HUMDA

Öt év múlva Forma-1-es versenyző lehet Hideg Ádám

2024.02.07.

A Hungarian Motorsport Academy utánpótlás-nevelési rendszer gokartversenyzője, Hideg Ádám idén már a spanyol Formula Winter Series-ben, valamint az olasz Formula–4-es bajnokságban indul. A Jenzer Motorsport színeiben versenyez, hosszabb távon szeretne a Forma–1-es pilóta lenni.

Az alig 16 éves kaposvári fiatalember 2022-ben ezüstérmes lett az FIA gokart-világbajnokságon a 12-14 évesek kategóriában, amely a legrangosabb gokartsorozat előszobájának tekinthető. Magyar versenyző korábban még sosem ért el ilyen kimagasló eredményt. Ádám pályafutását az idei évtől magyar szakemberek irányítják, a hosszú évekre kidolgozott fejlődési terv alapján abban bíznak, hogy a versenyző a 2029-ben akár már a Forma–1-ben szerepelhet.

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy (HMA) támogatásával Hideg Ádám tavaly már a Formula–4-es versenyzésre készült. Több csapatnál is tesztelt, s végül a svájci Jenzer Motorsporttal állapodott meg az idei szezonra.

– A következő években az álom valósággá válhat, és újra lehet Magyarországnak versenyzője a Forma–1-ben. Ádám pályafutásának megtervezésében különös figyelmet fordítunk arra az építkezésre, amely ma már elengedhetetlen ahhoz, hogy egy tehetséges versenyző eljusson az autósport elitkategóriájába. Ehhez komoly anyagi támogatásra is szükség van, de Ádám eredményei, hozzáállása és tehetsége lehetőséget biztosít arra, hogy az egyébként nagyon magas költségeket minden évben az előzetesen kalkulálható alá szorítsuk – nyilatkozta a január végi budapesti sajtótájékoztatón Ferencz Krisztián.

A fiatal versenyző menedzsere elmondta, 13-14 év kell ahhoz, hogy eljusson valaki az F1-hez. Ebből hét év már megvolt Ádámnak az édesapjával, most jön sorba a Formula-4, a három és a kettő, majd a végén ott lehet a Forma–1. – Sajnos maximum 2-3 évet dolgozhatok Ádámmal, mert ha bekerül egy F1-es junior programba, akkor már nincs rám, ránk szükség – fogalmazott Ferencz Krisztián.

Hideg Ádám elmondta, nagy várakozásokkal tekint az idei szezon elé, és tisztában van azzal, hogy a Forma–1-be csak úgy juthat el, ha minden lépcsőfokot eredményesen végigjár. – Nagyon örülök, hogy az idén már a Formula-4-ben tudok versenyezni, ráadásul rögtön két sorozatban is, hiszen a spanyol téli kupa mellett az olasz bajnokságban is részt veszek olyan pályákon, amelyek a különböző versenysorozatokból, így a Forma–1-ből is ismerősek lehetnek mindenkinek. Nagy álmom eljutni az F1-be és ott Magyarországot képviselni, de egyelőre csak a közvetlenül előttem álló feladatra koncentrálok és szeretnék az idén minél jobb eredményeket elérni a Jenzer Motorsporttal – mondta Hideg Ádám.

A fiatal versenyző azt az élményét is megosztotta a szakújságírókkal, amikor körülbelül 5 percet beszélt Charles Leclerccel. Kiderült, hogy korábban ugyanaz a szerelő, Francesco dolgozott Ádámnak és az F-1-es pilótának is. A világsztárnak először nem ugrott be, de amikor megmutatta a képét, azonnal megismerte. Ádám az olasz bajnokságban szeretne pole-pozíciókat, futamgyőzelmeket szerezni és a végén a TOP 5-be kerülni.

– Lépésről lépésre haladunk a HMA utánpótlás-nevelési rendszerben. Még 2021-ben annak érdekében indítottuk el a programot, hogy felkutassuk és felkaroljuk a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket. A fiatal tehetségek egyre jobb eredményeket érnek el, érdemes volt létrehozni a „magyar autó-motorsport válogatott keretét”. Hideg Ádám az egyik legjobb példa arra, hogy következetes munkával komoly eredményeket érhetünk el. Ehhez a versenyző megfelelő hozzáállásán túl alapfeltétel a család maximális támogatása és az egyéni szponzorok hosszú távú elköteleződése, kitartása. A HMA ehhez a professzionális szakmai támogatáson túl azzal járul hozzá, hogy gyorsítja a versenyzők karrierépítését, velünk előbb léphetnek eggyel magasabb szintre – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA igazgatóságának elnöke, említve Molnár Martint is, aki ugyancsak szép jövő előtt állhat.

