autószerelés

Q-Service: hálózatban az erő

2017.04.04.

A piacvezetői pozíciót célozta meg a márkafüggetlen Q-Service hálózat, amelynek országszerte már 76 tagja van. Mindeközben a cég már építi az ország első független teherautószerviz-hálózatát. Eredményekről, tervekről és buktatókról is kérdeztük a Q-Service üzletágvezetőjét, Piri Andrást.

A lengyel alkatrész-forgalmazó Inter Cars S.A. hazai leányvállalata, az Inter Cars Hungária Kft. szárnyai alatt indították el Magyarországon a Q-Service hálózatot. Az első próbálkozás még visszafogott eredményt hozott, a második, 2014-es nekirugaszakodás azonban már jól sikerült: mára szinte az ország minden megyéjében működik Q-Service, eddig 76-an csatlakoztak a márkafüggetlen szervizhálózathoz.

Idén már százra bővítenék a partnerek számát

Piri András, a Q-Service üzletágvezetője érdeklődésünkre azt mondta: a hálózatuk jelenleg az ország második legnagyobbjának számít ebben a piaci szegmensben, a forgalom nagyságát illetően pedig talán már át is vették a vezetést. Idei terv pedig itthon a 100 Q-Service partnerszám valamint a legnagyobb szervizhálózat státusz elérése. Közben, ahogy Magyarországon, úgy Európában is mind ismertebb a márkanév: Lengyelországban, Romániában, Horvátországban, Bulgáriában, Csehországban és Szlovákiában összesen már több mint 500 Q-Service van. Mindez azt jelzi, az ötlet „működik”, valóban van még kiaknázatlan lehetőség a márkaszerviz-hálózatok és a független, önállóan működő szervizek közötti piaci térben.

Fejlesztés, buktatókkal

Noha a hálózat és a forgalom dinamikusan bővül, Piri András hangsúlyozta, még bőven van hová fejlődniük, ezt azonban korántsem könnyű elérni. Mint mondta, folyamatosan keresik a reménybeli partnereket, sőt, ma már szervizek is jelentkeznek náluk, hogy csatlakoznának a hálózathoz, ám az együttműködésnek szigorú feltételei vannak. Az üzletágvezető szerint minden jelentkezőnél ellenőrzik, hogy szakmailag kellően felkészült-e, auditot végeznek, s jelzik, el kell fogadni a cég standardjait. – Azt szeretnénk elérni, hogy a Q-Service valóban a minőségi szolgáltatások szimbólumává váljon – mondta Piri András. S, hogy nem a levegőbe beszélt, jelzi az: az elmúlt időben több példa is volt arra, hogy megváltak egy-egy partnertől, mert szakmailag vagy erkölcsileg nem volt makulátlan a munkája, vagy épp elhanyagolta az elvállalt fejlesztéseket. A megfelelő partnerek megtalálása mellett akadnak másféle nehézségek is ezen a piacon.

Garanciális kérdések

A független szervizek és független szerviz-hálózatok esetében visszatérő vitaforrás például a garancia kérdése. Piri András szerint a szabályok kimondják, nem veszik el az új és fiatal autók garanciája attól, ha a márkaszerviz helyett független szerviz végzi el szakszerűen a periodikus járműkarbantartást. Ezzel együtt az üzletágvezető is látja, érzi, hogy mégsem fekete-fehér a helyzet ebben a kérdésen. Ő maga felhívja a figyelmet, hogy a gyártók minden előírását nem minden márkafüggetlen szerviz képes betartani és azt megfelelően dokumentálni.

A Q-Service tavaly elindította független teherautó-szerviz hálózatát is. Egyelőre nyolc bázissal várják az ügyfeleket

A Q-Service partnereknél szerinte ez nem jelenthet problémát, hiszen a rendszerközpont megad minden segítséget partnereinek, és pontos, korrekt tájékoztatást ad a Q-Service pontok ügyfeleinek is. Arra a kérdésünkre, hogy az árérzékeny hazai piacon milyen esély van a rentábilis működésre, a profitra egy független hálózatnak, az üzletágvezető úgy felelt: mivel az Inter Cars révén a szükséges alkatrészeket az „anyacégük” biztosítja, komplex megoldásokban gondolkodhatnak, de valójában nem erre alapozzák a sikert. Mint mondta, meggyőződése, hogy az autós társadalom egyre inkább érti, igaz a mondás: „olcsó húsnak híg a leve.” A Q-Service pedig azt szeretné igazolni, hogy versenyképes árakon végez tisztességes, megbízható munkát. Ezt egyébként ma már nem csak a személy autó- hanem teherjármű-tulajdonosok is „tesztelhetik”. A Q-Service ugyanis tavaly elindította a független teherautó-szerviz hálózatát is: egyelőre nyolc bázissal várják az ügyfeleket.

Hálózati mozgatórugó

A Q-Service dinamizmusában nagy szerepe van Piri Andrásnak, vagy ahogyan a szakmában sokan ismerik: „Piri Bandinak.” Ő persze rögtön elhárítja a dicséretet, mondván „három generációs” csapatuk nélkül ma nem tartanának itt. Mint azt a 45 éves üzletágvezető mesélte, talán attól is olyan jó a csapatuk, hogy abban huszonéves fiatal hölgy, negyven környéki urak, és sok évtizedes tapasztalattal rendelkező, nagyszerű kolléga is dolgozik.

Piri András, a Q-Service üzletágvezetője

Noha magáról visszafogottan oszt meg információkat a felsőfokú közgazdasági és külkereskedelmi végzettségű üzletágvezető, annyi azért tudható, hogy néhány vargabetű után, az ezredforduló táján került a járműiparba. Előbb egy alkatrész-forgalmazó cégnél volt területi képviselő, s versenyszelleméről sokat elárul, hogy ma is büszkén elevenítette fel: „Kétszer több aktív vásárló partnerem volt mint a cég második legtöbb aktív ügyfelével rendelkező területi képviselőjének.” S ha már verseny: a kétgyermekes családapa az autósport, azon belül is a rali szerelemese, de néhány amatőr szlalomversenyt nem számolva, jobbára a nézőtéri oldalon találta meg a helyét. Piri András bő tizenegy éve került a szervizszakmába, s rögtön hálózatépítéssel kezdett foglalkozni. Az Inter Cars-nál 2014 óta dolgozik, a Q-Service-lánc mai alapjait már az általa vezetett csapat tette le.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....