Stuttgart

A Porsche bemutatja a Macan T-t

2022.02.19.

 A Macan T személyében tovább bővül a Porsche sikeres modellkínálata. Ő lesz az első négyajtós sportautó, amely magán viselheti a különleges T megjelölést, amely eddig csak a 911 és a 718 modellsorozat kiváltsága volt. A T a dinamikus menettulajdonságok különösen formáját képviseli a Porschénál, immár az 1960-as évek óta.

A ’Touring’ szó rövidítése olyan modellt jelöl, amely különösen hiteles vezetési élményt nyújt, precíz finomhangolással, exkluzív felszereltséggel és hatékony motorral. Az 1968-as Porsche 911 T szelleméhez hűen az új Macan T is különösen dinamikus futóművet és könnyű, kétliteres erőforrást mondhat magáénak, amelyhez atletikus formaterv és különösen gazdag felszereltség társul. Ez a koncepció a Macan T-t a Macan és a Macan S közé helyezi.

Kétliteres turbómotor 265 lóerővel: könnyű és dinamikus

A Macan T kétliteres, négyhengeres turbómotorja kivételes dinamikát nyújt kis tömeggel és kompakt kialakítással társítva, amely ideális egyensúlyt biztosít a súly és a teljesítmény tekintetében. A Macan S és GTS modellek 2,9 literes, biturbó V6-os motorjához képest a Macan T erőforrása 58,8 kilogrammal könnyebb, így kevésbé terheli az első tengelyt. Ez kivételes rajtképességeket és optimális kanyartempót biztosít.



A Macan T lemezei alatt 265 lóerőt és 400 Nm nyomatékot találunk, vagyis minden jelen van ahhoz, hogy precíz és lenyűgöző legyen a vezetési élmény. A kompakt SUV többi változatához hasonlóan az erőt itt is a villámgyors, hétsebességes, duplakuplungos PDK váltó továbbítja a Porsche Traction Management (PTM) összkerékhajtási rendszer felé.

A széles skálán elérhető nyomaték minden helyzetben maximális rugalmasságot biztosít. A széria Sport Chrono csomag és üzemmódválasztó, valamint a kormánykeréken található Sport Response gomb révén a 0-100-as gyorsulás csupán 6,2 másodperc, a végsebesség pedig 232 km/h.

Egyedi hangolású futómű, 15 mm vagy akár még több ültetéssel

A Macan T az egyetlen Porsche modell, amely alatt szériában 15 milliméterrel ültetett acél futóművet találunk Porsche Active Suspension Management (PASM) aktív lengéscsillapítással. Az első tengely gátlói merevebbek, a futóművet pedig a mérnökök tovább optimalizálták a jármű és az erőforrás egyedi tulajdonságaihoz, így még jobb kormányzási reakciókra és még dinamikusabb menettulajdonságokra számíthatunk.





A Porsche Traction Management (PTM) vezérlése szintén a Macan T különleges adottságainak figyelembevételével dolgozik, nagyobb hangsúllyal a hátsó tengelyen. Opcionálisan elérhető a PASM rendszerrel kombinált légrugózás, valamint a karosszéria további 10 milliméteres ültetése, ami újdonság a négyhengeres motorral szerelt Macan modellek esetében. A Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) differenciálzár szintén elérhető: a rendszert a T modell kimagasló dinamikájának megfelelően hangolták, hogy még tovább fokozza az újdonság képességeit.

Exkluzív részletek kívül és belül

Az achátszürke metálfényezésű részletek különböztetik meg a Macan T-t a modellsorozat többi tagjától. Az exkluzív kontrasztszín megjelenik az első lökhárítón, a külső visszapillantó tükrökön, az oldalsó pengéken, a tető légterelőjén és a hátsó logókon. A magasfényű fekete sport kipufogóvégek és ablakdíszlécek ugyancsak az alapfelszereltség részei, mint az oldalsó pengék fekete ’Macan T’ logója. Az exkluzív, sötét titán színűre fényezett, 20 colos Macan S kerekek szériában járnak. Az ügyfelek 13 féle alap, metál és speciális színből választhatnak a modell külsejéhez.

A Macan T belső tere szintén egyedi hangulattal rendelkezik. A nyolc irányban elektromosan állítható, fűthető sportülésekhez szériában jár a fekete bőrcsomag. Az első és a hátsó külső ülések középső része egyedi mintás Sport-Tex Stripe kárpitozást kap, az első fejtámlákon pedig jól látható a dombornyomott Porsche logó. A külső kontrasztszíne belül is megtalálható, például az ülések, a fejtámlák és a kormánykerék ezüstszínű kontrasztvarrásában.

Az alapfelszereltségek között megtalálható a fűthető, többfunkciós GT sport kormánykerék és a műszerfal tetején elhelyezett Sport Chrono stopper. A küszöblécek fekete alumínium színben pompáznak és Macan T feliratot viselnek. Opcionálisan Race-Tex borítású GT sport kormánykerék, karbonbetét és ionizátor is pezsdítheti a légkört.

A Macan T természetesen a 2021 nyarán történt modellfrissítés minden újdonságát megkapta, így például a különösen kifinomult, üveghatású, érintésérzékeny felületekkel ellátott új középkonzolt, valamint a 10,9 colos érintőképernyővel és széria online navigációval rendelkező, új generációs, teljesen hálózatba kötött Porsche Communication Management (PCM) központi rendszert.

Azonnal rendelhető

A Macan T németországi bruttó alapára 69.462 euró és az újdonság már rendelhető is. A kiszállítások 2022. áprilisában kezdődnek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....