használtautó átvizsgálás

Nem vártunk sokat a Smarttól ennyiért, na de ez???

2025.10.11.

Optikai csalódás: a képeken egy sárga színű autó van

Régebben az egymilliós árszint alatt volt a facepalm, szóval a felkiáltás, hogy "jaj, Istenem, milyen lesz ez?" Ez 2025-re megduplázódott és nagyon kevés alkalommal ér kellemes meglepetés. A pozitív csalódás egy 750.000 Ft-ért Marketplace-en árult autó esetében pedig kizárt. Ami miatt mégis ide citálom, az egyrészt a hirdetés, másrészt az az állapot amit a vásárlás előtti helyszíni állapotfelmérésen tapasztaltunk.

A kabriózásnak is megvannak a maga végletei, elég ha eszebe jut a tavaly tesztelt Mercedes-Benz CLE nyitott tetejű változata.

Marketplace = Red Flag?

Aki esetleg a magyarba is beágyazódott angol kifejezéseket még nem emelte be a szókincsébe, a Marketplace az a Facebook nevű közösségi portál hirdetési felülete. Nem kérdés, hogy rendkívül hatékony, ráadásul ingyenes és én is remekül értékesítettem már rajta gyerekruhát, rácsoságyat, de még diagnosztikai műszert is. Autóknál - többször leírtam már - az esetek túlnyomó többségében iszonyú csalódás vár az érdeklődőkre. Nem állítom, hogy ezen a felületen csak a szenny áramlik, de azért mindenképpen érdemes fenntartásokkal kezelni. Nem tudom, politikailag mennyire korrekt azt mondani, hogy aki nem képes egy erre dedikált felületre feltenni az autóját, attól milyen korábbi járműfenntartó tevékenységre számíthatunk. Ha ez nem PC, akkor a kívánt rész törelndő. Aki pedig nem tudja, mi az az MM kódos autó, az kattintson ide.

Cserébe a nyár végén meghirdetett nyitott tetejű kisautó hirdetés szövegezése simán megüti egy szakiskolai marketing dolgozat négyötödös küszöbét. Nyelvtanból és stilisztikából fejlődni kell, de inkább lássuk:

"2003 Smart Fortwo cabrio friss műszaki / klíma / csak élvezd a nyarat

Eladó matt fekete vagányság. Samrt ForTwo Cabrio 0.6 benzines motorral, ami szépen duruzsol, váltója jól veszi a fokozatokat fel és le is. Ebbe a jó időbe nem teremt karácsonyi hangulatot a műszerfal se, mert az autó hibakód mentes. Vászontető tökéletesen működik, tető le jéghideg kóla behűtve, hisz a klíma is fúj ám rendesen és indulhat a kabrió szezon. Ja megvan, két év műszaki, hogy a leendő gazdinak csak élveznie kelljen új szerzeményét. Mindennapi használatra, kezdő sofőröknek, profi futároknak, vagy bárkinek, aki kipróbálná a Smartos vagy kabrió élményt megfizethető áron."

Azt hiszem, hogy reklámügynökség ennek az autóak az árát simán kiszámlázná partnere felé, annyira profi munkának tűnik.

És tényleg hibakód mentes

A hirdetésben feltüntetett hibakód mentesség valóban fennállt, de hát ezt diagnosztika hiányában úgysem tudja ellenőrizni a laikus érdeklődő, ha pedig profikat bíz meg a vásárlás előtti átvizsgálással, akkor úgyis kiderül. Persze mi is rátettük a gépet, és valóban, a motorvezérlő nem tárol hibakódot. Hurrá. Cserébe elég kemény olajfolyásokkal találkozunk kis fűnyírómotoron. Megnéztük volna szívesen az olajszintet, de törött volt nívó...

Picit beugrottunk a diagnosztika egyik élő adatán, ami azt írta, nincsen olajnyomás. Pedig volt, csak nyomásmérés nem zajlik taxatíve a motorban.

A jéghideg klíma kifejezés kicsit szubjektív, de tény, hogy az is mert, cserébe a klíma tengelykapcsolója zajos volt, a bizotsítéktábla rögzítése pedig hagyott némi kívánnivalót maga után.

