személyi hír
Ezek a kinevezések a SEAT & CUPRA számára kulcsfontosságú időszakban történnek, amikor a vállalat felgyorsítja villamosítási ütemtervét, miközben a két márka együttes erejét kamatoztatja. A kétmárkás megközelítés rugalmasságot biztosít a vállalat számára az új mobilitás felé vezető átállásban. Ezt a folyamatot egy átfogó stratégia és a martorelli csúcstechnológiás gyártóüzemek támogatják, amelyek kulcsszerepet játszanak abban, hogy a SEAT & CUPRA megőrizze vezető pozícióját Spanyolország autóiparában. A CUPRA továbbra is dinamikus növekedést mutat mind a piacok, mind a modellportfólió bővítése terén, miközben gőzerővel készül a CUPRA Raval bevezetésére. Daniel Cortina és Arantxa Alonso egyaránt Markus Hauptnak, a SEAT & CUPRA vezérigazgatójának fognak közvetlenül jelenteni.

Döntő pillanatban vagyunk a SEAT & CUPRA számára, amikor elengedhetetlen egy szilárd, koherens stratégia és egy világos jövőkép” – mondta Markus Haupt, a SEAT & CUPRA vezérigazgatója.
„A két márkánk ereje rugalmasságot és ambíciót ad számunkra ahhoz, hogy megragadjuk a lehetőségeket és sikeresen kezeljük a kihívásokat.
Daniel és Arantxa átfogó tapasztalatára és szakértelmére támaszkodva tovább ösztönözzük az innovációt, erősítjük működési folyamatainkat, és kiemelkedő értéket teremtünk. Mindenekelőtt pedig továbbra is arra összpontosítunk, hogy felülmúljuk ügyfeleink elvárásait és biztosítsuk elégedettségüket” – tette hozzá Haupt.
A vállalat stratégiájának megszilárdítása
Főtitkárként és stratégiai igazgatóként Daniel Cortina felelős majd a SEAT & CUPRA átfogó globális stratégiájáért. Ő fogja meghatározni a vállalat stratégiai jövőképét, integrálva a fenntarthatóságot, mint központi elemet, és meghatározva a termékstratégiát. Vezetése alatt a fenntarthatósági és környezetvédelmi megfelelőségi eladatok egyetlen stratégiai szerepkörbe kerülnek összevonásra, megerősítve a transzverzális megközelítést olyan területeken, mint a környezetvédelmi szabályozás, a körforgásos gazdaság és az energiamenedzsment, többek között.
Cortina 1999-ben csatlakozott a vállalathoz műszaki projektvezetőként a K+F osztályon, és ebben a szerepkörében eltöltött kilenc év után kinevezték A-szegmens termékmenedzsernek. 2013 és 2016 között a Volkswagen AG-nál Wolfsburgban az A-Entry & Budget Car modellsorozat vezetői pozícióját töltötte be. Ezt követően a SEAT & CUPRA martorelli központjában a projektmenedzsment igazgatója lett, ahol kulcsszerepet játszott olyan ikonikus modellek bevezetésében, mint a CUPRA Formentor és a CUPRA Born. 2021 óta vállalati minőségügyi igazgatóként dolgozik, a vállalat legújabb bevezetéseinek fejlesztéséért felelős stratégiai területet vezetve.
Cortina ipari és gépészmérnöki alapképzéseit a Katalóniai Műszaki Egyetemen szerezte, MBA diplomáját pedig az ESADE Üzleti Iskolában Barcelonában.
Stratégiai kiválósággal irányított minőség
Vállalati minőségügyi igazgatóként Arantxa Alonso fogja vezetni a SEAT & CUPRA termék- és szolgáltatásminőségi stratégiájának fejlesztését, összhangban a piaci igényekkel, versenyképes referenciamutatókkal és a Volkswagen Csoport szabványaival. Biztosítja a minőségügyi rendszer hatékonyságát, megtartja a kulcsfontosságú tanúsítványokat, és képviseli a SEAT & CUPRA-t a Volkswagen Csoport Minőségügyi Tanácsában az egyeztetés és az ügyfélelégedettség érdekében.
Arantxa Alonso több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik a marketing és menedzsment területén az autóiparban. Francia, német, angol és spanyol nyelven folyékonyan beszél. Alonso több nemzetközi megbízáson dolgozott, mióta 2005-ben megkezdte karrierjét a vállalatnál. Kezdetben az infotainment rendszerek K+F projektmenedzsereként dolgozott, majd a következő évben a SEAT K+F infotainment rendszerek vezetőjévé léptették elő. 2010 szeptemberében a SEAT Leon termékmenedzserévé nevezték ki, majd 2014 májusában a SEAT & CUPRA kompakt járművek termékmarketing-vezetője lett. Később, 2019 novemberében Arantxa Alonso a CUPRA Projektiroda vezetője lett a Volkswagen Anhui-nál Kínában, amíg 2024 júliusában legutóbbi pozíciójába lépett, kinevezték a SEAT márkaigazgatójának.
Alonso ipari mérnöki diplomát szerzett az Universidad Politécnica de Madrid egyetemen, majd 2000-ben az autóipari termékfejlesztés területén mesterképzést végzett a Cranfield Egyetemen. Ezenkívül elvégezte az Executive Master in Sales and Marketing képzést az ESADE Üzleti Iskolában, valamint egy programot a mesterséges intelligencia üzleti stratégiai, menedzsment- és vezetési hatásairól a Massachusettsi Műszaki Egyetemen.

