autógyártás

A Renault megnyitja első gyárát Kínában

2013.12.06.

A Renault megkapta csütörtökön a hatósági engedélyeket első kínai gyára létrehozásához.

A francia autógyártó ennek érdekében egy közös vállalkozást hoz létre a Dongfeng kínai állami konszernnel, amely korábban hasonló partnerséget kötött a japán Nissannal és Hondával, a svéd Volvóval és a szintén francia PSA Peugeot Citroennel, a Renault legnagyobb konkurensével is.

A reformokért és a fejlesztésért felelő kínai bizottság, a kínai tervgazdálkodás legfőbb szerve néhány órával az előtt adott zöld jelzést a közös cég megalakításához, hogy Jean-Marc Ayrault francia miniszterelnök megkezdte hivatalos látogatását Kínában.

Vuhanban, a Jangce folyó partján nyílik meg a gyár.

A Renault eddig gyakorlatilag teljesen hiányzott a kínai autópiacról, s ezzel kivétel volt a világ tíz legjelentősebb autógyártója között. A Renault ugyanis a Nissan legfőbb részvényese, a japán autógyár 43,4 százalékát birtokolja, és sokáig hagyta, hogy a Nissan egyedül fejlődjön a kínai piacon, amelynek 7,7 százalékát foglalja el. A Peking és Tokió közötti geopolitikai feszültségek miatt a Nissan forgalma jelentősen csökkent az elmúlt két évben a kínai piacon.

"Ezzel a szövetséggel a Renault ambiciózus stratégiát indíthat el a világ elsőszámú autópiacán" - közölte a francia autógyártó.

A Renault-csoport a Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) létrehozásáról 2012 elején írta alá a megállapodást, de a végleges szerződés megkötéséhez több mint egy évet kellett várni a kínai hatóságok engedélyére.

Dongfeng egyébként jelenleg a PSA-val is tárgyalásokat folytat a legjelentősebb francia autóipari konszern 30 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról, s ezzel a két nagy francia rivális kínai terjeszkedésének metszéspontjába került. A kínai állami konszern 2003 óta a Nissannal is partneri viszonyban áll, ez utóbbi együttműködésnek köszönhető a nyereségének legnagyobb része.

Kristina Church, a Barclays Capital elemzője szerint az új megállapodás a Renault-val nem feltétlenül segíti a PSA-t a kínai piacon való megerősödésében.

A Renault és a Dongfeng közötti megállapodást december 16-án írják alá Vuhanban, ahol eleinte évente 150 ezer gépkocsit fognak gyártani, de "ez a kapacitás a piac igényei szerint bővülhet" - közölte a második legjelentősebb kínai gyártó, de nem jelölte a gyárnyitás időpontját. 

Mindkét cég 50 százalékos tulajdonrésszel fog rendelkezni az új vállalatban, amely egy 7,76 milliárd kínai jüan (281 milliárd forint) értékű közös befektetés gyümölcse.

A francia és kínai gyártó szorosan fog együttműködni valamennyi tevékenységben, beleértve a kutatást és a fejlesztést, az eladást, a termelést és a marketinget. Azt, hogy milyen típusú gépkocsikat gyártanak majd Vuhanban, egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de az előzetes tervek alapján feltehetően a Mégan és a Logan családhoz tartozó modellekről lesz szó. Az is nagyon valószínű, hogy elektromos gépkocsik is szerepelnek majd az új francia-kínai vállalat kínálatában.

Kínát - ahol tavaly 19,31 millió gépkocsit adtak el - valamennyi nagy külföldi autógyártó fontos piacnak tekinti, miután a világ más tájain jelenleg mélyponton van a kereslet. Kínában viszont tavaly 4,3 százalékkal nőtt, s becslések szerint mostantól 2020-ig évente átlagosan 8 százalékos növekedésre lehet számítani.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....