Kína

Padlón a Tesla eladásai, de mit vesznek a kínaiak?

2021.08.24.

Aggodalomra adhat okot Elon Musk cégénél, hogy a világ legnagyobb autópiacán - ami egyben a legnagyobb villanyautópiac is -, erősen visszaestek a márka eladásai.

 

A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) azt közölte, hogy a New Energy Vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek eladása éves összevetésben 169,4 százalékkal, 222 ezerre nőtt júliusban.

A szervezet kimutatása szerint júliusban a Tesla mintegy 33 ezer, Kínába gyártott autót értékesített, ebből csaknem 24 ezer került exportra - többek között néhány modell hazánkba. Júniusban még csak 5017 ilyen autót szállítottak külföldre a kínaiak. A Kínában gyártott Tesla autókból 8621-et adtak el Kínában, ami közel 70 százalék esés júniussal összevetve. A Reuters és a CNN megjegyezte, hogy a Tesla eladásai rendre alacsonyabbak minden negyedév első hónapjában, mint a következő két hónapban. A Kínában gyártott Teslák iránt az érdeklődés 1 százalékkal esett vissza globálisan. Ez a CNN által megszólaltatott szakértők szerint egyfajta elégedetlenségre is visszavezethető Elon Musk cégével szemben.

Miközben az amerikai vállalat egyre komolyabb konkurenciát jelent a helyi gyártóknak, a Teslának számos minőségi problémával kell szembenéznie a világ legnagyobb villanyautópiacán. A márka hírnevét sorozatban tépázzák a termékekkel kapcsolatos visszahívások, az elégedtelen vevők pedig már demonstrációt is tartottak a sanghaji szalon előtt kifogásolva a Teslák megbízhatóságát és biztonságát.

A CPCA adatai szerint a múlt hónapban 1,52 millió új autót értékesítettek Kínában, ami 6,2 százalék csökkenés tavaly júliussal összevetve. Bár még júliusi modellre vetített számok nem állnak rendelkezésre, a NEV-piac dinamikusan nökekszik. Júniusban több mint 230 ezer elektromos, illetve villamosított autót értékesítettek, ami 15 százalékos növekedésnek felel meg. A villanyautópiacból csupán 3,9 százalékot szakított ki júliusban a Tesla, ami 12,6 százalékos csökkenés júniushoz lépest. Elemzők szerint a Tesla túl optimista volt a kínai autópiac felvevőképességét illetően, ami túlzott készletekhez és így eladatlan autókhoz, végső soron a vártnál kisebb profithoz vezet. Musknak a Cybertruck csúszása mellett komoly fejtörést okoz ez a helyzet is, hiszen egy növekvő piacon nem jó veszteséget termelni.

Júniusban sorozatban másodszor haladta meg a kétszázezret a NEV autók száma, a részesedésük először érte el a 15 százalékot, 13 százalék teljesen elektromos, két százalék konnektoros hibrid, 0,5 százalék hatótávnövelővel felszerekt elektromos. Továbbra is a Wuling Hongguang Mini EV a legnépszerűbb villanyautó Kínában, a modell a teljes piacot tekintve júniusban a harmadik.  A pici autóból több mint harmincezret adtak el júniusban, az első félévben pedig több mint 180 ezret. A Tesla Model 3 a második, a BYD Qin Plus a harmadik és a Tesla Model Y a negyedik.

Top 20 NEV modell Kínában 2021. június

1. Wuling Hongguang Mini EV (BEV) (30 100 autó)

2. Tesla Model 3  (BEV) (21 532)

3. BYD Qin Plus (BEV + PHEV) (13 541)

4. Tesla Model Y  (BEV) (11 623)

5. BYD Han (BEV + PHEV) (8386)

6. LI One (REEV) (7713)

7. BYD Song (BEV + PHEV) (7435)

8. Ora Black Cat (BEV) (6508)

9. Changan Benben EV (BEV) (6358)

10. Chery eQ1 (BEV) (6317)

11. Aion S ( (BEV) (5001)

12. Xpeng P7 (BEV) (4730)

13. BYD e2 (BEV) (3972)

14. Nio ES6 (BEV) (3755)

15. Leap T03 (BEV) (3745)

16. Pocco (BEV) (3658)

17. Roewe EI5 (BEV) (3591)

18. Neta V (BEV) (3533)

19. Fengshen E70 (BEV) (3500)

20. Ora Good Cat (BEV) (3405)

Top 10 NEV gyártó Kínában 2021. június

1. BYD (36 977 autó)

2. Tesla (33 155)

3. Wuling (30 100)

4. Ora (10 791)

5. Aion (8536)

6. Nio (8083)

7. Leading Ideal (7713)

8. Roewe (7325)

9. Chery (7249)

10. Xpeng (6565)

Top 20 modell Kínában 2021. június

1. Nissan Sylphy (47 283 autó)

2. Toyota Corolla (33 987)

3. Wuling Hongguang Mini EV  (30 100)

4. Haval H6 (29 664)

5. Toyota Levin (24 237)

6. Tesla Model 3 (21 532)

7. Changan CS75 (20 933)

8. Geely Boyue (20 027)

9. Toyota Camry (19 067)

10. Toyota RAV4 (18 715)

11. Volkswagen Lavida (18 489)

12. Volkswagen Bora (18 373)

13. BMW 3-as sorozat (18 019)

14. Audi A6L (17 749)

15. Honda CR-V (16 311)

16. Volkswagen Santana (15 431)

17. Changan Eado (15 016)

18. Honda Vezel (14 710)

19. Nissan Qashqai (14 441)

20. BYD Song (14 365)

Top 10 autógyártó Kínában 2021. június

1. Toyota (147 818 autó)

2. Volkswagen (116 788)

3. Honda (106 468)

4. Nissan (85 339)

5. Geely (81 502)

6. Changan (70 193)

7. Haval (59 946)

8. BMW (57 339)

9. Audi (53 528)

10. BYD (49 765)

(forrás: CAAM)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.10
Húsz éve már, hogy a Mercedes kitalálta, ami jó az A osztályban, az jó lehet egyel nagyobbként is.....
2025.11.10
A Győri Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy 25 éves helyi férfival szemben - írja a....
2025.11.10
Tényleg minden, jelenleg a palettán lévő Omoda és Jaecoo modell ugyanaz a padlólemez van? Kivel....
2025.11.10
A Mazda Motor Corporation japán autógyártó veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét, részben a....
2025.11.10
Németország nem vár tovább: átfogó országos stratégiát hirdetett az elektromos járművek....
2025.11.10
2025-ben is folytatja együttműködését a Pesterzsébeti Mentőállomással a piacvezető fékrendszereket....
2025.11.10
A közelmúltbeli kelet-szlovákiai vonatbaleset után a kormány új biztonsági intézkedéseket jelentett....
2025.11.10
A Rába győri Központi telephelyének legnagyobb, 67.000 m²-es csarnokán már jól látható az....
2025.11.10
A japán prémiummárka még nagyobb lendülettel folytatja az együttműködést a férfi profi tenisz....
2025.11.10
Megkezdődött az új eVitara értékesítése, a klasszikus SUV a katalógus szerint akár 428 kilométeres....