Peugeot Boxer

Próbaút - Peugeot Boxer

2014.12.28.

A méltán népszerű kisáruszállítók sorában a Peugeot az 1994-ben bemutatott Boxerrel már rég letette névjegyét ebben a szegmensben. Idén mutatkozott be a típus harmadik generációja, olyan megoldásokkal és lehetőségekkel, amelyek tovább növelhetik annak népszerűségét. A harmadik generációs Boxer esetében sem bíztak semmit a véletlenre a tervezők, hiszen több ezer óra tesztelés és nyúzópróba után került csak ki a piacra az új jármű. A fejlesztés során külön hangsúlyt fektettek a futóműre és az ajtók strapabíróságára, valamint új motorok szolgának az idén bemutatott járműben.

Egy kellemes napon lehetőségünk is nyílt arra, hogy kipróbáljunk egy dobozos verziót. A külsőt tekintve szembetűnő a jármű frontrészének változása, amely amellett, hogy modern, rendkívül esztétikusra is sikeredett. Markáns elem az új hűtőrács és az azt körülölelő két első lámpatest, amelyek a ledes nappali menetfényt is magukba foglalják. Megújult a hátsó világítás is, amely harmonikusan illeszkedik az új karosszériához.

Beülve a próbajármű háromszemélyes fülkéjébe, rendkívül szembetűnő annak már-már személyautós volta. Tetszetős és jól áttekinthető a műszeregység a kormány mögött, a középkonzolon a ma már kötelező nagyméretű TFT kijelző fogadja a bent ülőket. Az állítható kormány mellett a többféle módon mozgatható, emelhető és süllyeszthető sofőrülés segíti a megfelelő üléspozíció beállítását, bár magas növésűeknek a lábtér szűkösnek tűnhet. Hasznos holmi a középen ülőnek a plafonra szerelt kapaszkodó. Számos, ügyesen kialakított tároló és pakoló rekesz található a fülkében, így az üdítős palacktól kezdve a menetlevélig mindennek megtalálható a helye.

A kilátást és a forgalmi helyzet követését jól segítik a nagyméretű, osztott külső tükrök, amelynek alsó és felső elemei külön-külön is állíthatóak! A 2,2 literes új dízel csendesen dolgozik, a hatfokozatú váltóhoz tartozó bot a középkonzolon kapott helyet, aránylag pontosan kapcsolható. Az új Boxerbe számos olyan extra felszerelés is kérhető, ami korábban erre a szegmensre nem minden esetben volt jellemző. Így a kipróbált járműben is volt tolatóradar és tolatókamera, tempomat, 30 km/óráig működő lejtmeneti sebességszabályzó, állófűtés, kormányról vezérelhető hangrendszer kihangosítóval.

A sebességtartó automatika kapcsolójának elhelyezése azonban nem túl szerencsés, ez a kormányoszlop baloldalára került egy bajuszkapcsoló formájában, az irányjelző kapcsolója fölé. Ez persze megszokás kérdése, de az első kilométereken több alkalommal a sebességtartó kapcsolójával próbáltam meg indexelni, nem sok sikerrel, persze. Ennek jobb helye lett volna a kormánykeréken vagy a kormány alatt jobb oldalon. Számos vezetéstámogató rendszer is segíti a biztonságos közlekedést a Boxerben, így a terhelésfüggő adaptív fékerőszabályzó, kipörgésgátló, sávelhagyás figyelmeztető, abroncsnyomás-figyelő támogatja a biztonságos munkát.

A takarékos vezetést a start-stop rendszer mellett a sebességváltás helyes időpontjára figyelmeztető, a műszerfalon felvillanó fel-le nyilak is segítik. Egy kisáruszállítónál, ami olykor nem is olyan kicsi, elsődleges szempont a rakodótér kialakítása, megközelíthetősége. Ebben a Boxer kiváló. Az újratervezett oldalsó tolóajtó és a 270 fokban nyitható, megerősített hátsó ajtók kiváló pakolhatóságot eredményeznek. A kipróbált járművet hátul légrugóval szerelték, amivel álló helyzetben széles intervallumban változtatható a hátsó perem magassága. Ha a vezető elfelejti azt menetszintre visszaállítani, akkor sincs baj, 20 km/óra felett a kocsi automatikusan visszaáll a normál magasságra. A légrugó előnye, hogy mindig a beállított szinten tartja a karosszériát, másrészt jobb menetkomfortot is biztosít.

A kishaszonjárművek piacán elengedhetetlen követelmény a variálhatóság és a felhasználói igényeknek való megfelelés. A Boxer ebben sem vall szégyent, hiszen négy telejesítményszintű dízelmotor, három tengelytáv, négyféle hosszúság és háromféle magasság választható a járműhöz, a raktérméret 8-17 köbméterig terjedhet. Emellett háromszemélyes alváz-kabin vagy hétszemélyes alváz-duplakabin választható, végül utasszállításra a Combi változatok öt és kilenc személyes konfigurációi, illetve a Minibus 14 vagy 17 személyes kivitelei teszik teljessé a kínálatot. Emellett az össztömeg tekintetében is az egyik legszélesebb választékot kínálja, 2,8 és 4 tonna között hat lépcsőben.

Az új Boxer így nem csak tetszetős, hanem rendkívül hasznos munkaeszköz is, amellyel a számos fejlesztésnek köszönhetően takarékosan és nem utolsó sorban biztonságosan teljesíthetőek az áruterítési vagy személyszállítási feladatok.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....