utánpótlás

Neked is csak egy életed van! – Interjú Pintér Józseffel (I. rész)

2022.02.11.

Több évet dolgozott rendőrmotoros állományban, aztán szintén szolgálati munkaórák ezreit töltötte közlekedési baleseti helyszínelőként Veszprém megyében. Látszik rajta a rutin, és hallatszik hangján a hitelesség. Munkájához szükség is van rá. De vajon hogy bírta, hogy megszámlálhatatlan alkalommal olyan halálos baleseteknél kellett helyszínelnie, ahol sokan, - hozzám hasonló civilek,- inkább eltakarnák a szemüket? És hogy tud már hét éve beszélni erről úgy, hogy az befogadható, érdekes legyen, na meg persze nyomot is hagyjon? Már a beszélgetés elején tudtam, hogy Józsi olyat csinál, ami társadalmunk nagyon hasznos tagjává teszi, de a végére mégis azt mondom, hogy kevés ember tudná ezt nap, mint nap csinálni. Ismerjék meg az ő történetét interjúsorozatunk első részében.

Az ország egyik, hanem a legismertebb rendőre vagy. Kiskorodban is a rendőr volt a válasz arra, hogy mi leszel, ha nagy leszel?

Nem. Teljesen véletlen folytán alakult így az életem. A fiatal korom egyik nagy szerelme a motorozás volt, minden ekörül forgott. Aztán adódott egy lehetőség, így elhelyezkedtem a BRFK közlekedés rendészeti osztályán motoros rendőrként.  Ez életem munkája volt, amit akkor nekem találtak ki. Imádtam azt a munkát. 5 szezont mentem ott, aztán megszületett a lányunk, majd adódott itthon (Bakonyi kis faluban) egy házvásárlási lehetőség, így hazaköltöztünk. A pesti és a vidéki árak között nagy különbség volt, így egy nagyobb családi házba tudtunk költözni, ami a gyerekek miatt szempont volt.) Azóta baleseti helyszínelőként dolgoztam Veszprém városi kapitányságon, most pedig már hosszú ideje tartok az egész országban balesetmegelőzési előadásokat.

Akkor már nem tervezel visszamenni motoros rendőrnek?

Nem, biztos, hogy nem. Kiöregedtem.(nevet) Igazából egy nagyon kedves barátom meghalt motoros balesetben 2013-ban, akkor végleg úgy döntöttem, hogy felhagyok ezzel a szerelemmel. Még korábban civilben volt motorom, de a barátommal történt tragédia után azt is eladtam, és végleg váltottam moutain bike-ra. Az egész családot megfertőztem ezzel, azóta már együtt tekerünk.

Nagyon sok barátodat elveszítetted közlekedési balesetben. Neked hogy sikerült túlélni a kamaszkort? Ha jól tudom, neked is volt motoros baleseted. Erről mesélj nekünk egy kicsit.

Jó volt az őrangyalom, és szerencsém volt. Sok olyan szituációm volt, ahol nagyon közel volt a baj, és a legnagyobb probléma az, hogy fiatalon golyóállónak meg savállónak képzeljük magunkat, aztán kiderül, hogy mégsem vagyunk azok. A motoros baleset egy egykerekezésből származott. Lehet, hogy ez volt egy olyan lecke, hogy ne bízzak magamban annyira.

Egy lányod, és egy fiad van, A gyerekeidnek mit válaszoltál, amikor felmerült, hogy szeretnének motorozni?

Hál’ Istennek eddig nem jött elő ez a dolog. Inkább autós vonalon mozog a fiam, az a téma sokkal jobban érdekli.

Na de mégis, mit tennél, ha egyszer úgy állítana haza, hogy ő szeretné ezt kipróbálni? AM, vagy A1 kategóriás motort tervez venni?

Nem tiltanám, hanem mindenképpen végig járatnám vele a szamárlétrát (50-125-250-600 ccm.). Nagyon sok olyan balesetet láttam, mikor megkapták a nagyteljesítményű sportmotort, és nem volt megállás. A lóerőt tisztelni kell.

Visszaülnél a kedvéért újra két kerékre? Hogy együtt motorozzatok?

Nem. Soha nem ülnék már vissza motorra. Nekem ez a korszak végleg lezárult az életemben. Ez egy rettenetesen nagy szerelem volt, én nem gondoltam, hogy egyszer véget ér, de ez így történt. Azt mondtam egyszer néhai Vértesi Zsoltnak, akivel a Trans Danubia enduro versenyen indultam még korábban, hogy „Zsolt, minden ember bolond ember, aki motorozik, tehát én is, mi is azok vagyunk.” Erre ő azt mondta, hogy nem, hanem az születik fejlődési agyi rendellenességgel, aki nem motorozik. Tehát ő még tőlem is jobban szerette ezt a világot.

Nem állítok nagyot azzal, ha azt mondom, a baleseti helyszínelő munkája mentálisan talán a legjobban megterhelő, hiszen nagyon sok tragédiát látsz elsőkézből. Műszak végén, hogy lehet ezt nem hazavinni?

Nem jelenteném ki ennyire kategorikusan, hogy a legmegterhelőbb. Inkább összetett. Tehát látod magát a katasztrófát, az ebből kialakuló tragédiát, és ezt neked kell végig göngyölíteni. Mármint az egész sztorit a kórházon keresztül a családig. Én nem gondolnám, hogy egy pedagógusnak, vagy egy központi „intezíves” nővérnek ne lenne az enyémtől keményebb munkája. Az enyémben az a nehéz, hogy mindenki közlekedik, bárkit érhet ilyen baj, és egy hétköznapi álmos, szürke napból egyik percről a másikra megváltozhat az élet, és akár tragédiába fulladhat. De az tény, hogy vannak olyan dolgok, amik örökre benn maradnak az ember tudatában, és lelkében.

Szoktál vele álmodni?

Érdekes módon soha. Ennyit úgy látszik, meghagy nekem az agyam, hogy legalább alvás közben ne ezeken a dolgokon kattogjak. Mikor fölébredek éjszaka, mint tegnap is, a négy gyermeken járt az agyam, (az újévi tapolcai baleset, a szerk.) de álmaim nincsenek ezzel kapcsolatban.

Hamarosan folytatjuk a beszélgetés Józsival, én azt gondolom, hogy mindenkinek érdemes lesz velünk maradnia, hiszen sok olyan történet, tanulság következik majd, amiből mindnyájan tanulhatunk.

Addig pedig kövessenek minket Facebook oldalukon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....