Orosz autógyártás
Putyin szerint sürgető feladat a gázüzemű autók arányának jelentős növelése, amiben jelentős szerepet szánnak az orosz gázóriásnak, a Gazpromnak.
Oroszország azon régióiban kell lépni sürgősen, ahol már kiépült az autógáz-hálózat, illetve a kereskedelmi szállításban és a tömegközlekedésben már nagyobb számban jelen vannak a gázmeghajtású járművek. Itt az önkormányzatokat támogatásokkal kell ösztönözni a gépjárművek beszerzésére.
"A gázmeghajtásra való áttérés a motorok teljes életciklusára kivetítve gazdaságosabb és nyereségesebb ” - közölte a kereskedelmi miniszter.
Putyin tavaly tavasszal adott utasítást egy olyan program kidolgozására, amely a gázüzemanyag felhasználásának bővítését célozza Oroszországban. Ennek érdekében jelentősen növelik a gázüzemanyag-töltő állomások számát, és kedvezményrendszerrel ösztönzik a gázmeghajtású járművek elterjedését.
Az orosz elnök közölte: a gázüzemanyag felhasználása elsőbbséget élvez az elektromos járművekkel szemben Oroszországban. Putyin szerint ezt környezetvédelmi megfontolások is indokolják.
Az Avtovaz februárban bejelentette a Largus modell CNG verziójának sorozatgyártását hibrid motorral, amely mind benzinnel, mind pedig cseppfolyósított földgázzal működik. A furgonokat, az 5 üléses modelleket, valamint a Largus Cross verzióját szerelik fel gáztartály-berendezésekkel. A járművek 1,6 l-es, 16 szelepes gázmotorral vannak felszerelve, 106 és 94 LE kapacitású benzin és metángázos változatban. A standard 50 literes tankhoz csatlakozik egy 90 literes gáztartály, amely 22 köbméter sűrített metánt tartalmaz.