gyorsforgalmi hálózat

Fotó: Építési és Közlekedési Minisztérium Facebook-oldala
Pántya József elmondta, februárban kezdték el a munkálatokat, amelyek gőzerővel haladnak előre. Elbontják az érintett töltésszakaszt, annak helyén 774 darab 60 centiméter átmérőnyi 20-22 méter hosszú vasbetoncölöpöt helyeznek el a földben - tette hozzá.
Az államtitkár kiemelte, április végéig 110 ezer köbméter töltésanyagot termeltek ki és mintegy 300 cölöpöt helyeztek el, az előzetes ütemezések szerint május végére az összes cölöp a helyére kerül.
Pántya József közölte, hamarosan elkezdik a sztráda töltésének fokozatos visszaépítését, a levert cölöpök felső síkjára fél méter kavicsréteget és geo-műanyagot helyeznek. Felhívta a figyelmet arra, hogy a kivitelező nagy erőket mozgósított meg a hiba kijavítására, két cölöpöző gép, négy forgókotró és tizenkét darab négytengelyes szállítójármű dolgozik a mindennapokban.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy március végéig vállalták az arnóti körfogalom átépítését, mert a 3-as főúton megnövekedett a forgalom az autópálya lezárása miatt. A bővítéssel határidő előtt elkészültek, a forgalom szempontjából jól működik és dolgoznak azon, hogy azt a későbbiekben is használhassák a közlekedők.
Az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt.
MTI
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!