Mini Cooper

Örömpótló – Mini JCW Cabrio teszt

2021.11.16.

Nem fogsz tudni még egy kabrió hot hatch-t mondani, mert nincs több. Ennél mélyebb magyarázat igazából nem is szükséges, hogy miért létezik a Mini John Cooper Works Cabrio. 

Aki ilyet keres, bocsánat, inkább ilyenről álmodik – hiszen egy Minire döbbenetesen könnyű vágyni – annak úgyis teljesen mindegy, hogy mit zagyválnak az újságírók róla. És bár sok szempontból nem éppen a megfelelő irányba mozdultak a britek a legfrissebb facelift során, azért csalódást továbbra sem fog okozni a Mini JCW Cabrio, hiszen pontosan azt hozza, amit elvárunk tőle: mókás és morcos…és persze kabrió.

Meglehetősen színes karakter lehettem a tesztidőszakra: Zestly Yellow fényezésben, és Light Chequered kárpitozással kaptam meg a JCW Cabrio tesztautót, ahogy azt kell. Igazi polgárpukkasztó kombó, de valahogy a Minikre sosem haragszik senki. Még akkor sem, amikor a délutáni dugóban diszkréten lenyitod a finom szövetből fonott brit zászlós tetőt. Inkább térdre rogy tőle mindenki, annyira menő részlet. Lejött a plakátokról, hogy minden létező tekintet megforduljon utána. Egy ilyen feltűnő jelenséggel lehetetlen észrevétlen maradni.

Lenyitott tetővel, szinte teljesen lapos a szélvédőtől hátrafelé, noha az összecsukott tetőtől ilyenkor nem sokat ér a középső visszapillantó tükör. A szélfogó hálót a hátsó ülések fölé dobva, és az oldalsó ablakokat felhúzva 100 km/h-ig szinte semmit sem érezni a menetszélből, márpedig ezt a tempót meglehetősen könnyű elérni a 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral, ami maradt 231 lóerős, de legnagyobb bánatomra a műsor egy részét megette a WLTP.

Amíg korábban még egy Cooper S is jóízűen durrogott gázelvételkor, addig az új JCW már inkább mély morgással és folyamatosan turbószisszenésekkel, szuszogásokkal, szippantásokkal igyekszik egy mérges hot hatch képét felépíteni. Azért ez sikerül is neki, még így is élmény hallgatni. Elhiteti magáról, hogy nagyon szigorú, és igazából még mindig egy mozgékony kis gokart, de közben a motor csak egy rendkívül szűk tartományban lép érdemben, és az automataváltó is képes sokat késlekedni.

Ugyanakkor a fogyasztása több mint rendben van. Ha nagyon odafigyelünk, és persze Eco módban hajtunk, akkor akár 6,5 literes rövid átlagokat is képes a városban produkálni, ami egy ennyire kihegyezett motortól egészen elképesztő. Hosszútávon viszont inkább kiélveztem a dinamizmusát, így tesztidőszak nagy átlaga számomra 9,0 liter lett, amiben volt egy motorokat kergető dobogókőzés is – hiszed vagy sem, elkapta mindet.

Szerencsére megmaradt a szupergyors kormányzás, amin mostanra mintha kevesebb lenne a hajtási befolyás is, mint korábban, ami mindenképp pozitív. Pedig az adaptív futómű képes szörnyen kemény lenni. Már-már fájóan nagyokat tud ütni Sport módban, úgyhogy sosem voltam nyugodt a 18-colos felnik miatt, amik körül peres abroncsok feszülnek. Ez az állása a futóműnek egyszerűen nem Budapestre való, de más módokban is tud pattogós lenni az utazás.

Mindezek ellenére sem lehet rá haragudni. Egy szeretnivaló méregzsák, akkorra karakterrel, amire mindenki garantáltan felkapja a fejét – főleg ilyen szín és felszereltség kombinációban. No, nem mintha a duplakipufogós diffúzor visszafogott részlete lenne. Továbbra is körülötte forog az élet, ha megjelenik valahol. Összehozza a társaságot, a barátokat, és közösen örültök, hogy az autózás tud ennyire izgalmas is lenni 2021-ben, miközben sorban fogynak el, vagy éppen drasztikusan átalakulnak az autóipar ikonjai.

Egyetlen valódi versenytársa a Mazda MX-5 maradt. Mindkettő rendkívül karakteres, árazásban is közel állnak egymáshoz. A legolcsóbb Mini Cabrio 8,4 millió forintról indít, míg a JCW alapára 11 millió forint jelenleg a konfigurátor szerint. Mindent belerendelve ez könnyen feltornázható 15 millió környékére is. Mégis teljesen más műsort kapunk a két nyitott tetőstől. A japánok aprósága izgágább, közvetlenebb élmény, ráadásul hátul hajt, míg a brit ikon feltűnőbb, hangosabb, és összességében nagyobb műsort csap, mint a mögöttes tartalom.

Azért összeszerelési minőségben, anyaghasználatban még mindig komolyabb szintet képvisel a Mini, és az új infotainment rendszer felület is mutatósabb lett. Nem sok öröm jutott nekünk mostanában, így talán még jobban megtanultuk értékelni, hogy létezik még olyan izgalmas autó, mint a Mini JCW Cabrio, ami azért született, hogy minden nap mosolyt csaljon az arcunkra.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....