e-busz

Projektpartnerség jött létre a MAN Truck & Bus és az ABB között

2016.11.08.

Az energetika és az automatizálási technológiák terén piacvezető ABB gyorstöltőket szállít a tehergépjárművek és buszok gyártására szakosodott MAN Truck & Bus számára. Az elektromos buszok járműtelepi és üzem közbeni töltésre kifejlesztett gyorstöltőket a MAN a müncheni, e-buszokra szakosodott K+F létesítményeiben helyezi üzembe.

A MAN Truck & Bus júliusban jelentette be, hogy 2019-ig teljesen elektromos hajtású buszok gyártását fogja megkezdeni. A tervek szerint az e-buszok kísérleti példányai 2018-ban állnak üzembe. A MAN a buszok fejlesztését a müncheni kutatás-fejlesztési létesítményeiben végzi. A fejlesztés az ABB különféle töltési technológiáival felszerelt próbapad segítségével történik.

„Az energiahatékonyság és a fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik prioritása, ezért elköteleztük magunkat az e-mobilitás tovább fejlesztése mellett” – mondja Robert Itschner, az ABB Power Conversion üzletágának vezetője. “Az ABB különböző technológiákat és megoldásokat kínál az elektromos járművek töltéséhez, ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a MAN Truck & Bus úgy döntött, hogy a mi gyorstöltőinkkel szereli fel a tesztelést végző létesítményeit.”       

A járműtelepi töltési tesztekhez – amelyekre a végállomáson kerül sor, ahol a busz hosszabb időt tölt – a MAN CCS2 csatlakozóval szerelt ABB gyorstöltőt használ majd. Az elektromos járműtöltés EU általi szabványosítást és egységesítését követően ez a csatlakozó megegyezik az elektromos autóknál használatos csatlakozóval.    

Az üzem közbeni töltési tesztekhez az ABB függő pantográffal szerelt töltőoszlopot szállít. Az automatikus, járműtetőre szerelt csatlakozásnak és a jellemzően 3-6 perces töltési időnek köszönhetően az üzem közbeni gyorstöltési rendszerekkel a jármű feltölthető a végállomásokon, és jól integrálható a már meglévő buszútvonalakba is. Az ABB egy MAN konstrukcióba épített töltőoszlopot is szállít, amit idén a közlekedés, szállítmányozás és logisztika elsőszámú nemzetközi vásárán, a Hannoverben megrendezett IAA vásáron is bemutattak.

A gyorstöltési megoldások az elektromos járművek gyorstöltésének követelményeit előíró IEC 61851-23 jelű szabványon alapulnak. Ez garantálja, hogy a töltési megoldások megfelelő biztonsági rendszerekkel legyenek felszerelve, a villamos konstrukció megfeleljen a vonatkozó előírásoknak, a rendszerek architektúráját és a működési elveket pedig az autóipari szereplők szélesebb köre támogassa a jövőben.

Az ABB és a MAN Truck & Bus projektpartnerként vesz részt az “európai e-busz töltési rendszer” (eBusCS) nevű kezdeményezésben, amely támogatja az elektromos buszok töltési folyamatainak egységesítését, és elősegíti az elektromos buszok elterjedését az európai nagyvárosokban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.06
Megérkezett a Suzuki modellfrissítésen átesett sportos kialakítású kompakt kisautója, a Swift. A....
2020.07.06
Csak ránézésre az. A motorja bizonyítottan állati! Hazudnék, ha azt mondanám, hogy így meg úgy jó....
2020.07.06
Emil Sourek Csehországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.06
Peking az önjáró autókra összpontosít, és immár az 52. fővárosi útszakaszt nyitotta meg az önvezető....
2020.07.06
Jánvári Zsolt, a Forma-1-es Williams istálló magyar rendszertechnikusa szerint kicsit mindannyian....
2020.07.06
Nagy-Britanniában négy hónapja legkisebb ütemben, de így is közel harmadával csökkent a személyautó....
2020.07.06
Máris továbbfejlesztette 2018-ban bevezetett, véletlen gyorsítást megakadályozó rendszerét a Toyota....
2020.07.06
A Pappas Auto Magyarország Kft. útját megalapítása 30. évében töretlen fejlődés kíséri. A vállalat....
2020.07.06
A Suzuki az utóbbi négy évben folyamatosan vezeti a magyar újautó eladásokat, 2019-ben a hazai....
2020.07.06
Már tavaly év végén tapasztalható volt az a tendencia, hogy az olcsóbb áron fuvarozó, sokszor....