eredmények
Fotók: Porsche Hungaria
Kifejtette: a tavaly elkezdett megújulást folytatták, cégen belül és azon kívül is. Köszönetet mondott a partnereiknek, „a legjobbak csak úgy lehetünk, ha a legjobbakkal dolgozunk együtt.”
Felidézte, hogy 2016-ban még száz millió autó került a világ piacaira, idén – pontos számok még nincsenek, - ez 60 és 70 millió között alakul. Csak Európában 15 millió embert foglalkoztat a járműipar, ennyi ember megélhetését veszélyezteti a covid, az ukrán-orosz háború, az ennek nyomán előálló ellátási lánc zavarok és a chiphiány.
Pánik van az európai autópiacon, csak kapkodjuk a fejünket, de alkalmazkodnunk kell hozzá – fogalmazott Németh Balázs. A magyar helyzetről elmondta, idén várhatóan 130 ezer személyautó és kishaszon jármű kerül forgalomba, ez volt egykoron 160 ezer is. A magyar piac érzékeltetésére, hogy kis ország vagyunk, elmondta, a magyar honban értékesített mennyiség Kínában másfél napnak, Európában kilenc napnak felel meg.
Harmincegy éve piacvezetők vagyunk Magyarországon, ez büszkeséggel tölt el bennünket – hangsúlyozta Németh Balázs, majd a Porsche Hungaria idei eredményeit ismertette.
A Porsche Hungaria 2022-ben mintegy 30 ezer új személyautót és kisteherjárművet értékesített. Egy évvel korábban az importőrhöz kapcsolódó márkakereskedések 28 789 autót adtak el. A javulást Németh Balázs elsősorban azzal magyarázta, hogy két fontos márka, az Audi és a Volkswagen megfelelő mennyiséggel tudott reagálni a megrendelésekre.
A Porsche Hungariához tartozó márkák eladásainak 75 százaléka céges, a többi magán megrendelés. Az eladott járművek több mint 50 százaléka a piaci trendnek megfelelően városi terepjáró (SUV) modell volt. Idén adták el Magyarországon az 50 ezredik Audit, ami ugyancsak emeli az év sikerét. Cuprából ezer fut a magyar utakon, a Seat luxusmárkájához nagy reményeket fűznek.
A magyar piac egykoron szedán piac volt, most egyre inkább a városi terepjárók irányába mozdulnak a magyarok – emelte ki a trendet.
A Porsche Hungaria hálózatához jelenleg 55 értékesítési pont és 72 szervizpont tartozik. Ez utóbbiban 125 ezer látogató fordult meg. Egy ötös skálán az elégedettség 4,81, ami gyakorlatilag a legjobb értéknek felel meg.
Ami pedig a jövő évet illeti: 2023 a paradigmaváltás éve. A nehézségekből tanulnak, erősödnek.
Jó lenne, ha visszatérne a tervezhetőség és nyugalom, fogalmazott Németh Balázs, aki szerint a jövő évben javulhat a magyarországi újautó-piac ellátottsága, és csökkenhet a megrendelt autókra a várakozási idő a nyugat-európai piacon kialakuló recesszió következtében, mivel nagy számban érkezhetnek meg és kerülhetnek forgalomba a 2021-22-es években megrendelt járművek. A jövő évet egyidejűleg még sújtani fogják a szállítási bizonytalanságok - tette hozzá.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!