járműgyártás

Portói vörösbor mellé Audi A5 Coupé dukál

2016.07.06.

Prémium vörösborhoz prémium autó. Bár az alkohol és a vezetés egymást kizáró fogalmak, az Audi A5 Coupé és S5 Coupé dinamikus prezentációjához szebb helyszínt aligha választhatott volna az ingolstadti autógyár, mint a méltán híres portugál várost. Közvetve Győr is ott volt Portóban, az autókba kerülő kiváló motorokat ugyanis az Audi Hungaria Motor Kft. munkatársai készítik.

Futball-lázban ég Portugália is. Alighogy leszállunk a portói repülőtéren, mezekbe öltözött emberek jelzik, nem csak Eb van, hanem globalizáció is, alig van olyan csapat, amelynek szurkolói Portóban ne képviselnék magukat. Futball-lázunkat gyorsan felváltja az autó láz, amint meglátjuk a portói repülőtéren az Audi-szigetet, egymás mellett sorakoznak az új generációs A5 és S5 Coupék.

Erőt sugárzó sportos elegancia.

Gyors eligazítás a közlekedési szabályokról, alig különböznek a magyartól, legfeljebb annyi az eltérés, hogy autópályán náluk 120 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség. Hát ezt nehéz lesz tartani, főleg ezekkel az autókkal és ezekkel a motorokkal.

A nemzetközi újságíróhad titkon az S5 felé sandít, egy Ungarn feliratú tábla azonban azt jelzi, a magyar újságírók az első kört a sima A5 Coupéval fogják megtenni, amelynek motorja egy 3.0 TDI, 286 lóerővel.

Az S5 Coupéra sandított mindenki, de ez majd később, a cikk vége felé.

Beszállunk az autóba, rögtön megcsap az újautó illata, s eszembe jut, amint egyszer Ingolstadtban beavattak bennünket abba, hogy működik egy külön szag részleg, amely folyamatosan azt vizsgálja és kutatja, hogy az autóba kerülő anyagoknak kellemes illata legyen. Olyan lehet ez, mint a bevásárlóközpontban a levegőbe spriccelt parfüm illat, csábítson a vásárlásra.

Keleti kényelem gerincmasszírozóval az ülésben.

Amint megnyomom a start-stop gombot, az autó motorja életre kel. Ezzel párhuzamosan bal oldalról hátulról egy kar nyújtja felém a biztonsági övet, nehogy már az A5 Coupé tulajdonosa megrántsa a vállát, amint mélyen hátra kell nyúlnia. A kar felé mondok egy Danke szót, poénkodunk, hátha válaszol, hogy Bitte.

Az első etap 114 kilométer hosszú, Portótól Aroucaig terjed. Szinte egész úton a Douro folyó kanyarog mellettünk. Hamar szembesülünk azzal, hogy Portugáliához kegyesek voltak az istenek, mert mesebeli természeti tájakkal ajándékozták meg. Abban pedig az Audi szervezői mindig is mesterek voltak, hogy olyan GPS útvonalakat jelöljenek ki, amely méltó az autó szépségéhez.

Josef Schlossmacher kifogástalan házigazda volt, mindenre válaszolt. 

Varázslatos autóval varázslatos tájakon – konstatáljuk a valóságot, hogy hozzánk is kegyesek voltak az istenek, vagy inkább a szervezők, élükön Josef Schlossmacher termékmenedzserrel, aki ezúttal is kitette a szívét és a lelkét, hogy a nemzetközi újságírók jól érezzék magukat és minden kérdésre választ kapjanak.

Sajnáljuk is meg nem is, hogy gyorsan levisz az autópályáról az útvonal. Sajnáljuk, mert ez 3.0 TDI olyan mint a villám, gyors, erős, dinamikus, nem merem leírni, meddig pörgettük fel az autót, de nagy gondban lennénk, ha bemértek volna bennünket.

Hátulról is kívánatos a coupé. Ingolstadtban gyártják. 