1 kulcs, semmi szervizkönyv

Az öregedő kabrióhoz már csak egy kulcs volt elérhető. Kicsit bosszantó, de persze lehet csináltatni hozzá majd másikat, és a CASCO kötésnél sem fog gondot okozni a hiány, mert olyan úgysem lesz.

Antenna...

Ebben az autóban 188 ezer kilométer volt. Mivel a technika 20 éves, nincs olyan kifinomult lekérdezhetősége, mint fiatalabb társainak, ezért és persze mert nem volt semmiylen karbantartástörténet elérhető, higgyük el, hogy tényleg ennyi.

Eléig is neki ennyi

Az utastérben az idő vasfogának húszéves munkája látható. Mállik le az ajtókárpit, a vászontető belső rétege mindenhol megereszkedve, ráadásul nyúnyán foltos és itt-ott a rögzítése is odavan.

A jobboldali tükörállítás lefelé már nem viszi a lapot, a belső visszapillantó foncsorja pedig sérült. A külsőhöz tartozna, de ha már a tükrökről van szó, itt érdemes megemlíteni, hogy a jobboldali visszapillantót tükörlap törött volt.

A lámpatesek sem úszták meg a viszontagságokat, a baloldalon az oldalvillogó törött el, a jobboldalon a hátsó lámpatest. A jobboldali fényszóró karcos és matt is volt egyben.

A kedvencem mégis a karosszéria volt

Egyáltalán nem lepődtónk meg azon, hogy a 23 éves gép külseje eléggé odavan. Ha ezt az autót veszed meg, lehet, hogy Te kapsz valami kabrió-érzést, de azonnal lerí, hogy ruppótlan megoldást választottál erre. A lökösök elöl hátul leütve: a hátsó csak lógott, az első el is törött. A hátsó merevítő erősen korrodál, a baloldali elemeket kisebb-nagyobb sérülések.

A fényezés tette fel az i-re a pontot. A kocsi egészen konkrétan flakonos festékkel volt körbetüsszetve. A cél láthatóan az volt, hogy messziről feketének tűnjön, mert közelről nézegetve helyenként kikandikált az eredeti (amúgy szerintem szép) sárga szín.

Kár érte, kiváló színkombó volt

Na, akkor irány a JSZP! Itt láttam, hogy a kocsi 2014-es importja óta a futásteljesítmény egyenletesen emelkedett. A műszaki vizsgák képei között böngészve kirajzolódott a valóság. A kocsi 2017-ben még tényleg a sárga színével vizsgázott, de a következő alkalommal már feketén, ráadásul "SAFETY CAR" feliratokkal és sárga villogó nagylámpákkal. Hogy új rendszám miért kellett rá, azt nem tudom.

Kopó-forgó, de azért...

A gumiabroncsok állapotáról írni, vagy abba belekötni egy műszai szemlén legfeljebb akkor indokolt, illendő, ha mondjuk szálszakadásos abroncsokat találunk, vagy tükörradiálra vannak koptatva. A Smarton elöl elfogadható Semperit gumik voltak 4-5 mm-es profillal. Ezek 13 évesek az idén...

Hátul Bridgestone gumik voltak az emlékezetes 2006-os esztendőből. Basszus kulcs, aki akkor született már nagykorú!! 2 mm-t tudtak még.

Bár a Smartot felgumizni sem egy anyagi csőd, jó tudni, hogy ezzel kellene kezdeni a birtoklás korántsem problémamentes időszakát.

Próbakörre már nem vittük el

Ügyfelünk az eddigi infók hallatán már nem is igényelte, hogy menet közben is megnézzük, hogy muzsikál a Smart Cabrio. Tipikus "Anyám, én nem ilyet lovat akartam!" érzés. Jobb minél előbb lezárni ezt a fejezetet, aztán menni tovább. Nem mondom, vannak azok az élethelyzetek, amikor egy ilyen autó tökéletesen megteszi, de aki szeretne egy csekélynyi igényességet is belevinni az autózásba, hát ő nem ezt a kocsit kereste.

Nem vittük ki próbaútra. Már nem volt értelme. Ennek a cikknek is talán annyi, hogy mennyire nem lehet a legkisebb csodára sem számítani ennyi pénzért. Ha Te is bizonytalankodsz a használtautó-vásárlás előtt, akkor tudunk segíteni.

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....