eredmény

A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét az első félévben

2018.08.02.

2018 első hat hónapjában a Porsche AG növelte működési eredményét, bevételét, kiszállításait és alkalmazottai számát. A működési eredmény egy százalékkal, 2,2 milliárd euróra nőtt, miközben a bevételek négy százalékos gyarapodást követően 12,3 milliárd eurón állapodtak meg. Az eladásokra eső működési eredmény 17,5 százalék volt. 2018 első felében a kiszállítások három százalékkal, összesen 130.598 járműre nőttek, miközben a munkaerő öt százalékos gyarapodást követően 30.785 alkalmazott lett.

Első féléves teljesítményünk erős alapokat szolgáltat egy sikeres 2018-as pénzügyi évhez, mondta Oliver Blume, a Porsche AG felügyelő bizottságának elnöke. „Különösen örömteli látni az ikonikus 911 iránti kimagasló keresletet, mivel az idei évben ünnepeljük a Porsche sportautók 70 éves történelmét. Folyamatosan nagy összegeket fektetünk be márkánk jövőjébe: az elektromos autózás, a digitalizáció és a kapcsolódás jelenti a legfőbb kihívásokat, amelyeket lehetőségként látunk. Jövőre veszi kezdetét a Taycan piaci bevezetése, amely az első teljesen elektromos hajtású Porsche lesz. Új mércét fog felállítani a mobilitás jövője szempontjából”, mondta Blume.





Lutz Meschke pénzügyi vezető szerint az egymást erősítő hatások, valamint a járműértékesítésen túli területek – például az After Sales, valamint az MHP és Porsche Consulting konzultációs szolgáltatások – szintén pozitívan hatottak az eredményre. Ezt különösen erősen támogatták a jövő témakörébe való befektetések (pl. elektromos autózás), valamint az új üzleti területek fejlesztései.





„Jó néhány kihívás vár ránk az év második felében is”, mondta Meschke, aki szerint a vállalatnak alkalmazkodnia kell a bizonytalan politikai és gazdasági környezethez, valamint biztosítania, hogy modellkínálata megfelel az új európai emissziós előírásoknak. „Mindenesetre folytatjuk a stratégiai célunk elérésére való törekvést, miszerint legalább 15 százalékos nyereségességet kell felmutatnunk”, mondta a pénzügyi igazgató.



Kiszállítások tekintetében a Panamera könyvelhette el a legnagyobb növekedést az év első felében: június végére a Porsche 20.500 példányt adott át a négyajtós sportautóból az ügyfeleknek, majdnem a dupláját az előző év hasonló periódusához képest. A 911 iránti kereslet szintén kétszámjegyű gyarapodás után 28 százalékkal nőtt, összesen 21.400 kiszállítást eredményezve. A legnépszerűbb modellsorozat továbbra is a Macan a maga 46.600-as számával, illetve a Cayenne a 28.700-as értékesítéssel. Hazai piacán, Németországban a Porsche tizenegy százalékos növekedést könyvelhetett el 2018-ban, teljes Európában pedig 9 százalékos plusszal zárta a félévet. Továbbra is Kína a Porsche legerősebb egyedülálló piaca 33.363 kiszállított járművel, az USA előtt (29.421 jármű).

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....