WRC

Ogier nyerte a Svéd-ralit

2016.02.15.

A háromszoros világbajnok idén 100 százalékos, a második futamgyőzelmét és Powerstage győzelmét is megszerezte.

Bár a szokatlanul enyhe idő miatt kérdéses volt, hogy egyáltalán megrendezik-e a Svéd-ralit, a 2016-os világbajnokság második versenyét, de végül lerövidített távon ugyan, de megtartották a viadalt.

A győzelmet Sebastien Ogier szerezte meg a Volkswagen Polóval, a háromszoros világbajnok a 34. futamgyőzelmét aratta. A francia már pénteken az élre állt, és egészen vasárnapig nem engedte ki a kezei közül, bár erős ellenfelekre talált. végül 29,8 másodperccel előzte meg az új Hyundai i20 WRC-t első ízben megkapó (Monte-Carlóban még a tavalyi autó jutott neki) Hayden Paddont.

Az új-zélandi versenyző a második napon több szakaszgyőzelmet is szerzett, és megközelítette Ogiert, ami annak is volt köszönhető, hogy a világbajnoknak elsőként kellett rajtolnia, ami hátrány volt a pálya tapadása szempontjából. Szombaton volt olyan gyorsasági, amelyen 23 másodpercet kapott Paddontól Ogier, és az összetettben 9 másodpercen belülre került.

Pénteken azonban még nem Paddon, hanem a citroenes Kris Meeke támadta Ogiert, de a brit versenyző pechesen ráment egy sziklára, ami megrongálta a jobb első futóművét, amitől kormányzohatatlanná vált a DS3 WRC. Meeke nagy hátrányban, a Super Rallye szabályoknak köszönhetően folytathatta csak.

Ogier szombaton maga mögött tudta tartani Paddont, és vasárnap pedig feltette a koronát a teljesítményére, amikor megnyerte a Power Stage-et, és további 3 bónuszpontot gyűjtött. Ez azt jelenti, hogy idén eddig még pontot sem vesztett, és 56 ponttal toronymagasan vezeti a világbajnokságot Paddon előtt, aki karrierje legjobb eredményét állította be a 2. helyezéssel.

A harmadik helyre a megbízhatóan vezető norvég, Mads Ostberg futott be az M-sport Ford Fiestájával, bár sokáig kemény küzdelmet folytatott honfitársával, Andreas Mikkelsennel az utolsó dobogós helyért, de utóbbi többet hibázott.

Ott Tanak lett az 5. a DMACK gumikon gördülő Fiestával, a 6. helyre pedig a spanyol aszfaltspecialista, Dani Sordo kormányozta be a másik Hyundai i20-ast.

Jari-Matti Latvala a harmadik Volkswagenben igen peches volt, mivel már az első nap kiesett. Egy ártatlannak tűnő ugratás megrongálta ugyanis a futóművét.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....
2025.12.26
Tizenegy gépkocsi ütközött pénteken Romániában, a Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi úton. A....
2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..
2025.12.26
Akadálymentes peron épül a budapesti Keleti pályaudvaron - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport....
2025.12.26
Egy tanulmány szerint a szülők 73%-a menetiránynak megfelelően fordítja gyermeke autósülését,....
2025.12.26
A rangos AUTOBEST az autóipar legfontosabb idei innovációit, kimagasló teljesítményeit és....
2025.12.26
Bár egy versenyt ki kellett hagynia, mégis sikerült megismételnie a bravúrt: Gilyén Krisztián  (....
2025.12.26
Baleset történt a 7-es főúton, árokba hajtott egy autó – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....