chiphiány
Az ellátási láncok zavarai az autóelektronikai kínálatban tovább súlyosbodnak, az ezzel kapcsolatos problémák pedig tovább szaporodnak. Ezért az optimális kiút a helyzetből az import helyettesítése és a hazai alkatrészekre való áttérés – jelentette ki Vaszilij Spak, az orosz Föderáció Ipari és Kereskedelmi Minisztériumának helyettes vezetője.
Spak szerint már most nyilvánvaló, hogy egyre nagyobbak a rések a megszakadt autóelektronikai ellátási láncokban. Ezek mérete és száma egyre nő, az alkatrészellátási problémák egyre nagyobbak lesznek. „Ezért az oroszországi autógyárak hazai alkatrészekre való átállásának nem csak az állami politika kérdése, mert a tét már a hazai vállalkozások túlélése és továbbfejlesztése ”- mondta Vaszilij Spak.
Ugyanezt a véleményt osztja Andrej Zarenyin, az Orosz Föderáció Digitális Ügyek Minisztériumának helyettes vezetője is. Szerinte Oroszország rendelkezik az autóalkatrészek gyártásához szükséges technológiákkal, és a külföldön gyártott alkatrészek egy részét ki lehet váltani, de a fő probléma az, hogy az gyárak nem alkatrészekkel, hanem egész gyártási rendszerekkel működnek.
Az autóalkatrészek (elsősorban a félvezetők) hiánya először idén év elején merült fel problémaként. Rövid idő elteltével a Toyota, a Nissan, a Ford, a Honda, az FCA, a Volkswagen, a Stellantis és más nagy autóipari konszernek is kénytelenek voltak csökkenteni vagy felfüggeszteni a gyártást.
Júniusban már az AvtoVAZ is alkatrészhiánnyal küzdött, ezért minden fő gyártósoron le kell állítania az összeszerelést. Az egyetlen stabilan működő telephely egyelőre az izsevszki LADA üzem, amely a Vesta zászlóshajó-család autóit gyártja.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!