Peugeot Boxer

Próbaút - Peugeot Boxer

2014.12.28.

A méltán népszerű kisáruszállítók sorában a Peugeot az 1994-ben bemutatott Boxerrel már rég letette névjegyét ebben a szegmensben. Idén mutatkozott be a típus harmadik generációja, olyan megoldásokkal és lehetőségekkel, amelyek tovább növelhetik annak népszerűségét. A harmadik generációs Boxer esetében sem bíztak semmit a véletlenre a tervezők, hiszen több ezer óra tesztelés és nyúzópróba után került csak ki a piacra az új jármű. A fejlesztés során külön hangsúlyt fektettek a futóműre és az ajtók strapabíróságára, valamint új motorok szolgának az idén bemutatott járműben.

Egy kellemes napon lehetőségünk is nyílt arra, hogy kipróbáljunk egy dobozos verziót. A külsőt tekintve szembetűnő a jármű frontrészének változása, amely amellett, hogy modern, rendkívül esztétikusra is sikeredett. Markáns elem az új hűtőrács és az azt körülölelő két első lámpatest, amelyek a ledes nappali menetfényt is magukba foglalják. Megújult a hátsó világítás is, amely harmonikusan illeszkedik az új karosszériához.

Beülve a próbajármű háromszemélyes fülkéjébe, rendkívül szembetűnő annak már-már személyautós volta. Tetszetős és jól áttekinthető a műszeregység a kormány mögött, a középkonzolon a ma már kötelező nagyméretű TFT kijelző fogadja a bent ülőket. Az állítható kormány mellett a többféle módon mozgatható, emelhető és süllyeszthető sofőrülés segíti a megfelelő üléspozíció beállítását, bár magas növésűeknek a lábtér szűkösnek tűnhet. Hasznos holmi a középen ülőnek a plafonra szerelt kapaszkodó. Számos, ügyesen kialakított tároló és pakoló rekesz található a fülkében, így az üdítős palacktól kezdve a menetlevélig mindennek megtalálható a helye.

A kilátást és a forgalmi helyzet követését jól segítik a nagyméretű, osztott külső tükrök, amelynek alsó és felső elemei külön-külön is állíthatóak! A 2,2 literes új dízel csendesen dolgozik, a hatfokozatú váltóhoz tartozó bot a középkonzolon kapott helyet, aránylag pontosan kapcsolható. Az új Boxerbe számos olyan extra felszerelés is kérhető, ami korábban erre a szegmensre nem minden esetben volt jellemző. Így a kipróbált járműben is volt tolatóradar és tolatókamera, tempomat, 30 km/óráig működő lejtmeneti sebességszabályzó, állófűtés, kormányról vezérelhető hangrendszer kihangosítóval.

A sebességtartó automatika kapcsolójának elhelyezése azonban nem túl szerencsés, ez a kormányoszlop baloldalára került egy bajuszkapcsoló formájában, az irányjelző kapcsolója fölé. Ez persze megszokás kérdése, de az első kilométereken több alkalommal a sebességtartó kapcsolójával próbáltam meg indexelni, nem sok sikerrel, persze. Ennek jobb helye lett volna a kormánykeréken vagy a kormány alatt jobb oldalon. Számos vezetéstámogató rendszer is segíti a biztonságos közlekedést a Boxerben, így a terhelésfüggő adaptív fékerőszabályzó, kipörgésgátló, sávelhagyás figyelmeztető, abroncsnyomás-figyelő támogatja a biztonságos munkát.

A takarékos vezetést a start-stop rendszer mellett a sebességváltás helyes időpontjára figyelmeztető, a műszerfalon felvillanó fel-le nyilak is segítik. Egy kisáruszállítónál, ami olykor nem is olyan kicsi, elsődleges szempont a rakodótér kialakítása, megközelíthetősége. Ebben a Boxer kiváló. Az újratervezett oldalsó tolóajtó és a 270 fokban nyitható, megerősített hátsó ajtók kiváló pakolhatóságot eredményeznek. A kipróbált járművet hátul légrugóval szerelték, amivel álló helyzetben széles intervallumban változtatható a hátsó perem magassága. Ha a vezető elfelejti azt menetszintre visszaállítani, akkor sincs baj, 20 km/óra felett a kocsi automatikusan visszaáll a normál magasságra. A légrugó előnye, hogy mindig a beállított szinten tartja a karosszériát, másrészt jobb menetkomfortot is biztosít.

A kishaszonjárművek piacán elengedhetetlen követelmény a variálhatóság és a felhasználói igényeknek való megfelelés. A Boxer ebben sem vall szégyent, hiszen négy telejesítményszintű dízelmotor, három tengelytáv, négyféle hosszúság és háromféle magasság választható a járműhöz, a raktérméret 8-17 köbméterig terjedhet. Emellett háromszemélyes alváz-kabin vagy hétszemélyes alváz-duplakabin választható, végül utasszállításra a Combi változatok öt és kilenc személyes konfigurációi, illetve a Minibus 14 vagy 17 személyes kivitelei teszik teljessé a kínálatot. Emellett az össztömeg tekintetében is az egyik legszélesebb választékot kínálja, 2,8 és 4 tonna között hat lépcsőben.

Az új Boxer így nem csak tetszetős, hanem rendkívül hasznos munkaeszköz is, amellyel a számos fejlesztésnek köszönhetően takarékosan és nem utolsó sorban biztonságosan teljesíthetőek az áruterítési vagy személyszállítási feladatok.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....