Év Magyar Autója

Pickupokkal a Hungaroringen

2021.02.06.
Az Év Magyar Autója zsűri idei első és az évad utolsó közös zsűri tesztje olyan izgalmasra sikeredett, ahogy azt terveztük, sőt...
A Hungaroring Off-road Centrum jóvoltából a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölteket ott és olyan körülmények között tesztelhettük, ahová tervezték. A frissen esett hó és az extrém terepakadályok az autókon ugyan nem fogtak ki, de a gumikon igen. Három kemény legényt kaptunk a közös zsűri tesztre, a Ford Ranger legdurvább változatát küldte csatába (a versenyre jelölt Ranger Thunder verzió nem volt elérhető), a néhány hónapja frissített Hiluxból az Invincible csúcsmodell érkezett, a Nissan pedig a jól bevált Navarával képviseltette magát. A közös zsűritesztet színesítette az Opel Vivaro elektromos változata, amely az Év Zöldautója 2021 címért van versenyben és a kollégák egyúttal kipróbálhatták a Hyundai i20-ast is, amely a Magyar Év Autója 2021 díjért küzd a kisautók kategóriában. Utóbbit néhányunk a vezetéstechnikai pályán is kipróbálta (a teszten a teljes zsűri részt vett: Gulyás Péter, Csordás Gábor, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán és a szerző), a Vivaróból a rövid hatótávja miatt inkább csak kóstolót kaptunk, de a pickupok a siratófalakon rendesen megdobogtatták a szívünket.
A három behemót közül a legtermészetesebben a Ranger mozgott a terepen, hatalmas, bütykös gumijaival és extrém hasmagasságával, megnövelt nyomtávaival könnyedén lépdelte át az akadályokat, de a csúszós talajon, volt, hogy neki is küszködnie kellett. A Hilux viszonylag jól teljesített, ahol a Raptor és a felvezető Amarok elment, ott legtöbbször - néhány kivétellel - a Toyota is. A négyévszakos gumikkal szerelt Navarának esélye nem lett volna a legmeredekebb hágók meghódítására, így néhány akadályt megkerültünk vele, nehogy menteni kelljen. 
A közös teszt a három pickup terepjáróképességeire adott választ, ugyanakkor ezek munkaautók, a terep mellett a szállítás, vontatás, cipekedés is a feladatuk, amire ezúttal a próbánk nem tért ki.  
 
B. Cs. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.18
Már vagy tíz kínai autómárka kapható Magyarországon. Legújabb fejlemény, hogy Közép-Európában is....
2025.06.18
Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig egyre inkább szemléletváltást....
2025.06.18
Az ország számos pontjáról több tucat motorost vonzott a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság Baleset....
2025.06.18
A mozi varázsával várja a Honda mindazokat, akik ellátogatnak a 2025. július 10 és 13. között....
2025.06.18
Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt,....
2025.06.18
A Volkswagen visszatért az UEFA pályájára. Az autógyártó az UEFA női labdarúgó-Európa-bajnokság....
2025.06.18
A németországi Ingolstadtban bemutatták az új, győri gyártású Audi Q3 modellt. A nemzetközi és....
2025.06.18
A Škoda Auto hat hónappal a vadonatúj Škoda Elroq világpremierje után piacra dobja az RS....
2025.06.18
A MOONCITY Budaörs 2023 végi megnyitása óta folyamatosan azon dolgozunk, hogy az elektromobilitás....
2025.06.18
Csütörtökön súlyosan megsérült egy motoros a Graz környékén található Hönigtalban. Elesett, miután....