USA
Kemény időket él meg mostanság a világ autópiaca. Lehet szó használt vagy újautóról, nincs könnyű dolga az értékesítőknek. A brandek közötti verseny is egyre élesebb, hiszen minden autóról el kell hitetni valahogy újkorában, hogy az örökkévalóságnak készült. Az ügyfelek pedig ennek a rózsaszín ködnek a mámorában viszik haza a pénztárcájuk szerint választott márkát. Mi a helyzet azonban a márkahűséggel?
Első: Mitsubishi – visszatérő ügyfelek aránya: 21,77 százalék
Észak-Amerikában a japán márka egy nagyon kis brandnek számít. 2014. július 31-ig mindössze 46,021 darab autót adtak el az USA-ban a három gyémántos modellekből, és ez a volumen a nagyon ritkának számító luxusautók eladási darabszáma alatt van. Ez részben annak köszönhető, hogy a vetélytársakhoz képest a Mitsubishinek jóval szűkebb a reklámokra fordítható büdzséje, valamint a modellportfóliója, valamint a szétszórtan és kis számban előforduló dílerhálózat is fontos szerepet játszik a nem túl népszerű megítélésben.
Második: Chrysler – visszatérő ügyfelek aránya: 22,72 százalék
A Dodge-hoz hasonlóan a testvérmárka eladásai is magasak, azonban a visszatérő ügyfelek száma nem túlzottan bíztató. A tanulmányt végzők szerint egy ún. „márkakrízis” állhat ennek a hátterében, amiben jelentős szerepe lehet a már említett kurta modellportfóliónak és a homályos márkaidentitásnak is. Egy biztos, könnyű elcsábítani a Chrysler és Dodge tulajdonosokat más szalonokba.
Harmadik: Dodge – visszatérő ügyfelek aránya: 22,88 százalék
Az volumennel itt sincs gond, ahogy azt már említettük a Chrysler kapcsán. Itt inkább a minőség hagy némi kívánni valót maga után és nem utolsó sorban a megbízhatósággal és a felszereltséggel is elégedetlenek a vételre rávett tulajdonosok.
Negyedik: Jaguar – visszatérő ügyfelek aránya: 25,45 százalék
A brit luxusautónál teljes mértékben kizárható, hogy a minőséggel legyen gondja bárkinek is. A J.D Power közelmúltban kiadott tanulmánya szerint magasan az átlag feletti a Jaguarok hosszú távú megbízhatósága, ergo ez alapján nem szabadna egy lapon említeni az itt felsoroltakkal. A problémát a magas vételár jelenti, mivel a konkurens márkák árazása az amerikai ügyfelek szerint pénztárcabarátabb.
Ötödik: Scion – visszatérő ügyfelek aránya: 25,79 százalék
A Scion a Toyota Motor Corporation által gyártott autók neve, melyek csakis kizárólag az észak-amerikai piacon kaphatók ezzel a névvel és emblémával. A márkát 2002-ben indították el és az Y-generációt célozták meg vele. A debütálás évében zajlott éppen a kisautók újrafelfedezése a tengerentúlon, amivel már több gyár is számtalanszor próbálkozott az 1970-es olajválságot követően. Eleinte szárnyaltak az eladások, még az idősebb korosztály is szerette a kis fogyasztású autókat, de mivel semmi új vagy figyelemreméltó nem volt bennük, szalmalángként futottak át az ország államain keresztül. A leginkább kifogásolt rész a teljesítmény volt, de a minőség és a megbízhatóság terén is rengeteg kifogással illeték. Mindeközben a Toyoták eladásai és az ügyfelek márkahűsége töretlen sikernek örvendett.
Forrás: yahoo.com