támogatás

Német prémiumgyártók ádáz küzdelme a labdarúgásban

2019.04.10.

A labdarúgás a világ legnépszerűbb sportja, amelyben óriási marketing erő lakozik. A nagyok tudják ezt, s a német fociban sajátos kiszorítósdi kezdődött. A Volkswagen a Mercedest szorította ki, a BMW pedig az Audi leváltására készül.

A Nationalelf idéntől a VW jelét viseli.

Az év elejétől kezdve a német labdarúgó válogatott, a Nationalelf már nem a Mercedes csillagával diszített mezben lép pályára, hanem a Volkswagen két betűje díszeleg a mezeken. Több évtizedes támogatás után a Német Labdarúgó Szövetség úgy döntött, a jövőt a wolfsburgi konszernnel képzeli el. A Daimlernél fájlalták a döntést, de úgy döntöttek, a támogatás összegét nem emelik tovább. Hivatalosan ugyan egyik fél sem közölte a szponzorálás összegét, a német lapok azonban egybehangzó állítása szerint a Mercedes évente 10 millió eurót adott a szövetségnek, a Volkswagen pedig hajlandó volt a tét emelésére. A csillag helyett a VW jel évente 30 millió eurójába kerül Wolfsburgnak, ezt ugyancsak a német sajtó állítja egybehangzóan.

Több évtizeden át a válogatott elválaszthatatlan volt a Mercedestől.

A futball mind a Mercedesnél, mindig pedig a Volkswagennél évtizedek óta a marketing szerves része. A harmadik nagy német autógyár, a BMW eddig focimentes életet élt, most azonban a müncheni konszern is úgy döntött, beszáll a futballba. Kiszorítósdi nélkül azonban itt sem képzelhető el a jövő, a BMW a Bayern Münchennél az Audi leváltására készül.

Kisebb fajta bonyodolmat okozott, amikor az egykori bajor miniszterelnök, Edmund Stoiber, aki mellesleg a bajor fociklubot műküdtető Bayern München AG felügyelő bizottságának tagja, a német Manager Magazinnak azt mondta, a BMW már 2025 előtt a Bayern támogatója lehet, holott a szerződés még javában él, az csak hat év múlva jár le.

Audi és Bayern München: még hat évig biztosan közös úton.

Az Audinak sem kellett több, nyilatkozatban jelezték, eszük ágában sincs a szerződést idő előtt felmondani, terveik vannak a fociban és a Bayernnél, így 2025-ig mindenképpen mobilitás partnere marad a bajor fociklubnak.

A helyzetet bonyolítja, hogy az Audi AG nem csak mobilitáspertnere a Bayernnek, hanem tulajdonos is a focicsapatot műküdtető Bayern München AG-nál. Közel 9 százalékos tulajdonrészét éppen a 2008-as pénzügyi válság idején szerezte, akkor, amikor Martin Winterkorn a Volkswagennél fénykorát élte, s köztudottan nagy focirajongó volt.

Vagyis 2025-ben a Bayern ugyan lecserélheti az Audit, a tulajdonrésszel azonban valamit kezdeni kell. Addig biztosan Audikkal fognak járni a Bayern játékosai, akik minden szezonra egy-egy vadonatúj autót választhatnak Ingolstadt kínálatából.

Jürgen Klopp korábbi dortmundi, jelenleg liverpooli sikeredző. 

A szerződés szerint edzésekre, hivatalos helyekre a támogató autót kötelesek használni, ami persze nem mindig gond nélküli, renitens mindig akad. Oliver Kahn, amikor aktív volt, Audi helyett előszeretettel használt egy tűzpiros olasz sportkocsit, amiért eurótízezrekre büntették. Kahn aztán úgy játszotta ki a szabályt, hogy az olasz sportkocsit lerakta a Säbener Strasse elején, ahol a Bayern edzőközpontja van, s a maradék egy kilométert a szponzor autójával tette meg.

Bár az Opel már nem német, de az volt, a fociból ők sem vonultak ki, legalábbis eddig. Az Opel kiemelt támogatója a Borussia Dortmundot, amelynek honlapján az Opel ma is szerepel, a linkre katinntva pedig az Opel német oldala érhető el. Az azóta a Liverpoolhoz szerződött sztáredző, Jürgen Klopp sokáig az Opel reklámarca volt. Az Opeltől azóta sem szakadt el, a családhoz tartozó Vauxhall az angol városban a csapat egyik támogatója, Klopp pedig a reklámarca.

De az Opel érdekelt Mainzban is, ahol a stadion névadó szponzora.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.03
Három évig, 2023-ig tarthat a koronavírus-világjárvány miatt keletkezett válság a nemzetközi légi....
2020.06.03
A német Benteler jó üzletet csinált 2010-ben, amikor adómegtakarítás címén Németországból....
2020.06.03
A Scania és Norvégia vezető élelmiszer-nagykereskedelmi vállalata, az ASKO régóta együttműködik....
2020.06.03
Gema Samudra Sutrisno Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.06.03
Fenntarthatatlanná válna a Nissan jelenléte Nagy-Britanniában, ha London és az Európai Unió nem jut....
2020.06.03
Ahogy arról reggel mi is beszámoltunk halálos közelekedési baleset történt az M3-on. Egy autó a....
2020.06.03
Ismét kényszerszabadságra küldi 1100 dolgozóját júniusban a francia Renault tulajdonában levő....
2020.06.03
Egyöntetű, precíz, cicomátlan, értéksugárzó – ilyen az új Opel Mokka! Világosan igazodik az Opel....
2020.06.03
Kicsi, mégis sok szempontból felnőttebb, mint a nagy testvérei. Ki gondolta volna, hogy majd egy....
2020.06.03
Ford ezentúl egy minden eddiginél hatékonyabb pollenszűrőt is kínál, ami védelmet nyújthat a....