e-mobilitás

Piëch Mark Zero: szükség van-e újabb sportautó gyártóra?

2019.04.30.

Szüksége van a világnak egy újabb sportautóra? És egy újabb autógyártóra? – mi azt mondjuk igen. Vélekedik Anton Piëch, Ferdinand Piëchnek, a Volkswagen egykori felügyelőbizottsági elnökének, a wolfsburgi konszern egyik meghatározó tulajdonosának fia, aki három éven belül üzettársával új sportautót ígér Piëch Mark Zero néven.

Két üléses sportkocsi indulásként. Jön a SUV is.

Amikor az idei Genfi Autószalonon debütált a tisztán elektromos hajtású, két üléses sportkocsi, rekord számú német újságíró volt jelen. Aligha az ifjúnak szólt a nagy érdeklődés, sokkal inkább apjának, aki már letette névjegyét az autóiparban. Ferdinand Piëch, a legendás Porsche unokája vajon bíztatta-e fiát, a Porsche dédunokát arra, hogy belevágjon az autógyártásba? Abba az iparágba, amely most éppen a hagyományos meghajtás és az elektromos meghajtás borotvaélén jár kötéltáncot, nem tudva, merre és mikor mozdul el az a bizonyos inga? A német kollégák között az is vita tárgya volt, vajon Anton az új kocsival konkurenciát csinál-e a Volkswagennek, annak a cégnek, amelyben apja meghatározó tulajdonos.

Akik a kérdésre nemmel feleltek, arra hivatkoztak, az új cég kicsi, aligha veheti fel a versenyt a nagy VW-val. Ráadásul a Piëch Automotive Mark Zero névre keresztelt autója aranyárba fog kerülni, 150-170 ezer eurós elektromos autójával olyan résbe kíván behatolni, amely a VW érdekeit nem érinti.

A fiúk amúgy sem felelnek az apák tetteiért, az ifjú Piëch bármibe belevághat, legyen az VW konkurencia vagy éppen sem.

Lehet, hogy sosem tudjuk meg, az apa hogyan reagált fia felvetésére, amikor belevágott az autógyártásba. Már pedig Anton belevágott. Örömünkre egy magyart is talált vezető designernek, Varga Lászlót, akivel korábban közzétett interjúnkat ITT olvashatják.

Magyar a vezető designer.

A Piëch Mark Zero-ról sok mindent tudunk, és sok mindent nem. Tudjuk, hogy három elektromos motor hajtja meg, az Audi e-tronban csak kettő van. Tudjuk, hogy a három motor 450 kW teljesítményű, 600 lóerőt produkál, a végsebessége 250 km/óra, s százas tempó eléréséhez mindössze 3,2 másodpercnyi idő szükséges. A három e-motorból egy elől, kettő pedig hátul hajtja majd meg a tengelyeket, darabja 150 kW, így jön ki a háromszor 150-ből a 450 kW. Az első tengelyen levő motor egyébként aszinkron, a két hátsó pedig szinkronmotor.

Tudjuk azt is, hogy a WLTP szerint az akkumulátor egy feltöltéssel 500 kilométernyi távot enged megtenni, s hogy 4 és fél óra alatt 80 százalékos töltöttségi szint érhető el.  

Három e-motor hajtja majd. 

Az sem titok már, hogy az első fecske két üléses sportkocsi lesz, amit követ majd négy üléses és SUV változat is. A két üléses méretei is tekintélyt parancsolóak. A hossza 4,43 méter, a szélessége 1 centiméter híján két méter, a magassága pedig 1,25 méter.

Amit viszont nem tudunk: hol készül az autó? Nagy kérdés, hogy egy induló kis cég megteremti-e a gyártáshoz a szükséges horribilis összegű saját üzemet, fényezővel, szerszámgyárral, e-motor gyárral, vagy külső cégektől szerzi be?

Anton a kép jobb oldalán, balra üzlettársa, Rea Stark Rajcic.

A különleges akkumulátor Kínában készül, ami nem melegszik fel, s eddig forradalminak tűnő cellatípust ígérnek. De vajon a többi alkatrész? Német kollégák még azt sem tartják kizártnak, hogy a gyártást bérmunkában valamelyik Volkswagen érdekeltség végezné. A papa révén a kapcsolat adott, a VW-nak kapacitása is van, kérdés, mit szól ehhez az igazgatóság és a felügyelőbizottság Wolfsburgban?

Az új elektromos sportkocsin ugyanis ott díszeleg a Piëch név.

Lehullt a lepel, de maradtak még kérdések. A legfontosabb: hogyan reagál a piac?

Olyan autót alkottunk, amelyet magának csak kívánhat az ember - nyilatkozta Anton Piëch, aki úgy fogalmazott, az a céljuk, hogy az emocionális vezetési élményt a legmodernebb technológiák támogassák.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Egyke elektromos Škodák, amikből nem is lesz több. ..
2025.12.19
A téli szünetben minden nap várja utasait a Gyermekvasút, és a hagyományokhoz hűen feldíszített....
2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....
2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....