törésteszt
A Honda SENSING 360 egy 100˚-os látószögű első kamerára, egy milliméter-hullámos radarra és négy – sarkokra helyezett – szenzorra épül, így 360˚-os szögben tarthatja szemmel az autó környezetét. A CR-V új, optimalizált első kamerája képalapú megfigyeléssel azonosítja a tárgyakat, így a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit, a motorosokat, a kerékpárosokat és a többi járművet is könnyedén felismeri.
Ha a pilóta nem reagál, akkor az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer automatikusan működésbe lép, és óvatosan fékezni kezd, hogy csökkentse az ütközés esélyét, illetve következményeit. Amennyiben a vezérlőelektronika elkerülhetetlennek ítéli meg a karambolt, erőteljesen lassít.
Az új oldalsó keret és felső nyúlvány még több irányba vezeti el az ütközési energiát az utascella felől, s átdolgozták, illetve megerősítették az A-oszlopot a bent ülők hathatósabb védelme érdekében.
A strukturális változtatások révén a CR-V karosszériája megfelel az új Mobile Progressive Deformable Barrier (mobil, progresszív, alakváltozásra képes akadály), az Advanced European Mobile Deformable Barrier (fejlett, európai, mobil, alakváltozásra képes akadály) és a 32 km/órás oszlopütközéses törésteszt követelményeinek. A megnövelt akkumulátorméret okán a e:PHEV modellváltozat padlólemeze további keresztmerevítőket kapott, így oldalirányú ütközésnél kevésbé deformálódik a kocsitest.
Az új CR-V utasait a masszív karosszéria mellett 11 darabos légzsákrendszer védi, ami többek között első térdlégzsákokat és első-hátsó oldallégzsákokat is magában foglal. Ráadásul az első ülések közé is szerelnek egy légzsákot, így a vezető és a mellette ülő utas teste nem csapódhat egymásnak oldalirányú ütközésnél.
Magyarországon a CR-V e:HEV és e:PHEV minden modellváltozatának az alapfelszereltségébe tartozik a Honda SENSING 360 rendszer, így mindegyik ötcsillagos minősítést ér el az új, szigorúbb NCAP-teszteken.
Tudjon meg többet a Honda által fejlesztett Honda SENSING és Honda SENSING 360 rendszerről itt!