Audi Sport
A SUV-őrület tovább tart a világban, és ezen az kaszál a legnagyobbat, aki lépést tud tartani a gyors igénynövekedéssel. A szegmens számait már a nagyokosok előre megbecsülték, tisztán emlékszem 2015-ben felállított jóslatokra, amik igazolódtak és igazolódnak. A Ford és a Volkswagen nagyon nyomul a kompaktok között, na de kicsit feljebb lépve nézzük meg BMW és Mercedes szabadidő-autóit, hogy aztán megérkezzünk az Audikhoz. Q3 Sportback is van már? Meg BMW X6 ellen Audi Q8? Így igaz. Helyben is vagyunk.
Tük cuki dolog hosszasan hangsúlyozni, hogy a 600 lóerős, biturbó V8-as milyen hatékony a lágy-hibrid rendszerrel, mikor kapcsol fel meg le a motor, hogy lehet begurulni zölden a piroshoz, és a többi. Oké, majdnem egy literrel eszik így kevesebbet városban, amiért egyéb esetben úgy 5 évig kéne dolgoznia a motorfejlesztőknek magukban, de kit érdekel ez most, amikor nemcsak egy gyors, hanem egy szép méretes ragadozó csábítja a tekintetünket?
A V8-as biturbó már ismert a többi RS modellből. Az RS Q8 is ezt a szívet kapta meg, elvégre már úgy 2012 környéke óta erre állt rá az Audi. A 600 lóerő mellé 800 Nm-es csúcsnyomaték társul, amely 3,7 másodperc alatt repíti százra a monstrumot. Ami manapság engem sokkal jobban foglalkoztat és autópályázás szempontjából jelentősen érdekesebb, a tényleges erőviszonyok esetében inkább beszédesebb, az a kétszázas sprint. Ez ugyan elmarad a két tonnás RS6 meg S8 idejétől, de a maga 13,7 másodpercével plusz ekkora karosszériával ez jó érték. A végsebesség 250-ről 305 kilométer/órára növelhető opciósan. Kb. 40 milliós alapárral kéne neked egy ilyen zöld szörny?
Aztán következzen egy (másik) remekmű. Ez az RS6 Avant abszolút a beszabehu kategória. Egy baja van, lassú. Illetve, a fenéket lassú, csak manapság már nem számít „annyira” gyorsnak a 3,6 másodperces százas produkció. De sebaj, érkezik belőle Performance változat is, 600 lóerőnél is erősebben, na, az való a szupergépek ellen. Addig is, csurgassunk nyálat.
Micsoda tekintet! Ez szétszed. Nagyon látványosra sikerült a front, és feketében szerencsére beolvad a környezetébe az új Audikon a motorház éléhez közel helyet kapó két órmótlan radar. Gonosz pillantás, kétszintes fényszórók, erősen és erőteljesen tagolt első lökös. Jesszus, 22 colos felnik és tipik audis karbon-kerámia fékrendszer? Menten elolvadok. És micsoda hullaszállítós test ezzel a kombi karosszériával?!
Hát, ez nagyot üt élőben és képeken egyaránt. Fene a számokba! Nagyon kéne egy ilyen. Amíg a Q8 RS a Lambó Urus alternatívája lehet, addig az RS6 ilyen szempontból egy tök más kategória. De nyugodt lehetsz, mert ezt is nagyon meg fogják nézni az utcán, nem kell a kényelmetlenebb Huracán ehhez.
RS7? Ugyanez a sztori. Baromi láványos még mindig, egyre inkább, modern. És egyáltalán nem ártott az Audinak, hogy egy kicsit feljebb tette küllemben a lécet, mert bizony a dízel hisztéria alaposan átrendezte a vállalat számait nyereség oldalról...
A búcsúképen a Legenda, hosszított kivitelben. Sajna felszedett pár kilót az új generáció, ugyanakkor nagyon egyedi anyagokból épül fel, és a gyárkomplexuma sem éppen mindennapi...
Tarts velünk továbbra is, sok érdekesség vár még rád egyenesen Los Angeles-ből! Folytatás hamarosan.