USA

Never ever – avagy, milyen autót nem vesz meg kétszer egy amerikai?

2014.08.24.

5 márka, amit egy amerikai felmérés szerint a vásárlók legtöbbje csak egyszer vesz meg az életben. Az összeállítást az USA Today végezte a Kelley Blue Bookban megjelent adatok szerint.

Kemény időket él meg mostanság a világ autópiaca. Lehet szó használt vagy újautóról, nincs könnyű dolga az értékesítőknek. A brandek közötti verseny is egyre élesebb, hiszen minden autóról el kell hitetni valahogy újkorában, hogy az örökkévalóságnak készült. Az ügyfelek pedig ennek a rózsaszín ködnek a mámorában viszik haza a pénztárcájuk szerint választott márkát. Mi a helyzet azonban a márkahűséggel?

Első: Mitsubishi – visszatérő ügyfelek aránya: 21,77 százalék

Észak-Amerikában a japán márka egy nagyon kis brandnek számít. 2014. július 31-ig mindössze 46,021 darab autót adtak el az USA-ban a három gyémántos modellekből, és ez a volumen a nagyon ritkának számító luxusautók eladási darabszáma alatt van. Ez részben annak köszönhető, hogy a vetélytársakhoz képest a Mitsubishinek jóval szűkebb a reklámokra fordítható büdzséje, valamint a modellportfóliója, valamint a szétszórtan és kis számban előforduló dílerhálózat is fontos szerepet játszik a nem túl népszerű megítélésben.

Második: Chrysler – visszatérő ügyfelek aránya: 22,72 százalék

A Dodge-hoz hasonlóan a testvérmárka eladásai is magasak, azonban a visszatérő ügyfelek száma nem túlzottan bíztató. A tanulmányt végzők szerint egy ún. „márkakrízis” állhat ennek a hátterében, amiben jelentős szerepe lehet a már említett kurta modellportfóliónak és a homályos márkaidentitásnak is. Egy biztos, könnyű elcsábítani a Chrysler és Dodge tulajdonosokat más szalonokba.

Harmadik: Dodge – visszatérő ügyfelek aránya: 22,88 százalék

Az volumennel itt sincs gond, ahogy azt már említettük a Chrysler kapcsán. Itt inkább a minőség hagy némi kívánni valót maga után és nem utolsó sorban a megbízhatósággal és a felszereltséggel is elégedetlenek a vételre rávett tulajdonosok.

Negyedik: Jaguar – visszatérő ügyfelek aránya: 25,45 százalék

A brit luxusautónál teljes mértékben kizárható, hogy a minőséggel legyen gondja bárkinek is. A J.D Power közelmúltban kiadott tanulmánya szerint magasan az átlag feletti a Jaguarok hosszú távú megbízhatósága, ergo ez alapján nem szabadna egy lapon említeni az itt felsoroltakkal. A problémát a magas vételár jelenti, mivel a konkurens márkák árazása az amerikai ügyfelek szerint pénztárcabarátabb.

Ötödik: Scion – visszatérő ügyfelek aránya: 25,79 százalék

A Scion a Toyota Motor Corporation által gyártott autók neve, melyek csakis kizárólag az észak-amerikai piacon kaphatók ezzel a névvel és emblémával. A márkát 2002-ben indították el és az Y-generációt célozták meg vele. A debütálás évében zajlott éppen a kisautók újrafelfedezése a tengerentúlon, amivel már több gyár is számtalanszor próbálkozott az 1970-es olajválságot követően. Eleinte szárnyaltak az eladások, még az idősebb korosztály is szerette a kis fogyasztású autókat, de mivel semmi új vagy figyelemreméltó nem volt bennük, szalmalángként futottak át az ország államain keresztül. A leginkább kifogásolt rész a teljesítmény volt, de a minőség és a megbízhatóság terén is rengeteg kifogással illeték. Mindeközben a Toyoták eladásai és az ügyfelek márkahűsége töretlen sikernek örvendett.

Forrás: yahoo.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....