gumiabrocs

Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone

2018.06.21.

15.000 európai autós megkérdezésével és vezetési tapasztalatai alapján fejleszetette ki új négyévszakos abroncsát a Bridgestone. Egyedi alapanyagának és innovatív futófelület kialakításának köszönhetően a Weather Control A005 elnevezésű prémium túraabroncs mind vizes, mind pedig havas úton rövid féktávolságot, emellett pedig vizes úton is kiváló irányíthatóságot biztosít a gépkocsi számára. A világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalata az új abroncsot azoknak az autósoknak ajánlja, akik nem kívánnak a rendszeres gumicserékkel bajlódni, ugyanakkor évszaktól függetlenül fontos számukra a biztonság, az abroncs jó útfekvése és irányíthatósága.

 

 

Tél a nyárban és nyár a télben

A négyévszakos abroncsok fejlesztése és gyártása talán az egyik legösszetettebb kihívás az abroncsgyártásban. Ennek oka az, hogy az abroncs jó tapadása és irányíthatósága eltérő gumikeverék összetételt és futófelület mintázatot igényel a nyári és a téli abroncsok esetében. Amíg a nyári abroncsot keményebb keverékből és szélesebb vízelvezető árkokkal gyártják, addig a téli abroncsokat lágyabb keverékből készítik, futófelületük pedig sűrűn lamellázott a havas úton való jobb kapaszkodóképesség érdekében. Ennek eredménye az, hogy a téli abroncs nyári időjárási körülmények között kevésbé irányítható és gyorsabban kopik, a nyári abroncsok féktávolsága pedig téli útviszonyok közepette rendkívül hosszú.

Tervezés a végfelhasználók bevonásával

Új négyévszakos abroncsának kifejlesztését megelőzően a Bridgestone 15.000 autós bevonásával széleskörű közvéleménykutatást készített. A felmérés legfontosabb megállapítása az volt, hogy az autósok a négyévszakos abroncsoktól azt várják el, hogy azok vizes úton olyan jól irányíthatóak legyenek, mint a nyári abroncsok, havas úton pedig olyan jól tapadjanak, mint a téli abroncsok, de közben az élettartamuk ne csökkenjen.

Európai fejlesztés és gyártás

A Weather Control A005 abroncs tervezésében a Bridgestone római műszaki központjának tervezőmérnökei és vegyészmérnökei vettek részt[2]. Az abroncs innovatív futófelületet kapott; V-alakú mintázata havas úton jobb kapaszkodóképességet, Z-vágatú lamellái kiváló úttartást és irányíthatóságot, a vállblokkok közötti széles vízelvezető csatornák pedig vizes úton is kiváló tapadást biztosítanak. Az innovatív mintázat, az optimalizált felépítés és érintkezési nyomáseloszlás, valamint a magas szilikatartalmú, Nano Pro-TechTM technológiával gyártott gumialapanyag kiváló tapadást, alacsony gördülési ellenállást és magas élettartamot biztosít az abroncsnak.

Biztonság és teljesítmény

A Weather Control A005 abroncsot Európa legnagyobb független minőségellenőrző és tanúsító intézete, a TÜV SÜD is bevizsgálta és tanúsította. A tesztek során a Weather Control A005 abronccsal vizes úton, 60 km/óra sebességgel haladó autónak a versenytárs abroncsokhoz képest lényegesen rövidebb volt a fékútja mind havas, mind pedig vizes úton. Az abroncs így kategóriájában a legjobb, „A” EU abroncscímke minősítést kapott vizes úton való tapadás, és „C” minősítést a gördülési ellenállás tekintetében, sőt egyes méretekben az abroncs gördülési ellenállása a „B” kategóriát is elérte. Emellett az abroncs kiemelkedően hosszú élettartammal és ugyanolyan hosszú futásteljesítménnyel bír, mint a Turanza T005 prémium nyári gumiabroncs[3].

A forgalmazás kezdete

A Bridgestone új négyévszakos gumija, a Weather Control A005 abroncs 64 különböző méretben érhető el a 15-20 coll mérettartományban, ami lefedi a személyautók és szabadidő autók méretigényének 94%-át. A további abroncsméretek 2019-ben kerülnek forgalomba.


[2] A [713126975] számú csatolt jelentés kivonata. KIVONAT 1. Ugyanabban a szegmensben a fő versenytárshoz hasonlítva: Michelin Cross Climate Plus. A tesztet a TÜV SÜD a Bridgestone megbízásából 2018. március-április között, a Bridgestone tesztpályáin végezte el (EUGP Olaszországban és havas tesztek SPG Svédországban) 205/55 R16 méretű abroncsokkal. A versenytárs gumiabroncsait a TÜV SÜD vásárolta Európában. Tesztautó: VW Golf 1.6 TDI.

[3] A Bridgestone létesítményekben végzett belső tesztek alapján. Abroncsméret: 205/55 R16. Az abroncs élettartama függ a vezetési stílustól, a guminyomástól, a gumi és a jármű karbantartásától, az időjárási körülményektől, stb.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....