Q-Service

Q-Service – Járványban is működik a hálózat

2020.05.04.

Szervizelés a járványban: a szervizek nyitva lehetnek, nyitva is vannak, de hogyan működik, miben változtat egy nagy hálózat?

A járvány szinte minden gazdasági ágazatban érezteti hatását. Sajnos nem maradt következmények nélkül a járműjavítás sem, erről nemrégiben jelent meg írásunk. A Q-Service hálózatról, annak tagjairól és szolgáltatásairól az Autószektor olvasói rendszeresen olvashatnak – itt a lista.

Most újra felkerestem Piri András üzletág vezetőt, hogy számoljon be a vírushelyzetben bevezetett intézkedésekről – meglepő listát tárt elém.

A szervizeket nem kell bezárni

A kormányzati intézkedések nyomán életbe lépett korlátozások nem érintik a járműfenntartó vállalkozásokat, azok továbbra is, korlátozások nélkül nyitva tarthatnak. Igen ám, de az ügyfelek száma sok helyen nagyon visszaesett. Persze van néhány kivétel, ahol nem csappant meg jelentősen a javítást igénylők száma. Ezeken a helyeken viszont ebben az időszakban némi előnyt jelent, hogy sokkal rövidebb határidőkkel tudják elvállalni a munkákat, ami az ügyfelek szempontjából örömteli hír.

Safety first,

Azaz a biztonság mindenekelőtt. Az, hogy nyitva lehet a szerviz, nem jelentheti azt, hogy változatlan formában működik a szolgáltatás. A szervizeknek a Q-Service központja a vírushelyzet idejére érvényes biztonsági ajánlásokat adott ki, amelyek elsősorban az érkező és távozó járművek fertőtlenítéséről szól.

A legtöbb szervizben rendelkezésre áll a hirtelen nagy hírnévre szert tevő ózongenerátor berendezés. Ez az eszköz a beszívott levegőt előbb megszűri, majd két lépésben a levegő oxigéntartalmát felhasználva O3 molekulát, vagyis ózont állít elő belőle.

Az eljárásról már olvasható magyarázó cikkünk az Anyukám is érteni fogja rovatunkban.

A szervizben dolgozók egészségének megvédése érdekében az érkező autókon minden esetben elvégzik fertőtlenítést. A kulcsokat is úgy veszik át, hogy azokat fertőtlenítő hatású szerrel kezeik. A javítás csak ezután kezdődhet el!

A munka végeztével pedig az ügyfél érdekében végzik el még egyszer a fertőtlenítést. Ezekért a szolgáltatásokért külön díjat a szervizek nem számolnak fel.

Személyes kontaktusok minimalizálása

A munkaterületre, a szervizállásokhoz, aknák, emelők közelébe eddig sem mehettek az ügyfelek a biztonsági előírásoknak megfelelően. Ebben az időszakban viszont az ügyfelek számára kialakított váró helység is üresen marad.

A műhelyben tehát csak az alkalmazottak tartózkodhatnak, ők is fokozott higiénia előírások betartásával.

Fentiek miatt fontos, hogy a Q-Service hálózat tagjaihoz kötelező az előre (nem személyesen) egyeztetett látogatási időpont megléte. Ezzel elkerülhető az ügyfelek találkozása, ami még akkor is kerülendő, ha az csak a szerviz előtt, nyílt térben lenne lehetséges, és így tud a szerviz is egy ügyféllel hatékonyan foglalkozni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A Budapest Airport többfordulós, szakmai tender keretében választotta ki azokat a szolgáltatókat,....
2025.12.08
A Magyar Elektrotechnikai Egyesület 71. Vándorgyűlésének legjobb előadói díjával ismerték el nemrég....
2025.12.08
Graz belvárosa nagyon népszerű az adventi időszakban a kirándulók körében. Azonban nem mindegyikük....
2025.12.07
Továbbra is az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokságot Magyarországon. Az erről szóló....
2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....
2025.12.07
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A Mikulás sem kivétel. ..
2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..
2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....