járműértékesítés

Növekszik a Mazda piaci részesedése Európában

2022.02.14.

A Mazda Motor Corporation csütörtökön jelentett pénzügyi és értékesítési eredményeket pénzügyi évének első három negyedévére vonatkozóan. 2021. április elsejétől december 31-ig globálisan 930.000 db autót adott el.

Az európai régió 8%-ot nőtt a 9 hónapos periódus alatt, 147.000 darabbal és egy 0,1%pontos növekedéssel az előző évhez képest. A legnagyobb piac, Németország a maga 31.000 darabjával és 1,2%-os piaci részesedésével járult ehhez hozzá, miközben, az Egyesült Királyság értékesítése 32%-kal nőtt, 21.000 db-ra. Magyarországon ez az időszak hasonlóan alakult a 2020-as évhez képest (1144 darab, 1,28%-os piaci részesedés).

Fotó: Mazda

A Mazda hazai piacán Japánban 94.000 autót adtak el. Észak-Amerikában 14%-kal emelkedett az értékesítés 332.000 darabra az előző évhez viszonyítva, és Ausztrália is 13%-os növekedést könyvelhetett el 74.000 autó eladásával. Kínában visszaesett a kereslet az április-december időszakban, 134.000 autó került eladásra, ez 25%-os csökkenés az előző év ugyanezen időszakához képest.

A pénzügyi év első háromnegyed évében a Mazda 16,5 milliárd eurós nettó árbevételt jelentett, melyből 486,3 millió eurós működési eredmény származott. Az adózott eredmény 224,4 millió euró.

A gyártást befolyásoló tényezőknek és a kínai kereslet visszaesésének köszönhetően a Mazda globális éves értékesítési előrejelzését 71,000 darabbal csökkentették, így várhatóan 1,240,000 darab lesz.

A Mazda európai szervezete 190,000 autóval járul ehhez hozzá. A fix költségek és a változó marketing-kiadások csökkentésével, valamint a feltételezett árfolyamtrendek figyelembevételével az MC működési profitját 626 millió euróra emelte, nettó árbevételét 23,7 milliárd euróra, adózott eredmény előrejelzését pedig 419,8 millió euróra módosította.

A Mazda folyamatosan figyeli a gazdasági környezet, a különböző piacok autópiaci trendjei, valamint az üzletet befolyásoló tényezők változását, melybe beletartozik a félvezető-hiány, a növekvő nyersanyag árak és a COVID19 alakulása is.

A Mazda elkötelezett marad a jövőbeli technológiákba való befektetései iránt, és bővíti SUV-választékát 2022-től kezdve. A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV 2022. március 8-án debütál, és első képviselője annak a két modellnek, mely Európában az elkövetkező két évben biztosítani fogja a pozitív üzleti növekedést közép- és hosszútávon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.16
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni....
2024.04.16
Az időjárás-előrejelzésektől kezdve a forgalomtervezésen át a tőzsdéig az emberek mindig előre....
2024.04.16
Elődje sikerét megismételve nem egyszerűen maximális ötcsillagos teljesítményt nyújtott a vadonatúj....
2024.04.16
A BMW Group az év első negyedévében világszerte összesen 594 671 darab új autót értékesített. A....
2024.04.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – az Útinform reggeli jelentése. ..
2024.04.16
A Porsche sportautó-gyártó tavaly több nyereséget ért el. Ebből a dolgozók is profitálnak. A....
2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....