Forma 1

A Pirelli így oldaná meg a törmelékek problémáját

2015.10.08.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery megerősítette, a Forma-1 hivatalos gumiszállítója a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) együttműködve próbál megoldást találni a versenypályákon található törmelékek problémájára

Hembery úgy érzi, a Forma-1-nek szüksége van egy olyan berendezésre, melynek segítségével könnyen meg lehetne tisztítani a versenypályákat a különböző balesetek után. Belgiumban (ahol az első szabadedzésen Nico Rosberg a futamon pedig Sebastian Vettel kapott defektet) például 63 gumiabroncson találtak vágásra utaló jeleket, ezek nagy részét pedig a Pirelli közleménye szerint a különböző törmelékek okozták, nem meglepő tehát, hogy a szakember változásokat sürget.

Most elmondta, az ötlettől a Nemzetközi Automobil Szövetség sem zárkózik el, sőt hajlandó fontolóra venni egy olyan egységes berendezés használatának engedélyezését, ami segíti a versenypályák felületének gyors és hatékony tisztítását.„A különböző folyamatok meghatározása nem a mi feladatunk, a megbeszélések során azonban az FIA emberei is felismerték, szükség lenne egy olyan berendezésre, amivel megfelelően le lehet tisztítani a versenypályát, főleg a balesetek után” – idézi Hembery szavait az Autosport magazin internetes oldala.

„Talán ezeket a berendezéseket a világ minden részén használhatnánk és egységesíthetnénk a tisztítási folyamatot. Ez (a tisztítóberendezések bevezetése) egy olyan terület, amit folyamatosan figyelemmel követek, és remélem, hamarosan előrelépés történik” – magyarázza a sportigazgató, aki elsősorban a különböző, főleg az Amerikai Egyesült Államokban futó versenysorozatokban már használt ventillátoros takarítójárművekkel fújatná le a törmeléket.

„Én egy ilyen megoldást javasoltam. Talán tehetünk valamit – mégpedig komolyabb kiadások nélkül – egy szabványos eljárás bevezetéséért. Egy ventillátorral felszerelt takarítógép bemehetne a pályára a különböző incidensek után. Néhány baleset miatt sok törmelék kerül a pályára, néha egészen nagy darabok is. Régóta beszélünk már erről a problémáról, és a tisztesség kedvéért meg kell jegyezni, hogy az FIA komolyan veszi ezeket a kérdéseket, és már vizsgál is néhány javaslatot” – fogalmaz Hembery, kinek felvetését egyébként többen támogatják, hiszen a jelenlegi „seprűs megoldás” azon túl, hogy meglehetősen korszerűtlennek hat, sokszor a biztonsági autós fázist is elnyújtja.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....