– Az ambíció megvan, az alázat nem mindig. És türelem is kell hozzá, minden sportágban van kötelező alap, végig kell járni a lépcsőket. A HUMDA gyakran találkozik olyan versenyzővel, aki nem ide való, ezt időben jelzi is, hogy se a család, se az akadémia ne égesse feleslegesen a pénzt. Ám aki tényleg jó, annak segít. Ez kell ahhoz, hogy a néhány tehetségre tudjunk koncentrálni. Sokkal több pénz kell hozzá, mint általában az olimpiai sportágakhoz. A jól fizető pilótáig nagyon sokat kell beletenni Ádámba, illetve a több reményteli versenyzőbe – hangsúlyozta Weingartner Balázs.

A sajtótájékoztatón elhangzott az a kevésbé ismert tény, hogy az autósport alsóbb osztályaiba tartozó csapatok szigorúan profitorientáltak, vagyis be kell fizetnie a versenyzőnek a lehetőségért.

– Világviszonylatban is kiemelkedő az akadémia, hiszen kevés országban kapnak ilyen szintű támogatást a fiatal versenyzők. Szerencsére okosan élnek a lehetőséggel, ez Hideg Ádám fejlődésén is látszik. Nem titkolt célunk, hogy minél hamarabb lássunk magyar Forma–1-es versenyzőt. Bízom benne, hogy Ádám valóra tudja váltani azt az álmát, és már 2029-re a száguldó cirkusz mezőnyébe kerülhet. Az is nagy siker, hogy a legendás Jenzer Motorsportnál folytathatja karrierjét – hangoztatta Szujó Zoltán. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke bevallotta, önös érdekből érkezett a sajtótájékoztatóra, reklámarcokat keresnek.

Óriási élmény volt mindenkinek, amikor 2003-ban és 2004-ben Baumgartner Zsolt magyarként versenyzett a Forma–1-ben. – A pilótákat, már bocsánat, erre tenyésztik, feladatunk, hogy példaképet állítsunk a gokartosok elé. Eközben fontos, hogy megóvjuk azokat a szülőket az euró milliók elköltésétől, akiknek gyermeke a sportágban reménytelen. A versenyző apuka egyébként külön állatfaj, mi azonban inkább bezárkózunk négy napra a jövendőbeli pilótával és nézzük a stoppert. Mert ez egy iszonyú drága műfaj – mondta Szujó Zoltán.

Az MNASZ elnöke hangsúlyozta, hogy az az élmény, amikor magyar versenyző áll a Forma–1 rajtrácsán, semmihez nem fogható. Ezen azonban csak húsz hely van, szerinte Európában mostanában több helyen is lehet hasonló sajtótájékoztató, ahol bemutatnak egy-egy ifjú tehetséget. Elmondta, reklámarcot keresnek, de nem helyeznek túl nagy nyomást Ádámra. – Ha kell, néha elfelé is irányítjuk a reflektorfényt, hogy a kilométereket tudja gyűjteni az ifjú versenyző – fogalmazott Szujó Zoltán.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.22
Az orosz használtautó-piac egyik legmarkánsabb tendenciája 2023-ban, hogy azok, akik korábban....
2024.02.22
Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel....
2024.02.22
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele meghaladta az 1560 milliárd forintot....
2024.02.22
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil....
2024.02.22
Három hét alatt három baleset is történt a Magyar Közút munkaterületein, melyet figyelmetlen....
2024.02.22
Nézze meg a videót! ..
2024.02.22
Az EU innovációs keretrendszerének egyik legnagyobb projektje a TwinEU projekt, melynek célja, hogy....
2024.02.22
Eladás a termelés felpörgetése helyett: az Eberspächer eladja az új bulgáriai gyárat. A beszállító....
2024.02.22
A két erdész ismerős terepen haladt, mégis befürdött - írja a parameter.sk. ..
2024.02.22
Hétfőn délelőtt közlekedésbiztonsági akciót hajtott végre a szlovák rendőrség, amely során két....