Opel

Opel Combo Life teszt: életrevaló

2019.05.07.

Manapság kissé háttérbe szorultak a hagyományos családi autók, sokkal inkább a szabadidő-autók nyernek teret. Szerencsére van még néhány aduász a dobozban. Ez a dobozos főnyeremény családosoknak.

Hogy néz ki?

A PSA-konszern az Opelt sem hagyta ki a jóból, így az ikrek közül az egyik Opel logóval és opeles tulajdonságokkal távozott a vigói gyárból, hogy mi is tesztelhessük. Alomtársaival ellentétben semmi extravaganxciát nem hordoz magán, és pont ez benne a legjobb: egyszerű, de nagyszerű! Nem kétség, hogy dobozos áruszállítóból faragtak praktikus és egyáltalán nem jellegtelen személyszállító kisbuszt, ez itt ötszemélyes, de van belőle nyújtott, hétszemélyes kivitel is (felára 200 ezer forint, cserébe alaphelyzetben 850 literes a poggyásztér). A rövid tengelytávúhoz is kérhető plusz két ülés, annak felára 60 ezer forint. Nagycsaládosok, támogatásra fel!

Tárolórekeszből rengeteg van, órákig kereshetjük, ha valamit elpakoltunk, aztán elfelejtettük melyik rekeszbe. Aki ilyen autót vesz és feledékeny, kis ragasztócsíkokkal feliratozza, hogy melyik rekeszbe, fiókba mi való. A váltó mögötti feneketlen lyuk olyan mély, hogy félő, az alján valami mocsári szörny lerágja a lakáskulcs után a sötétben matató kezünket... Volt olyan kolléga, aki megszámolta: 28 különböző rekesz 186 literje várja a cuccainkat. Plusz van egy polc a vezető feje felett, ahová befér egy szintetizátor, de akár két összecsomagolt sátort is elnyel. Kifejezetten hasznos a külön nyíló hátsó ablak, csak a nyitó gombot tapintsuk ki valahogy. A 25 kilós teherbírású kalaptartó két szintben állítható.

Az ülések hátul is jól tartanak, mindegyikre szerelhető isofixes gyerekülés, a lábtér hatalmas és az oldalsó tolóajtókon (egy alapáras, a második feláras) át könnyű a be- és a kiszállás. A csomagtér óriás, alaphelyzetben kis híján 600 literes, az ülések ledöntésével (majdnem sík a padló), 2,13 köbméternyi üreggel gazdálkodhatunk. A jobb első ülést lefektethetjük, így 2,7 méteres tárgyakat szállíthatunk. A teszthét alatt kerítés program volt nálunk, így a kétméteres deszkák szállításához nem is találhattam volna jobb partnert, akarom mondani, Combót...

A nyolchüvelykes információs kijelző érintős, erősen kell nyomkodni, hogy vegye a parancsot. A tesztelés alatt nem fagyott le, így nem okozott csalódást.

 Hogy megy?

Sajnos, már nem szentgotthárdi dízelek hajtják a legújabb PSA-platformú Opeleket, de a Combóban dolgozó 1,5 literes, szériában stop-startos, öngyulladós (SCR-katalizátorral és AdBlue-befecskendezéssel) ettől még megérdemli a dicséretet. 102 lóereje és 250 Nm-es nyomatéka bőven elegendő a hétköznapokra, az üresen 14 mázsás autó 4,8 literes átlagfogyasztása (több mint 700 kilométeren át hajtottam) pedig egyenesen megsüvegelendő. Nem hangos, elég combos, igaz, Toszkánát ezúttal nem vettem be vele. Az ötfokozatú váltó meglepően pontos, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű ellenben lágyan ringat, ami jó a rossz magyar utakon, de gyors menetben kanyarban félelmetes helyzetbe hozhatja a gyanútlan száguldozót. Álló helyzetből 100 kilométer/órára 12,7 másodperc alatt gyorsul fel a családi csapatszállító, a Combo Life végsebessége ezzel a motorral 175 kilométer/óra.

Milyen vezetni?

Mivel a PSA triója a franciák EMP2 padlólemezére és első futóművére épül, az Opel Grandland X-hez hasonlóan személyautós a Combo, miközben könnyebb és merevebb a Fiat-alapú elődjénél. Magasan ülünk, kényelmesen, de a vezetőülés hossza rövid, a kilátást pedig erősen korlátozzák az oszlopok és az oldalsó ablakok szűkre méretezése. Szerencsére tesztautónkban az akadályérzékelők mellett tolatókamera segítette a manőverezést. A kocsi 1920 milliméteres szélességét szokni kell, a tükrök nagyok, így aki nem rendel kamerát, azokra bátran hagyatkozhat. A sávtartó megbízhatóan működik, az automatikus világítás pedig hagyományos halogén izzókkal is vakításmentesen dolgozik.

Mennyibe kerül?

Viszonylag emberi áron, 5,68 millió forintért hozzájuthatunk a családok álomautójához (klíma nélkül), jól felszerelt tesztautónk 7,8 millió forintot kóstál. Ezért már kapunk jócskán a jóból: van sávtartó, fáradtságfigyelő, táblafelismerő, megállásra is képes adaptív tempomat, holttérfigyelő, kulcs nélküli rendszer, tolatókamera, vészfékrendszer, automatikus parkolósegéd és adaptív fényszórók. A multimédiás rendszer képes az Apple CarPlay és az Android Auto kezelésére, az ülések fűthetők, a vezeték nélküli telefontöltő vagy tölt, vagy nem, de a 230 voltos csatlakozóban indítás után mindig van delej. Felárért head-up kijelzőt és kormányfűtést is rendelhetünk.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....