagyobb európai alkatrészellátó - kettő kivételével - mind jól teljesített. A második negyedév végén csak kilencüknek sikerült a pozitív zárás. A negyedév bajnoka a Jászárokszálláson is gyártó francia Faurecia, amelynek a részvényesi értékét leginkább az húzta fel, hogy Patrick Koller cégvezető bejelentette, egy nagy vállalatfelvásárlást készítenek elő. A Siófokon is gyártó norvég Kongsberg Automotive kábelbeszállító 28,3 százalékra gyarapította részvényesi értékét, miután hat veszteséges üzemét zárta be.

Az autókereskedelmi szektorban is jóra fordultak a dolgok, az előző negyedév 9,2 százalékos visszaesését 11,1 százalékos emelkedés követte. A legnagyobb növekedést az Inchcape könyvelhette el, amely 10,9 százalékos mínuszból 15 százalékos pluszra tornászta fel részvényesi értékét.

Biró Csongor

Gyártók részvényesi értéke (százalék)

1. Fiat Chrysler 64.9 (2017 Q3) 169.4 (1 év) 204.7 (3 év)

2. Peugeot 15.4 51.9 103.4

PwC SVI átlagindex 11.5 26.4 29.0

3. Daimler 5.9 12.5 26.2

4. Volkswagen 5.5 12.5 -9.4

5. BMW 5.4 18.7 10.5

6. Renault 4.9 18.1 58.

Beszállítók részvényesi értéke (változás százalékban)

1. Faurecia 32.1 (2017 Q3) 71.4 (1 év) 142.7 (3 év)

2. Kongsberg 28.3 36.5 20.6

3. Leoni 24.7 75.5 38.0

4. Polytech 21.7 156.8 244.8

5. Hella 19.0 45.0 –

6. Grammer 18.7 4.2 91.2

7. Plastic Omnium 13.3 24.3 99.4

8. Continental 13.2 16.9 50.8

9. Brembo 11.8 36.7 190.5

PwC átlagindex 11.5 27.2 72.5

10. Sogefi 9.8 185.8 78.6

11. Autoliv 9.2 12.6 53.0

12. Delphi 8.6 33.1 79.1

13. MGI Coutier 7.7 60.2 242.9

14. GKN 6.8 8.9 4.0

15. Valeo 6.4 23.3 126.1

16. Michelin 6.1 29.0 80.0

17. Pininfarina 3.1 103.6 -4.5

18. Autoneum -1.5 -3.4 102.8

19. ElringKlinger -5.4 3.1 -27.0

 

  

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....