környezetvédelem

Összefogott a Groupe Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására

2021.03.19.

A gépjárműgyártás egyik legjelentősebb piaci szereplője, a Groupe Renault, a világ vezető erőforrás gazdálkodással foglalkozó szereplője, a Veolia, valamint a világ vezető tudományos cége, a Solvay, ma gazdasági együttműködést jelentett be az elektromos gépjármű akkumulátorok zártláncú újrahasznosítására Európában.

A Veolia és Solvay által 2020 szeptemberében létrehozott konzorcium tovább erősödött a Groupe Renault elektromos gépjárművek akkumulátorainak terén szerzett úttörő szakértelmével, ami kiegészíti a Solvay akkumulátorok alapjául szolgáló fémek kémiai úton történő kivonásában szerzett szakértelmét, valamint a Veolia lítium-ion akkumulátorok szétszerelésében és hidrometallurgiai eljárással történő újrahasznosításában szerzett 10 éves tapasztalatát.

Míg 2020-ban 10 millió körül alakult a futó elektromos gépjárművek száma, becslések szerint ez a mennyiség 2030-ra átlépheti a 100 milliós határt is, így az akkumulátor alapanyagokokhoz való stabil és felelős hozzáférés stratégiai fontosságú kihívást jelent.

Ennek értelmében a három partner célja egy a stratégiai akkumulátor alapanyagok, mint a kobalt, a nikkel és a lítium számára biztonságos és fenntartható ellátási lánc kiépítése. A vállalatok tervei szerint ezt a célt úgy érik el, hogy az értéklánc minden egyes szakaszában kiaknázzák szakértelmüket - az elektromos járművek elhasználódott akkumulátorainak begyűjtésétől kezdve, azok szétszereléséig, a fém kitermeléséig és a tisztításig. A konzorcium tagjai fejlesztik továbbá a már létező mechanikus és hidrometallurgiai akkumulátor-újrahasznosítási folyamatokat is. A Solvay és a Veolia közös innovatív technológiája révén a korábban csak kohászati célokra alkalmas formában kinyert stratégiai fémeket kivonják és magas tisztaságú fémekké alakítják, amelyek így készen állnak arra, hogy új akkumulátorokban kerüljenek felhasználásra, ezáltal csökkentve a jövőbeni elektromos gépjárművek akkumulátor-előállításának környezeti lábnyomát.

A három partneri vállalat már egy aktív kísérleti szakaszba lépett, amely során egy olyan kísérleti üzemet állítanak fel Franciaországban, ami képes a használt akkumulátor fémek kivonására és tisztítására.

Luca de Meo, a Groupe Renault vezérigazgatója elmondta: “A Renault Csoport holisztikus megközelítést alkalmaz az akkumulátorok élettartamára vonatkozóan: egyrészt javítja az új akkumulátorokat, hogy meghosszabbítsa élettartamukat, másrészt fejleszti az energiatároláshoz szükséges megoldásokat, és egy új rendszert állít fel az akkumulátorok gyűjtésére és újrahasznosítására. Büszkék vagyunk arra, hogy ma megerősíthetjük elkötelezettségünket az akkumulátorok újrahasznosítása iránt azáltal, hogy egyesítjük erőinket a Veoliával és a Solvay-jel. Célunk innovatív és alacsony szén-dioxid-kibocsátású akkumulátor-újrahasznosítási megoldások bevezetése, hogy utat törjünk a stratégiai akkumulátor-anyagok fenntartható beszerzéséhez, hiszen az elektromos mobilitás folyamatosan növekszik. Együtt kihasználjuk erős jelenlétünket a teljes elektromos gépjármű értékláncban Európában, így versenyképes helyet foglalhatunk el az akkumulátorok piacán, és az alaptevékenységünkön túl is értéket teremthetünk.

Antoine Frérot a Veolia vezérigazgatója folytatta: “Tekintettel a világ előtt álló környezeti problémák nagyságára, sürgető szükség van az ökológiai átalakításra. Azzal, hogy a Groupe Renault csatlakozott a Veolia és a Solvay konzorciumához, együtt egy újabb lépést teszünk a zártláncú megoldások felé a természeti erőforrások megőrzése érdekében. Ez jól illusztrálja, hogy ha a vállalatok összefognak, olyan új megoldásokat tudnak megvalósítani, amelyek gazdaságunkra és környezetünkre is pozitívan hatással vannak.”

Ilham Kadri, a Solvay Csoport vezérigazgatója hozzátette: “Ez a konzorcium remek példa az olyan partnerségre, amely révén a körforgásos gazdaság megvalósul az akkumulátor fémek esetében. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Groupe Renault csatlakozik a konzorciumhoz, és stratégiai partnerként kiegészíti és egyben teljessé teszi láncunkat, hiszen alapanyagot szolgáltat az újrahasznosításához és a tisztított fémek akkumulátorokban történő újbóli alkalmazásához. Ez a projekt jól példázza, hogyan valósítjuk meg a Solvay One Planet fenntarthatósági tervünket, amelynek célja, hogy 2030-ra a körforgásos gazdaságban megtermelt bevételeink megduplázódjanak.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.17
Az autóiparban mindig vannak slágertémák, amiket felkap a mainstream sajtó, majd annak ellenére,....
2024.09.17
Barcelonában mutatta be a spanyol Cupra márka legújabb modelljét: a Barcelonában tervezett és....
2024.09.17
Lezárult a nevezés az Autós Nagykoalíció által szervezett Év Magyar Autója verseny 2025-ös díjaira....
2024.09.17
A golf világának egyik legismertebb lifestyle márkájával, a Malbonnal fogott össze a Lexus, hogy....
2024.09.17
A szállító visszatér: a Volkswagen Haszonjárművek új reklámkampányt mutat be Jason Statham....
2024.09.17
Közlekedésrendészeti akciót tartottak szeptember 14-én éjjel a Budapesten a rendőrök. ..
2024.09.17
Az Európai Bizottság illetékes szóvivője szerint a magyar olajellátás biztonsága nincs veszélyben. ..
2024.09.17
Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az....
2024.09.17
Az olasz rendőrség sem akart lemaradni arról a felhajtásról, ami körbevette a szeptember közepén....
2024.09.17
Az árvízi helyzet ellenére zavartalan a vasúti, illetve a távolsági buszközlekedés az országban -....