Nissan Juke

A Nissan a vezetők kiszáradásának veszélyéről

2017.10.11.

A Nissan arra bíztatja a vezetőket, hogy nézzenek a (vizes) üveg fenekére, és felhívja a figyelmet a kiszáradás közlekedésbiztonságra gyakorolt hatására. Míg az alkoholos befolyásoltság alatti vezetés veszélyei közismertek, sokkal kevesebb szó esik arról, hogy milyen hatással van a kiszáradás a vezetőkre.

Egy 2015-ös tanulmány1 szerint, melyet a European Hydration Institute finanszírozott és az egyesült királyságbéli Loughborough Egyetem végzett el, a következő megállapításokat tette:

- Azok a vezetők, akik mindössze egy korty (25 ml) vizet fogyasztottak óránként, több mint kétszer annyi hibát követtek el az úton, mint a folyadékpótlásról megfelelően gondoskodó társaik

- A hibák száma megegyezett azzal, mint amennyit a 0,08 ezrelékes véralkoholszintű (a vezetésre vonatkozó korlát az Egyesült Királyságban) vezetők vétenek.

- A hibák között a késői fékezés, sodródás a sávon belül, sőt a sávelhagyás is előfordult.



Mindemellett a vezetők körülbelül kétharmada nem képes felismerni a kiszáradás tüneteit, melyek a következők: fáradtság, szédülés, fejfájás, szájszárazság és lassabb reakcióidők.

Ezek a problémák több víz fogyasztásával egyszerűen elkerülhetők. Egy 2013-as, két egyetem által közösen végzett tanulmány3 során megállapítást nyert, hogy 14%-kal gyorsabb volt a reakció azoknál, akik körülbelül fél liter vizet elfogyasztottak szellemi feladatok elvégzése előtt, mint azoké, akik nem vittek be folyadékot.

A Nissan erre alapozva egy innovatív megoldást mutatott be. Ma minden hatodik ember használ valamilyen hordható technológiát, és a Nissan az egészségügyi iparágból vette az inspirációt, hogy elgondolkodjon a fejlett „intelligens” anyagok autóipari felhasználásának lehetőségein.

A holland Droog dizájncéggel együttműködve integrálta a SOAK nevű izzadtságérzékelő technológiát a Nissan Juke crossoverbe. A megoldás a Juke kormánykerekére és első üléseibe került, így egy egyszerű, mégis hatékony rendszer jött létre, mely figyelmezteti a vezetőket, ha vizet kell inniuk.



A SOAK bevonat rendkívül egyszerűen működik: ha izzadtsággal érintkezik – például egy ember kezével vagy ruháival testmozgás után – megváltozik a színe. Kiszáradás esetén a SOAK bevonat sárga színű, ha a hidratáltság szintje megfelelő, kék színre vált.

Dr. Harj Chaggar, a NISMO orvosi tanácsadója a következőt tette hozzá: „A sportolók nagy része tisztában van a hidratálás fontosságával, azonban a sport világán kívül sok ember nem tudja, hogy milyen hatással van a kiszáradás a teljesítményre. Az autóba épített izzadtságérzékelő technológia innovatív módot kínál a problémák megelőzésére, hiszen közvetlenül a vezetőt figyelmezteti.”

Paulien így nyilatkozott: „Amikor megalkottam a SOAK technológiát, úgy gondoltam, a sportruházatoknál lehetne azt jól alkalmazni. Elképzelésem az volt, hogy olyan megoldásokat alkossunk, melyek valamilyen módon segítik viselőjüket. Innovatív technológiákkal adjunk funkciót a divatnak és a ruháknak, ugyanakkor új módszereket alkossunk, melyek együttműködnek testünkkel és visszajelzést adnak egészségi állapotunkról.



A Nissan jelenleg nem tervezi az izzadtságérzékelő technológia alkalmazását a Juke-ban, ez csak illusztrálja a márka megközelítését az innovációval és a biztonsági technológiákkal kapcsolatosan. A Juke már most is több Nissan Intelligent Mobility technológiát kínál. Ezek, többek között a Mozgó tárgyak észlelésére alkalmas, Intelligens 360 Fokos Parkolókamera, a Holttérfigyelés és a Sávelhagyásjelzés.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....