kabrió

A nyári szezonra ismét felpörgött a kabriók piaca

2014.06.26.

A magyar használtpiacon három márka biztosítja a nyitható tetejű autók kínálatának 40 százalékát.

 
A Használtautó.hu adatai szerint a szezonon kívüli hónapokhoz képest másfélszeresére ugrott a nyitott utasterű autók kereslete és kínálata egyaránt. A kínálatban szereplő autók 40 százaléka három márka, a BMW, a Volkswagen és a Mercedes képviselője. A legmagasabb áron, több mint 65 millió forintért egy Ferrarit hirdetnek, de már 100-150 ezerért is találunk működőképes példányokat a hazai piacon.
„Míg télen minden tizenötödik, a nyári hónapokban minden tízedik használtautó-keresést kabrió autóra indítanak” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. „A kínálat a kereslettel párhuzamosan mozog: ezekben a hónapokban havonta 3300 kabrióhirdetés jelenik meg, ami másfélszerese a szezonon kívüli értéknek.”
A kivitelt vizsgálva a vászontető és a nyitható keménytető aránya a kínálatban 60-40 százalék. Bár sokan a keménytetős változatokat biztonságosabbnak tartják, egy, az ADAC által a közelmúltban elvégzett borulásos teszt azt mutatta, hogy a legfontosabb szempont a tető berogyásának megakadályozására nem a tető anyaga (amely az esetek jó részében amúgy is fel van nyitva), hanem a szélvédőt is tartó A-oszlop megfelelő szilárdsága.
A használt kabriók kínálatát legnagyobb részben német gyártmányú autók teszik ki. A három leggyakoribb márka: a BMW, a Volkswagen és a Mercedes alkotja a teljes kínálat 40 százalékát, de 6-6 százalékkal van jelen a palettán az Opel és az Audi is. Az eladásra kínált kabriók átlagéletkora 12,5 év, ami gyakorlatilag megegyezik a teljes hazai használtautó-kínálat átlagos korával. A kabriók 4,5 százaléka veterán korú, egy-egy megfelelően karbantartott példány egy bizonyos kor felett jelentős felárral értékesíthető. A jelenleg kínált legidősebb példány egy 78 éves, kitűnő állapotnak örvendő Fiat Topolino.
A kabrió kategória egyfajta luxusérzéssel párosul, ami egyrészt abból is következik, hogy jelentős részüket második vagy harmadik autóként, szezonálisan üzemeltetik. Ugyanezt az érzést erősíti az a tény is, hogy az ilyen kivitellel meghirdetett összes autó átlagára csaknem eléri a 4 millió forintot, ami több mint 2 és félszerese az összes meghirdetett személyautó alig másfél milliós átlagárának.
 
A kabriók közül jelenleg a legtöbbet – több mint 65 millió forintot – egy Ferrari 458 Italia Spider automata váltós autóért kérnek. A legerősebb, csaknem 800 lóerős példány, egy Ford Mustang Eleanor Shelby ugyanakkor már kevesebb mint húszmillióért is a miénk lehet. A paletta másik végén 120-150 ezer forintért már válogathatunk huszonéves kabriók között. Igaz, ezen az árszinten a legtöbbször valamilyen hiányossággal is számolnunk kell – jobb esetben az érvényes okmányok hiányával, rosszabb esetben valamilyen műszaki hiányossággal –, amelyek pótlása jelentősen növelheti a végső vételárat.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....