járműgyártás

Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából

2019.08.19.

Egy közelmúltbeli interjújában egyértelműen fogalmazott Tada Tecuja, a Toyota Supra projekt vezető mérnöke: még csak most kezdődnek majd a valódi izgalmak.

Nagyobb teljesítmény, kézi sebességváltó, vászon- vagy targatető: amióta megjelent a Toyota Supra ötödik generációja, azóta nem hagyják nyugodni ezek az elméleti lehetőségek a szakmai és vásárlóközönséget, ők pedig Tada Tecuját. Tada-szan, a projekt szellemi atyja, aki 2007-ben a GT86 világra segítésével nemcsak elismerést vívott ki magának, hanem a jogot is, hogy ő vezethesse az A90-es Supra fejlesztési projektjét, soha nem tett felelőtlen ígéreteket. Kezdeti, óvatosan optimista válaszai azonban az idő előrehaladtával egyre határozottabbá váltak, és most, az Autoblog újságíróival beszélgetve épphogy csak konkrétumokat nem mondott friss terveikkel kapcsolatban.

„Amikor az ember sportautót fejleszt, a lényeg, hogy minden egyes új modellváltozat egyre nagyobb teljesítményt kínáljon” – osztotta meg szakmai filozófiáját Tada-szan, majd hozzátette: „Tele vagyunk izgalmas ötletekkel.” Mivel a főmérnök szerint gyakorlatilag évről évre szeretnék frissíteni a típust, akár már jövőre megkezdődhet ezek megvalósítása. Korábban szóba került már a tömegcsökkentés, mint lehetséges fejlesztési irány, ugyanakkor Tada Tecuja szavaiból egyértelműen kiderül, hogy a jelenlegi motoropciókat nem tekinti véglegesnek és lezártnak.

A 340 lóerős, 500 Nm nyomatékú turbómotorral tehát még koránt sincs vége a történetnek. Vannak azonban határok, amiket a Toyota Supra Tada Tecuja szerint soha nem fog átlépni. „Aki kézi sebességváltós Toyota sportautót szeretne, vásároljon GT86-ost.” Szintén feleslegesen reménykedik, aki egy roadster kivitelre vár. „Már létezik vászontetős kivitel az autóból: úgy hívják BMW Z4. Ha párhuzamot szeretnék vonni, a Supra és a Z4 nagyjából úgy viszonyul egymáshoz, mint a Porsche Cayman és a Boxster” – válaszolta meg meglepő őszinteséggel a kérdést Tada-szan, fittyet hányva a diplomácia szabályaira.

A három éven belül aktuális modellfrissítés során könnyedén 400 lóerőre emelheti a gyár a Supra teljesítményét: független fékpadi mérések szerint már most is számottevően erősebb tud lenni a háromliteres, sorhatos motor a hivatalos 340 lóerőnél. Ugyanakkor addig is számtalan lehetőség nyílik a menetdinamika tökéletesítésére, a már említett tömegcsökkentéstől kezdve a karbon-kerámia fékrendszer beépítéséig.

Persze miközben a Toyota saját ütemét követve halad előre, a tuningipar gyorsan felismerte a Toyota Suprában rejlő lehetőségeket. Az Akrapovič egyedi kipufogót, a brit Litchfield száz lóerő fölötti teljesítménynövelést kínál az autóhoz. A legizgalmasabb – és a fentiek értelmében leginkább hiánypótló – átalakítást azonban egy texasi műhely, a European Auto Group kínálja. Ők 2020-tól megkezdik a Suprák átalakítását manuális sebességváltós kivitelre. A munka költsége meglehetősen magas, mintegy 12 ezer dollár (3,5 millió forint), mivel azonban a cég Ferrarik kéziváltósításával szerzett tapasztalatot és hírnevet, az ügyfelek minden bizonnyal minőségi munkát kapnak a pénzükért cserébe.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....