autóipari innovációk
Az a terv, hogy ezeket az újdonságokat be fogják majdan építeni az összes újgenerációs elektromos Mercedesbe.
Az egyik újítás a „napenergiás festék” lenne, amely minden helyzetben, akár parkoláskor, akár menet közben termelné az energiát, és töltené a gépkocsi akkumulátorát.
Az innovatív, hússzázalékos hatékonysággal működő áramtermelő bevonatot „solar paintworknak” nevezték el. A lényeg az, hogy az autó karosszériájára vékony fotovoltaikus festékréteget visznek fel, amely összegyűjti és elektromos árammá alakítja át a napenergiát. Azt ígérik, hogy így az autó naponta akár 39 km-rel is többet tud majd megtenni. Ha éves szinten nézzük – jó napviszonyok, mindennapi használat kifejezetten Peking városában -, ez körülbelül 14 ezer kilométerrel megnövelt hatótávot jelent a vállalat szerény becslése szerint.
Természetesen ez nem fogja teljesen kiváltani a hagyományos töltést, de különösen városi közlekedésnél lehetővé teszi az autótulajdonosok számára, hogy kevésbé függjenek konnektortól vagy toltőállomásoktól.
A cég egy programozható mikrokonvertert is fejleszt, amely cellánkénti vezérlést tesz lehetővé, biztosítva a fotovoltaikus rendszer leadott feszültségének stabilitását, függetlenül az egyes cellák töltöttségi szintjétől és öregedésétől. A márka szerint ez ugyancsak növeli az elektromos járművek hatótávolságát, optimalizálja a kétirányú V2L (vehicle-to-load) töltést, és rugalmasabbá teszi az akkumulátoros architektúrát.
A Mercedes a fékrendszerben is innovativ megoldásokon gondolkodik. Szakemberei egy olyan fékrendszeren dolgoznak, amely a motor-sebességváltó egységbe integrálható, s nem a kerekeknél kapna helyet. Egy ilyen rendszer nem igényel karbantartást, és szinte nem is kopik, ráadásul halkabban és hatékonyabban működik. Erényei közé sorolható továbbá, hogy nem rozsdásodik és nem bocsát ki káros részecskéket.
Végül a Mercedes mérnökei a kanadai Waterloo Egyetem szakembereivel dolgoznak együtt a neuromorfikus számítástechnikai rendszeren. Ez a technológia utánozza az emberi agy működését, és jóval energiahatékonyabbá és gyorsabbá teheti a mesterséges intelligencia alapú rendszereket, s így gyorsabban lehetne reagálni a váratlan forgalmi helyzetekre, észlelni a közlekedési táblákat, a sávelválasztókat és a többi közlekedőt rossz látási viszonyok között is.