ratrak

Oroszország rákattant a ratrakgyártásra

2025.11.01.

Saját fejlesztésű ratrakokat kezdtek gyártani Oroszországban, hogy véget vessenek az importfüggőségnek.

Az UMG cégcsoport cseljabinszki gyárában szerelik össze a havas sípályák karbantartására használt RT-6 ratrakokat, s már le is „gördült” a gyártósorról az első nyolc nehézgép.

Az orosz szaksajtó úgy tálalja az eseményt, hogy ezzel fontos mérföldkőhöz érkezett az orosz nehézgépipar, mert az RT-6 nem csupán egy új, első orosz ratrak modell, hanem stratégiai válasz az importfüggőségre. A ratrak kapta azt a feladatot, hogy felváltsa a külföldi gyártású hókarbantartó gépeket, amelyekhez nehézkes az alkatrészellátás, különösen az elzárt, arktikus régiókban. Az RT-6 révén Oroszország immár saját technológiával képes ellátni ezeket a területeket.

Az RT-6  - mint írják - a hómezők univerzális katonája, sokoldalú gép, amelyet kifejezetten zord téli körülmények közötti munkavégzésre terveztek. Főbb felhasználási területei: sípályák és téli sporthelyszínek előkészítése, téli utak kialakítása és karbantartása, teherfuvarozás extrém hidegben, különösen az Arktiszban, illetve a repülőterek és közutak téli üzemeltetése.

Az RT-6 több mint 6 tonnát nyom, és egy 313 lóerős, hathengeres YaMZ-536 dízelmotorral van felszerelve. A 250 literes üzemanyagtartály hosszú üzemidőt biztosít. A jármű maximális sebessége 24 km/óra, míg hómarás közben 16 km/óra. A gép több mint 600 munkaórát teljesített sikeresen egy korkinoi síbázison, komolyabb meghibásodás nélkül.

Az RT-6 konstrukciója lehetővé teszi, hogy különféle kiegészítőkkel szereljék fel: ötféle  tolólap, akár 3,4 méteres szélességgel, ötféle hátsó hómaró készlet sípályák kialakításához, vannak  különféle rakodóeszközök, például villák, kosarak, hófogók.

Az RT-6 prototípusát már bemutatták az „Innoprom-2025” nemzetközi ipari kiállításon Jekatyerinburgban, valamint a Turisztikai Területek Fórumán Moszkvában, ahol – helyszíni jelentések szerint - nagy érdeklődést váltott ki szakmai és közönségi körökben egyaránt.

Oroszország hatalmas kiterjedésű ország, a hazánk 180-szor is beleférne, de az Ural hegységtől nyugatra, vagyis az európai területen kevés a lehetőség van a lesiklásra, ezeken a vidékeken a sífutás és a biatlon jelenti a téli sportokat. Az ország igazán jól felszerelt síparadicsomai többnyire a Kaukázusban találhatók, de vannak kisebb pályák a távoli Szibériában és a Kamcsatka-félszigeten is.

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.19
Egymásnak ütközött két kamion és egy személyautó az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán,....
2025.11.19
Egy további repülőgéppel 18 tagúra bővíti a Budapesten állomásozó flottáját a légitársaság, a jövő....
2025.11.19
A Toyota idén is kitett magáért a SEMA Show-n. Ez az a Las Vegas-i autós őrület, ahol minden évben....
2025.11.19
Rust városában a polgárok a közelmúltban népszavazáson döntöttek a városközpontban bevezetendő 30....
2025.11.19
A brit közlekedés jövője nem a múlt árnyékában, hanem a technológia fényében születik újjá –....
2025.11.19
A Le Mans Daytona hybrid versenyautó kategóriában a csapatok a hibrid hajtásláncok határait....
2025.11.19
Autóversenyzők és mintegy félszáz társuk ellen indult büntetőeljárás 1,2 milliárd forintos adóhiány....
2025.11.18
Miközben a Toyota-csoport csúcsán lévő Century globális luxusikonná válik, a Lexus elengedi a....
2025.11.18
Egészen hihetetlen, de ennyiszer futott neki az elméleti vizsgának egy tanuló Angliában. Meglepő....
2025.11.18
A MotoGP 2025-ös idényének BMW M Különdíját Marc Márquez nyerte el, aki ezzel a guruló trófea....