Renault utasterek

Reformálja utastereit a Renault

2024.12.06.

A digitális élmény és a fizikai használhatóság egyensúlyán lesz a hangsúly az új Renault utasterekben.

„Átütő új megoldásokat hozunk majd minden szinten, legyen szó a kabinról vagy a felhasználói interakciókról.” – nyilatkozta Gilles Vidal, a Renault jelenlegi fődizájnere, amikor az Embléme koncepció utasteréről beszélt. Ez a tanulmányautó vetíti elő a francia márka új formavilágát, és azt a futurisztikus utastér kialakítást, ami elsősorban a digitalizációra és az érintőképernyőkre fókuszál ugyan, de nem felejti el a fizikai gombokat és az utasbiztonságot sem. Ha valaki, hát a Renault mindig is remekelt az utasterek gyakori újragondolásában. Először terjesztették el széles körben a portré-formátumú, Android-alapú infotainment rendszereket, majd újabb látványos és újító megoldásokat hoztak a Renault Mégane E-Tech bemutatkozásával.

Most pedig máris itt az új generáció, ami megmarad franciásan színesnek, hangulatosnak, formásnak, miközben egy sor modern technológiát is bevet. Az új generációs kabin leglátványosabb eleme nyilván az oldalfaltól oldalfalig húzódó, egyébként három képernyőből álló OpenR digitális felület a műszerfal tetején. Vidal szerint szeretnék megtalálni az egyensúlyt a digitális és fizikai élmény között. „Megtartjuk a gombokat ott, ahol ez így logikus. Nagyon láthatónak kell lenniük, hiszen egyre több és több funkció tereli el a figyelmet a hasznos dolgokról.” Az első grafikákon látható tekerők valóban kellően nagyok és színesek, állítólag haptikus visszajelzéssel dolgoznak. „Az egyszerű használhatóság a lényeg.

A hangok is fontos szerepet kapnak az új kabin kialakításban. A hangeffekteket továbbra is az elektronikus zene legenda Jean-Michel Jarre fogja szállítani és a hangszórók dizájnja idomul majd a kabin formavilágához, ahelyett, hogy elrejtenék őket. Még a hangerő állító tekerőre is külön hangsúlyt fektettek, hogy prémium érzetű legyen a használata és hosszú távon is megbízhatóan funkcionáljon. Vidal szerint sokan nem is gondolnák, hogy a hangtekerő minősége mennyit számít egy autó minőségérzetében. Mostanra fejlődött annyit a mesterséges intellgencia, hogy a hangvezérlés is gördülékenyebben működjön, így akár a ködlámpát is bekapcsolhatjuk majd hang utasításokkal.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....