S persze nem sajnáljuk, mert utunk a folyóval együtt kanyargott, s megtapasztalhattuk azt is, úgy fekszi az A5 Coupé a kanyarokat, ahogy az a nagykönyvben megvan írva.

Fél távnál helyet cserélünk alkalmi utastársammal, most én kerülök az anyósoknak fenntartott ülésbe. Az önműködő kar itt is felkínálja a biztonsági övet, kipróbálom, nem nyúlok érte, pár másodperc után a kar visszaáll eredeti helyzetébe, s ha tudna gondolkodni, bizonyára megfordulna benne, hülye ez pali, nem kéri az övet.

A táj szépsége kompatibilis volt az autóval.

Végigtapogatok mindent, az Audira oly jellemző minőségi anyagok mindenütt, legyen az fém vagy műanyag. S persze az Audira jellemző tökéletes komfortérzet, a kényelmes sportüléssel, amelybe egy gerincmasszírozót is beépítettek. Kipróbálom, három féle fokozat, kellemes bizsergető érzés.

Sokszor, sok helyen megfordultam már az Audival, így tudom, internet nélkül sosem maradunk. Még az autóban sem, portugál tájakon autózva. Az A5-ben beépített SIM-kártya van, így a Wlan hotspoton keresztül el vagyunk látva internettel és ezen keresztül magyar hírekkel.

Minőségi anyagok mindenütt.

Újabb helycsere az autóban, éppen dugóba futunk, mert ez errefelé sem ismeretlen. Eljött az ideje, hogy a vezetői segédrendszerek közül az araszoló funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozással együttműködő  torlódás asszisztenst kipróbáljuk. Innen már csak egy lépés az önvezető autó. Ha előttünk megállnak a sor, az autó is megáll, ha gyorsul a sor, a mi autónk is gyorsul, anélkül, hogy bármit tennénk. Csak egy gombnyomás, és az asszisztens dolgozik helyettünk.

Végigvezetjük a napot, nem hogy fáradtságot nem érzünk, szinte felüdültünk a vezetés. Ilyen a vezetés élménye – mondom a kollégáknak, s azon tűnődünk, vajon hány hónap kellene ahhoz, hogy ugyanolyan rutinnak érezzük a vezetést, mint most, meglehetősen koros autómban.

Győrben készülnek a motorok.

Soká esteledik Portugáliában, amikor megérkezünk az Atlanti óceán partjára. Tengert nélkülöző országok fiainak mindig nagy öröm a végtelen víztükör látványa, ezúttal azonban nincs idő a tengerre csodálkozni, mert vár bennünket az S5 Coupé volánja.

Egy más dimenzió, pedig a sima A5 sem volt hétköznapi. 354 lóerő, azaz 260 kW erőforrás dübörög alattunk. Szó szerint dübörög, amelyre még egy kapcsolóval rá is erősíthetünk. Gázadásánál az ember préselődik a sportülésbe, olyan erővel lő ki az autó. Az pedig, hogy 150-nél padlógázba taposva ránt még egyet az autó, mert annyi erő maradt benne, az S5 Coupénál nem meglepő.

Ezerféle lehetőség a beállításokra.

Este a szállodában az Audi szakértő csapata sajtótájékoztatót tart. Josef Schlossmachertől megtudjuk, sportos eleganciát kínál vásárlóinak az új generációs A5 és S5 Coupé, amelyet öt féle motorral kínálnak. A Győrben készülő motorok a korábbi modellhez képest 17 százalékkal magasabb teljesítményt nyújtanak 22 százalékkal kisebb fogyasztás mellett. Új fejlesztés a 3.0 TFSI motor, az S5 Cuopéban kipróbáltuk, legalább olyan a motor és az autó, mint a portói bor.

Luxus, egyedi, élmény. Vágyat ébreszt az emberben, hogy egyszer ilyen autója legyen. Vágyainknak persze gátat szabhat, hogy Németországban az A5 Coupét 38 ezer euróért, az S5 Coupét pedig 63 ezer euróért kínálják.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..