Opel

A PSA lezárta az Opel átvételét

2017.08.01.

- Az Opel végérvényesen a francia PSA konszern tulajdonába került, miután lezárták az adásvételi folyamatot - jelentette be az Opel kedden.

Az Opel 1929 óta volt a General Motors (GM) tulajdonában, egy ideig a legnagyobb német autógyár rangját is viselhette. Az Opel azonban 1999 óta a brit Vauxhall testvérmárkával együtt nem tudott pozitív üzemi eredményt felmutatni. Az Opelt az új tulajdonos átszervezi. Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója azt szeretné, ha az átalakítást nem Párizsból vezényelnék, azt a meglévő német vezetői gárda hajtaná végre az Opel új vezérigazgatója, Michael Lohscheller vezényletével.

Az átszervezési tervet száz napon belül ismerteti az új vezérigazgató. A PSA által kitűzött cél az, hogy az Opel 2020-ra két százalékos, 2026-ra pedig hat százalékos bevételarányos jövedelmezőségre tegyen szert. A PSA legutóbb 7,3 százalékos bevételarányos jövedelmezőséggel termelt. "Az Opel német, a Vauxhall pedig brit autógyár marad" - szögezte le Tavares. "A két márka pompásan kiegészíti Peugeot, Citroën és DS Automobiles francia márkáinkat."



Az Európai Bizottság a PSA nézetét osztva nem támasztott versenyjogi kifogást az Opel akvizíciójával szemben. Az Opel integrálásával a PSA eladási számok alapján a második legnagyobb európai autóipari csoporttá lép elő 17 százalékos piaci részesedéssel. A csoport szakértői becslések szerint 2022-re évi mintegy ötmillió autót állít majd elő, tehát nagyjából feleakkora lesz, mint a világpiacot vezető Volkswagen, Toyota vagy a GM. Az együttműködés előnyeitől a PSA középtávon 1,7 milliárd eurós megtakarítást vár elsősorban a beszerzés, valamint a kutatás-fejlesztés terén.

Az Opel és a PSA már 2012 óta folytatott gyártási és technológiai együttműködést, amelynek legfrissebb gyümölcse az Opel Crossland városi szabadidő autó. Ennek nagyobbik verziója a Grandland az ősz folyamán kerül a szalonokba. A PSA 2,2 milliárd eurót fizetett a GM európai üzletágáért. A GM pénzügyi igazgatója az Opel és a Vauxhall átvételének teljes költségét a nyugdíjalap-kötelezettségekkel együtt 5,5 milliárd dollárra (4,7 milliárd euró) tette. Az Opel és a Vauxhall 38 ezer alkalmazottat foglalkoztat hét európai országban, a létszám felét Németországban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....