használtautó átvizsgálás

Örök sláger marad: BMW E60

2025.11.30.

A korabeli 5-ös sorozat népszerűsége töretlen a használtautó-vásárlók körében, de mire számíthatnak?

Egy 5-ös BMW menő volt, ma is menő és menő is lesz. Csakúgy, mint riválisai, a mindig klasszikus E-osztály, vagy a korát állandóan megelőző A6-os, ez a felső-középkategóriás német cirkáló sem tud kimenni a divatból. Ahogy múlnak az évek úgy vált egy-egy korosztály vásárlóréteget. Nagykorúvá válva, átlagos használat és karbantartás mellett az áruk (és az értékük) is leereszkedik a haza vásárlóerőhöz és 2-3 millió forint között be lehet szállni egy ilyen autóba.

De az örökbecsű mondás talán ezeknél az autókra igaz leginkább: nem megvenni művészet, hanem fenntartani. És a fenntartást most ne műszaki vizsgától műszaki vizsgáig értsük, hanem abban a méltóságban való fenntartásra gondoljunk, ami ezeknek az autóknak a presztízséhez járna.

És befut a megrendelés

Használtautó-vásárlás előtti átvizsgálásokkal foglalkozó vállalkozásunknál október idusán jelentkezett az ügyfél, aki egy 2006-os 523i BMW-nek a hirdetését küldte el a megrendelő lapon. Majdnem 20 éves, 5-ös Bömös!? Te jó ég! Biztosan megint az lesz, mint a legtöbb ilyennél: kimegyünk összetörni egy álmot. Pont, mint legutóbb, amikor egy friss jogsis srác jött az apukájával a vizsgálata, érdemes ezt is elolvasni – mondjuk ez dízel volt.

A műszerfalról leolvasható km-nek sem hiszünk csak úgy. A hirdetésben az állt, hogy ebben a 19 éves paripában 180.000 km van. Na, mert általában az szokott lenni, hogy ezeket cirkálókat évi tízezer kilométerre veszik, persze… A hirdetés alszövege az volt, hogy „Gyönyörű állapot, első tulajdonostól”. Ilyenből is láttunk már párat, erre a lóra már nem ülünk fel egykönnyen.

De félre az előítéletekkel, a meló az meló, úgyhogy kaptunk magunkat és indultunk a budapesti aglomerációba szemlézni.

Láss csodát!

Megérkeztünk. Az autó, ha nem is mint az álom, meg gyűjtői darab, de valóban egy rendesen megvigyázott példány benyomását keltette már az elő pillantásra is. Benzinmotoros régi BMW kéziváltóval. Igazi ritkaság.

OK, persze vannak kavicsnyomok az első lökösön, a motorházon és a szélvédőn is. A baloldali ajtókon néhány rányitásból származó kisebb horpadás, és perpörsent a rozsda a jobb hátsó sárvédőn. De gyári lámpák vannak benne, élben futnak a vonalak és nincs körben össze-vissza törve. Használták és ez látszik rajta.

Helyenként alul is megjelent már a rozsda

Bár a rozsdásodás csak az egyik oldalon volt tapasztalható, a rétegmérés eredményei alapján mindkét hátsó sárvédő volt már javítva korábban, ezen kívül a jobb hátsó ajtóra tüsszentettek még egy réteget. Oszlopok, küszöbök és minden más is gyári értéken.

Lássuk az a kilométert!

Indult a diagnosztika. Azért szeretünk német autókat nézni, mert ott már 20 éve is sok helyre letárolták a futásteljesítményt. Itt a műszerünk a gyújtásszárról, a kormányoszlop kapcsolóról, a műszeregységről és a motorvezérlésből nyert ki adatokat, plusz visszamenőleg megtudtuk, hogy mikor cseréltek akkumulátort benne. (A rendszer összesen 4 alkalmat tárol visszamenőleg.)

Az adatok pedig jók voltak, ebben a kocsiban valóban 180.000 km van. Érdekes, amikor nem tekergetik az órát (mint ennél az Octavia-nál például), akkor sikerül megőrizni a szervizkönyvet is. Igaz, hogy ennek az utolsó bejegyzése már három éves elmúlt, de a hozzá tartozó futásteljesítmény 179.000 km. Ha minden adatot összeolvasunk, akkor megláthatjuk, hogy a legnagyobb valószínűséggel ez az autó 3 évet állt.

Csak nem itthon

Első tulajdonostól hirdették az autót, de azt nem árulták el, hogy természetesen nem Magyarországon vásárolták. Cserébe Németországban 8 éves koráig márkaszervizben, utána a másodlagos javítóiparban tartották karban. Összesen 21 bejegyzés született a még papíralapú szervizkönyvbe.

Példás!

Találtatok azért valamit?

Nyilván egy ilyen korú autón bármikor lehet valamit találni. Természetesen a kocsit nem leszervizelve állították strázsára. 2018-as 2 mm-re kopott abroncsok, cserejogos első féktárcsák és -betétek, egy hibás „távirányító”. De annyi baj legyen ezek kezelhetők.

A diagnosztika a kormányszög jeladó tárolt hibáját mutatta. Ha ez a cucc nem működik, akkor a kocsi tiltja az ABS és az ESP működését is. Az általunk végzett műszaki szemlén éppen nem világított a műszerfal, de az eladó annyira jó fej volt, hogy kérdésünkre nem titkolta a problémát, megtudhattuk, hogy néha jön a hibajelzés. Ha cserélni kell a jeladót, akkor a 2,3 milliós vételárra azonnal rá kell számolnunk 10%-ot, ez új, de utángyártott alkatrésszel értendő.

A motort hidegen indíthattuk, pedig ilyen régi autóknál jól jöhet az eladónak, ha kicsit mozgatja a kocsit a szemle előtt. Nem indult könnyen és a szelepfedél alól már rendellenes zajokat is lehet hallani. Majd meg kell nézni mi a helyzet alatta, amikor az olajfolyás miatt úgyis ki kell cserélni a tömítését.

És ennyi

Új gumik, első fék, lámpapolírozás, jeladó, kis motorgond és kapsz egy tényleg megkímélt utasterű, remek autót. Nem, nem annyiért, mint amennyiért megveszed, mellé kell tenni még pár százezer forintot. De nem lehetetlen. Egy munkáshitelnyi pénzből ilyet is lehet szerezni.

Lehetett volna sokkal rosszabb is a helyzet, belinkeltem a horror sztorikat fentebb. Azt gyanítom, hogy ez az eladó talán a szakértő jelenléte nélkül is őszintén beszélt volna az autóról, de ez az ügyfelünk szerencsére. Mindenki másnak ott van a vásárlás előtti járművizsgálat.

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....