Q-Service

Q-Service – Járványban is működik a hálózat

2020.05.04.

Szervizelés a járványban: a szervizek nyitva lehetnek, nyitva is vannak, de hogyan működik, miben változtat egy nagy hálózat?

A járvány szinte minden gazdasági ágazatban érezteti hatását. Sajnos nem maradt következmények nélkül a járműjavítás sem, erről nemrégiben jelent meg írásunk. A Q-Service hálózatról, annak tagjairól és szolgáltatásairól az Autószektor olvasói rendszeresen olvashatnak – itt a lista.

Most újra felkerestem Piri András üzletág vezetőt, hogy számoljon be a vírushelyzetben bevezetett intézkedésekről – meglepő listát tárt elém.

A szervizeket nem kell bezárni

A kormányzati intézkedések nyomán életbe lépett korlátozások nem érintik a járműfenntartó vállalkozásokat, azok továbbra is, korlátozások nélkül nyitva tarthatnak. Igen ám, de az ügyfelek száma sok helyen nagyon visszaesett. Persze van néhány kivétel, ahol nem csappant meg jelentősen a javítást igénylők száma. Ezeken a helyeken viszont ebben az időszakban némi előnyt jelent, hogy sokkal rövidebb határidőkkel tudják elvállalni a munkákat, ami az ügyfelek szempontjából örömteli hír.

Safety first,

Azaz a biztonság mindenekelőtt. Az, hogy nyitva lehet a szerviz, nem jelentheti azt, hogy változatlan formában működik a szolgáltatás. A szervizeknek a Q-Service központja a vírushelyzet idejére érvényes biztonsági ajánlásokat adott ki, amelyek elsősorban az érkező és távozó járművek fertőtlenítéséről szól.

A legtöbb szervizben rendelkezésre áll a hirtelen nagy hírnévre szert tevő ózongenerátor berendezés. Ez az eszköz a beszívott levegőt előbb megszűri, majd két lépésben a levegő oxigéntartalmát felhasználva O3 molekulát, vagyis ózont állít elő belőle.

Az eljárásról már olvasható magyarázó cikkünk az Anyukám is érteni fogja rovatunkban.

A szervizben dolgozók egészségének megvédése érdekében az érkező autókon minden esetben elvégzik fertőtlenítést. A kulcsokat is úgy veszik át, hogy azokat fertőtlenítő hatású szerrel kezeik. A javítás csak ezután kezdődhet el!

A munka végeztével pedig az ügyfél érdekében végzik el még egyszer a fertőtlenítést. Ezekért a szolgáltatásokért külön díjat a szervizek nem számolnak fel.

Személyes kontaktusok minimalizálása

A munkaterületre, a szervizállásokhoz, aknák, emelők közelébe eddig sem mehettek az ügyfelek a biztonsági előírásoknak megfelelően. Ebben az időszakban viszont az ügyfelek számára kialakított váró helység is üresen marad.

A műhelyben tehát csak az alkalmazottak tartózkodhatnak, ők is fokozott higiénia előírások betartásával.

Fentiek miatt fontos, hogy a Q-Service hálózat tagjaihoz kötelező az előre (nem személyesen) egyeztetett látogatási időpont megléte. Ezzel elkerülhető az ügyfelek találkozása, ami még akkor is kerülendő, ha az csak a szerviz előtt, nyílt térben lenne lehetséges, és így tud a szerviz is egy ügyféllel hatékonyan foglalkozni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....