TOTAL

A Peugeot és a Total közösen fejleszti a Le Mans Hypercart

2020.09.23.

A le Mans-i 24 órás verseny 88. évadjának apropóján a Peugeot és a Total hivatalosan is útnak indítja a Le Mans Hypercar (LMH) projektet. Az életbe lépő új szabályozás előrevetíti a legrangosabb hosszú távú tartóssági verseny új korszakát, egyúttal jól passzol a két vállalat energetikai átállást célzó törekvéseihez.  

- Le Mans az automobilizmus szent grálja - nyilatkozta Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT márka igazgatója. „Egy olyan verseny, amely formálja magát a győztest is. Számunkra ez a verseny elsősorban 3 korábbi győzelmet jelent, de sok verejtéket, könnyet és egy hihetetlen összefogást is a Total-lal, akikkel éppen most ünnpeljük a közös munka 25. évfordulóját.”
 
Az LMH kategória melletti döntést többféle kritérium befolyásolta, melyek között fontos hogy bizonyos szabadságot enged az áramvonalazás terén. Így lehetővé válik, hogy a Peugeot Design segítségével a márka stílusjegyei határozottan megjelenjenek az autón. A már korábban megindult együttműködés lehetővé teszi, hogy már a 2020-as Le Mans-i verseny alkalmával megvillanthassák az első vázlatokat, melyek felfedik a design főbb vonalait, az új szabályozás figyelembevételével, különös tekintettel a méretekre. 
 
A képre katintva videó indul.
A PEUGEOT és a TOTAL szövetsége tehát elrajtolt az elektromos-hibrid Hypercar fejlesztésével, melynek olyan ikonikus designt szánnak, mely már a “Neo Performance” stílusjegyek felhasználásával születik. Az autó teljesítménye eléri az 500 kW-ot (680 LE) és négykerék meghajtással rendelkezik.
Miután több fázisban tanulmányozták az autó általános felépítését, az arerodinamikai kialakítást, illetve magát a meghajtási módot és az elektromos rendszert, végül a hibrid hajtás mellett döntöttek. A PEUGEOT Sport valamennyi részlege részt vett a tervezési folyamat egyes lépéseiben.   
 
A PEUGEOT Sport tehát újabb alternatív hajtással kapcsolatos kihívást vállalt, melynek teljesítésében támaszkodhat a hamarosan hivatalosan is bemutatkozó nagy teljesítményű utcai sportkocsi, a PEUGEOT 508 PSE kifejlesztésénél szerzett tapasztalatokra. Ez lesz az első modell, amely már viseli a PEUGEOT Sport Engineered jelzést.   
 
Jean-Philippe Imparato, a PEUGEOT márka igazgatója:
„Ez az új kategória képes arra, hogy mozgósítsa az egész vállalatot, annak minden egységét, valamint olyan technológiák és formaterv alkalmazását teszi lehetővé, amely nem áll annyira távol a széria modelljeinktől. Ezzel a kihívással a PEUGEOT egy új filozófiát, irányzatot is elindít, amely a « Neo Performance » nevet kapta. Visszatérünk a hosszútávú versenyzéshez, így az autósport egy új területén dolgozhatunk, mely a hibrid-elektromos hajtást helyezi előtérbe. A PEUGEOT Sport is némiképp megváltozik, bevezet egy új elnevezést a nagy teljesítményű, villamosított autói számára, ez lesz a PEUGEOT SPORT ENGINEERED jelzés, melynek első gazdája az 508-as modell lesz: 360 LE teljesítménnyel, négykerék-meghajtással és mindössze 46 g CO2 kibocsátással. Ez a program jó lehetőség arra, hogy a sportban is belevághassunk az energetikai átállásba.”
 
Philippe Montantême, a Total marketing stratégiai és kutatási vezetője: 
„A PEUGEOT és a TOTAL 25 éve vannak szoros együttműködésben. A motorsport területén ez azonban nem ennyire egyszerű! A versenysport, amely benne van a vérünkben, egy valódi technológiai laboratóriumot jelent mindkét márkának. Ebben a laboratóriumban keressük folyamatosan azokat a hatékony és nagy teljesítményű megoldásokat, amelyek a sportból végül eljuthatnak a végső fogyasztókhoz is. A Le Mans « Hypercar » projekt új közös fejlesztési lehetőségeket nyit az autó teljes hajtásláncának tekintetében, a hatékony üzemanyagok és a hibrid autókba szánt speciális kenőanyagok területén. Ezen felül lehetővé teszi a TOTAL és a SAFT szakembereinek, hogy új lehetőségek után kutassanak az akkumulátorok területén. A TOTAL ma már multi-energetikai cégcsoportként arra törekszik, hogy mindenféle mobilitási igényt ki tudjon szolgálni. A Le Mans Hypercar projekt ennek a tökéletes megtestesülése. » 
 
Olivier Jansonnie, a PEUGEOT Sport EC programjának technikai igazgatója: 
Az autó 4x4 hajtású lesz, egy 200 kW maximális teljesítményű villanymotorral az első tengelyen, ahogy azt a szabályzat előírja. Az összteljesítmény egy 500 kW (kb. 680 LE) teljesítményű, kétkerékhajtású, belső égésű motorral hajtott autóénak felel majd meg, de elosztva a két tengelyen. A jelenlegi LMP1 kategóriához képest, ez az autó közelebb áll majd az utcai autókhoz, mivel nagyobb és nehezebb lesz (5 méter hossz, 4,65 méter helyett és 2 méter szélesség, az 1,90 méter helyett). Az új szabályozás egészen eltérő, mivel szabályozza a teljesítmény elosztását is (BOP : Balance of Performance). Ez sok megkötést, de új technikai lehetőségeket is kínál a fejlesztésben, elsősorban a forma tekintetében, természetesen a légellenállás figyelembe vételével, amelyet szélcsatornában mérnek majd, valódi méretű karosszériával. Már nagyrészt jóváhagytuk az aerodinamikai koncepciót és a motor felépítését. A hibrid rendszer működési módját és felépítését szintén meghatároztuk. Nem marad más a 2022-es indulás előtt, mint prototípusok sorával kísérletezve eljutni a végső verzióig, melyet először próbapadon, majd pályán tesztelünk.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.22
Sokaknál családtag volt, és nemcsak autópótlékként szolgált, ma egyre ritkább, pláne veterán....
2020.10.22
Ivan Lazarevic Szerbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.10.22
Az elkövetkező hetekben a közelgő mindenszentek és halottak napja alkalmából egyre többen....
2020.10.22
37.710 eurójába került idén a németeknek az újautó vásárlása, jelentősen többe, mint egy évvel....
2020.10.22
Álomkezdés öt csillaggal: az ID.3 a lehető legmagasabb minősítéssel zárta az Euro NCAP (European....
2020.10.22
Tíz év után először fordult elő Németországban, hogy nem egy járműipari cég végzett a....
2020.10.22
Idén júniustól Herbácskóová Anita a Magyar Suzuki Zrt. Emberi Erőforrás és Társasági Támogatások....
2020.10.22
Amerikában továbbra is tombol a járvány, ezért abszolút indokolt a döntés. Az áprilisi New York-i....
2020.10.22
Torlódás alakult ki a csanádpalotai és a röszkei autópálya-határátkelőhelyen csütörtök délelőtt -....
2020.10.22
Várhatóan jövőre is augusztus első hétvégéjén rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat. ..