Németország

Ragaszkodnak a németek az autóikhoz

2018.11.21.

- A németek ragaszkodnak autóikhoz, a környezetkímélő eszközök használatának ösztönzése csak a járműállomány növekményében jelentkezett - állapítja meg a német szövetségi közlekedési minisztériumnak a lakosság közlekedési szokásairól összeállított tanulmánya.

A "Mobilität in Deutschland 2017" tanulmány megállapításai szerint Németországban a kilométer-teljesítményt tekintve vitathatatlanul az autó a domináns közlekedési eszköz, különösen a nagyvárosokon kívül. A személygépkocsi azonban átlagos hétköznapi használatban is legfeljebb 45 percig van forgalomban, egyébként pedig parkol. A tömegközlekedési eszközöket, az autómegosztó szolgáltatásokat és a kerékpárt pedig főként csak nagyvárosokban veszik igénybe a lakosok, de ott valamelyest növekvő számban.

Az elektromos autók szinte csak a háztartások második autójaként színesítik az összképet. A forgalomban lévő elektromos autóknak csak egynegyede a háztartás egyetlen autója. Az elektromos autók viszont átlagon felüli intenzív napi használatban vannak, bár főként rövid távon, hosszú távon csak nagyritkán. A személygépkocsikkal megtett utaknak egyébként is átlagban közel kétharmada rövidebb napi tíz kilométernél. Ami a tanulmány megállapítása szerint azt bizonyítja, hogy az elektromos autó nagyon is ki tudná elégíteni a lakosság átlagos mobilitási igényét, de ennek ellenére sem terjed a kívánt mértékben.

A Németországban magánhasználatban lévő személygépkocsi állomány a felmérés szerint már meghaladja a 48 milliót. A 2008-ban végzett legutóbbi hasonló felmérés óta a háztartások tulajdonában lévő autók átlagos száma már meghaladja az egyet. A járművek száma elsősorban a kelet-németországi tartományokban és vidéken növekedett intenzív mértékben. A nagyvárosokon kívül a háztartásoknak már 90 százalékának van "legalább egynél több" autója. Növekedett emellett a nagyfogyasztású "nehéz" személygépkocsik aránya is. A SUV, terepjáró és furgon kategóriába eső járművek részaránya a 2008-as felmérésben kimutatott tíz százalékról a mostaniban duplájára, húsz százalékra emelkedett.

A nagyobb járműállomány ellenére is összességében azonban kissé csökkent a teljes forgalomban az előző felméréshez képest az egyéni motorizált közlekedés részaránya. A tanulmány megállapítása szerint elsősorban a kerékpár, az autóbusz és a vasút használatának a részaránya emelkedett. A nagyvárosokban elsősorban a fiatal felnőttek közlekednek kerékpárral, ami azzal is összefüggésbe hozható, hogy kevesebben rendelkeznek közülük jogosítvánnyal, mint az előző felmérésben. Tavaly a 17 évnél idősebb német lakosoknak 87 százaléka rendelkezett jogosítvánnyal, két százalékponttal kevesebb mint 2008-ban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.25
Lezárták a sztráda Budapest felé vezető oldalát - kamion ütközött furgonnal és két személyautóval....
2021.10.25
Kevés olyan fontos család van az autóiparban, mint az Agnelli. Az utóbbi 150 év talán legfontosabb....
2021.10.25
A 2021-es Toyota Mirai hivatalos GUINESS VILÁGREKORDOT állított fel a hidrogénhajtású....
2021.10.25
- Hétfőn elindult az AutoWallis nyilvános részvénykibocsátása, 107-122 forint között juthatnak az..
2021.10.25
Multimédiás múzeumban állítják ki a 104 éves korában elhunyt Emilio Zumerle autóját, egy Fiat 500....
2021.10.25
A BMW M divízió prémium kompaktjának teljesítményét mérnöki precizitással továbbfejlesztett futómű-....
2021.10.25
Áder János köztársasági elnök a piacvezető kisrepülőgépeknél jelentősen kisebb környezeti....
2021.10.25
A Tündérszépek egy megyei szintről induló országos szépségverseny, melynek célja, hogy  hétköznapi....
2021.10.25
A zsúfolt őszi forgalom, az iskolába vagy óvodába járás mindenkitől több figyelmet kíván. ..
2021.10.25
Tolatás közben elütött egy munkást egy szemétszállító teherautó Gádoroson, a férfi a helyszínen....