Év Magyar Autója

Pickupokkal a Hungaroringen

2021.02.06.
Az Év Magyar Autója zsűri idei első és az évad utolsó közös zsűri tesztje olyan izgalmasra sikeredett, ahogy azt terveztük, sőt...
A Hungaroring Off-road Centrum jóvoltából a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölteket ott és olyan körülmények között tesztelhettük, ahová tervezték. A frissen esett hó és az extrém terepakadályok az autókon ugyan nem fogtak ki, de a gumikon igen. Három kemény legényt kaptunk a közös zsűri tesztre, a Ford Ranger legdurvább változatát küldte csatába (a versenyre jelölt Ranger Thunder verzió nem volt elérhető), a néhány hónapja frissített Hiluxból az Invincible csúcsmodell érkezett, a Nissan pedig a jól bevált Navarával képviseltette magát. A közös zsűritesztet színesítette az Opel Vivaro elektromos változata, amely az Év Zöldautója 2021 címért van versenyben és a kollégák egyúttal kipróbálhatták a Hyundai i20-ast is, amely a Magyar Év Autója 2021 díjért küzd a kisautók kategóriában. Utóbbit néhányunk a vezetéstechnikai pályán is kipróbálta (a teszten a teljes zsűri részt vett: Gulyás Péter, Csordás Gábor, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán és a szerző), a Vivaróból a rövid hatótávja miatt inkább csak kóstolót kaptunk, de a pickupok a siratófalakon rendesen megdobogtatták a szívünket.
A három behemót közül a legtermészetesebben a Ranger mozgott a terepen, hatalmas, bütykös gumijaival és extrém hasmagasságával, megnövelt nyomtávaival könnyedén lépdelte át az akadályokat, de a csúszós talajon, volt, hogy neki is küszködnie kellett. A Hilux viszonylag jól teljesített, ahol a Raptor és a felvezető Amarok elment, ott legtöbbször - néhány kivétellel - a Toyota is. A négyévszakos gumikkal szerelt Navarának esélye nem lett volna a legmeredekebb hágók meghódítására, így néhány akadályt megkerültünk vele, nehogy menteni kelljen. 
A közös teszt a három pickup terepjáróképességeire adott választ, ugyanakkor ezek munkaautók, a terep mellett a szállítás, vontatás, cipekedés is a feladatuk, amire ezúttal a próbánk nem tért ki.  
 
B. Cs. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....